• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

اعتراض مردم بهبهان هم‌زمان با  …

  • کد خبر : 14239
  • 27 تیر 1399 - 16:50
اعتراض مردم بهبهان هم‌زمان با  …

اعتراض مردم بهبهان هم‌زمان با کارزار مجازی «#اعدام_نکنید» که از روز سه‌شنبه و در اعتراض به حکم اعدام سه معترض آبان ۱۳۹۸ در توییتر راه افتاد و به ترند جهانی تبدیل شد، شکل گرفت؛ کارزاری که هم‌چنان در فضای مجازی ادامه دارد. «سارا» یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع می‌گوید مطالبات مردم بر خلاف ادعای فرمانده نیروی انتظامی […]

اعتراض مردم بهبهان هم‌زمان با کارزار مجازی «#اعدام_نکنید» که از روز سه‌شنبه و در اعتراض به حکم اعدام سه معترض آبان ۱۳۹۸ در توییتر راه افتاد و به ترند جهانی تبدیل شد، شکل گرفت؛ کارزاری که هم‌چنان در فضای مجازی ادامه دارد.

«سارا» یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع می‌گوید مطالبات مردم بر خلاف ادعای فرمانده نیروی انتظامی بهبهان، صرفا اقتصادی نبود بلکه بعد از کشته شدن جوانانی که در خیابان‌های بهبهان به گلوله بسته شدند، خشم عجیبی در فضای سراسری این شهر موج می‌زند.

اشاره او به اعتراضات آبان ۱۳۹۸ است که پس از گران شدن ناگهانی بنزین در شهرهای مختلف آغاز و تا چند روز ادامه یافتند. نام بهبهان در اعتراضات آبان ماه نیز مطرح شد و عده‌ای از معترضان این شهر در جریان سرکوب اعتراضات توسط نیروهای امنیتی کشته شدند.

سارا می‌گوید: «از جمله شعارهایی که مردم می‌دادند، تکرار نام کشته شدگان آبان‌ماه بود. می‌گفتند “دشتی روحت شاد” که یادآوری یاد و خاطره “مهرداد دشتی‌نیا” و “محمود دشتی‌نیا” را زنده می‌کرد؛ دو برادری که در جریان اعتراضات آبان‌ماه در بهبهان کشته شدند.»

«ایرانی می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، «حکومت آخوندی نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه»، «بسیجی حیا کن، مملکتو رها کن» و «مرگ بر دیکتاتور» از دیگر شعارهایی بوده که توسط مردم معترض بهبهان سرداده شده است.

Iranwire

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14239

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.