• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?محسن بهاروند، معاون حقوقی وز …

  • کد خبر : 14315
  • 28 تیر 1399 - 16:50
‌?محسن بهاروند، معاون حقوقی وز …

    ‌?محسن بهاروند، معاون حقوقی وزارت امور خارجه ایران، می‌گوید که جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی روز جمعه ۲۷ تیرماه به فرانسه ارسال شده است. او در گفت‌وگویی کوتاه با روزنامه اعتماد که روز شنبه منتشر شد گفته است «عملیات خوانش» جعبه سیاه در فرانسه از روز دوشنبه ۳۰ تیرماه شروع می‌شود. ? ?در ادامه […]

 

 

‌?محسن بهاروند، معاون حقوقی وزارت امور خارجه ایران، می‌گوید که جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی روز جمعه ۲۷ تیرماه به فرانسه ارسال شده است. او در گفت‌وگویی کوتاه با روزنامه اعتماد که روز شنبه منتشر شد گفته است «عملیات خوانش» جعبه سیاه در فرانسه از روز دوشنبه ۳۰ تیرماه شروع می‌شود. ?

?در ادامه سقوط ارزش پول ملی ایران، نرخ دلار در بازار تهران به ۲۵ هزار تومان رسیده است. قیمت سکه معروف به امامی را ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ثبت کرده‌اند. ?

?سخنگوی وزارت بهداشت ایران از مرگ ۱۸۸ نفر دیگر در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. با احتساب این آمار، تعداد قربانیان کرونا در کشور بر اساس گزارش‌های رسمی، به ۱۳ هزار و ۹۷۹ نفر رسید. آن‌طور که خانم لاری گفته، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز شناسایی شده و به این ترتیب، آمار رسمی مبتلایان به کرونا در ایران به ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ نفر رسید. ?
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد مبارزه با کرونا گفته است که براساس برآوردها تاکنون “۲۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده‌اند”. به گفته وی “۳۵ میلیون نفر دیگر نیز در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند”. آقای روحانی این آمار را به نقل معاون وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است. ?

?سه ماه پس از حمله سایبری منتسب به ایران علیه شبکه آبرسانی اسرائیل، رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند که تاسیسات آب کشورشان مورد حملات مشابه بیشتری قرار گرفته است. هم‌زمان یک سایت خبری آمریکایی مدعی است که اسرائیل در زمینه احتمال عدم ابقای دونالد ترامپ در مقام ریاست جمهوری آمریکا، می‌خواهد از طریق تداوم حملات به «اهداف نظامی ایران»، سران تهران را به واکنش نظامی علیه اسرائیل تا پیش از انتخابات آمریکا بکشاند. ?

?رهبران جامعه یهودیان همزمان با فرا رسیدن بیست و ششمین سالگرد بمب‌گذاری «آمیا» که به مرگ ۸۵ نفر و زخمی‌ شدن ۳۰۰ تن دیگر منجر شد، خواستار اقدام جهانی علیه ایران و حزب‌الله لبنان شدند. آرژانتین بعد از انجام تحقیقات گسترده اعلام کرد که دستور این بمب‌گذاری از تهران صادر شده و عامل اجرای آن نیز حزب‌الله لبنان بوده است. ?

?جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز جمعه ۲۷ تیرماه در بیانیه ای اعلام کرد، جدول زمانی در ارتباط با مکانیسم حل و فصل اختلافات در توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام تمدید می‌شود. ?

?فرانسه روز جمعه ۲۷ تیر اعلام کرد که از صدور حکم اعدام برای سه جوانی که در اعتراضات آبان ماه ایران شرکت کرده‌ بودند، «عمیقا شوکه شده است». ?

?سخنگوی دولت حسن روحانی در واکنش به توفان توییتری «اعدام نکنید» نوشت که باید به «خواست طبیعی افکار عمومی احترام نهاد». علی ربیعی در یادداشتی که روز شنبه ۲۸ تیرماه در روزنامه ایران منتشر شده است، با توصیف این واکنش اجتماعی مجازی به عنوان «تلاش مدنی شهروندان برای شنیده شدن» خواستار «پاسخ حاکمان برای شنیدن صدای بی‌پیرایه مردم» شده است. ?

?جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آمریکا به خاطر استفاده از تحریم‌های اقتصادی شدیدا انتقاد کرده است. حمله آقای بورل به سیاست‌های دولت آمریکا پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده در مورد اعمال تحریم‌های تجاری به شرکت اروپایی درگیر در تکمیل خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا هشدار داد. آقای بورل گفت این تحریم‌های آمریکا به شرکت‌های اروپایی که “معاملات مشروع” دارند، ضربه وارد می‌کند. او این تحریم‌ها را ناقض قوانین بین‌المللی دانسته است. آقای بورل به تحریم‌ها علیه ایران، کوبا، و دیوان کیفری بین‌المللی هم اشاره کرد و گفت اتحادیه اروپا با این سیاست آمریکا مخالف است. ?

?اجلاس رهبران ۲۷ کشور عضو اتحاديه اروپا برای تصميم‌گيری در مورد بودجه بی‌سابقه ۱.۸۵ تريليون يورويی و مشوق‌های مالی برای مقابله با پيامدهای اقتصادی ناشی از بحران همه‌گیری کووید-۱۹، از روز جمعه ۲۷ تير آغاز شد. ?

? @VahidOnline

دادخواهی مادر #رضا_معظمی_گودرزی از جوانان کشته شد در #آبان۹۸ ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.