• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

?‌سخنگوی وزارت بهداشت ایران از …

  • کد خبر : 14245
  • 27 تیر 1399 - 17:10
?‌سخنگوی وزارت بهداشت ایران از …

    ?‌سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۳۷۹ بیمار جدید و قربانی‌ شدن ۱۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. او که روز جمعه، ۲۷ تیرماه، آمار رسمی مرگ و میر و مبتلایان به کرونا در ایران را ارائه می‌داد، گفت ۳۵۰۹ نفر هم در وضعیت شدید این بیماری، تحت […]

 

 

?‌سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۳۷۹ بیمار جدید و قربانی‌ شدن ۱۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. او که روز جمعه، ۲۷ تیرماه، آمار رسمی مرگ و میر و مبتلایان به کرونا در ایران را ارائه می‌داد، گفت ۳۵۰۹ نفر هم در وضعیت شدید این بیماری، تحت مراقبت ویژه قرار دارند. با احتساب آمار جدید، تعداد قربانیان کرونا در ایران طبق آمار رسمی به ۱۳ هزار و ۷۹۱ نفر رسیده و تعداد کل مبتلایان نیز به ۲۶۹ هزار و ۴۴۰ نفر رسیده است.
بازگشت محدودیت‌ها در تهران
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی از روز شنبه در تهران خبر داد و گفت از ۲۸ تیرماه هرگونه برگزاری اجتماعات مانند تالارها و مجالس ممنوع است و ادارات دولتی تنها با دو سوم کارکنان خود فعالیت خواهند کرد. مقام‌های وزارت بهداشت همچنین برگزاری‌ مراسم‌های مذهبی، همایش‌ها و فعالیت مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی سالنی را ممنوع کرده‌اند. ?

?آژانس ایمنی هوانوردی اروپا با انتشار بیانیه‌ای نسبت به ریسک پرواز از آسمان ایران و هدف قرار گرفتن تصادفی هواپیماهای مسافربری هشدار داد. این بیانیه می‌گوید که «به خاطر وضعیت خطرناک امنیتی ایران، همچنین هماهنگی‌های ضعیف میان سازمان هواپیمایی و نیروهای نظامی کشور، ریسک هدف قرار گرفتن پروازهای مسافربری به خاطر اشتباه در شناسایی وجود دارد». آژانس ایمنی هوانوردی اروپا با اشاره به «سیستم‌های پیشرفته دفاع هوایی مستقر در ایران» توصیه کرده که شرکت‌های هواپیمایی محتاط باشند چرا که به اعتقاد آن «پروازهای زیر ۲۵ هزار پا در آسمان ایران با ریسک بالایی مواجه هستند». این بیانیه می‌افزاید که ارزیابی ریسک بالای پرواز از آسمان ایران تا ۱۶ ژوئن ۲۰۲۱ به قوه خود باقی خواهد بود. ?

?سپاه استان خراسان رضوی اعلام کرده است که چند نفر از شهروندان را به اتهام «تشویق به تجمع و اعتراض» بازداشت کرده است. در اطلاعیه سپاه پاسداران که شامگاه بامداد جمعه ۲۷ تیرماه منتشر شده، به محل بازداشت این افراد و تعداد آنها اشاره نشده ولی با توجه به گزارش‌های منتشره درباره احتمال تجمع در شهر مشهد و حضور یگان‌های ویژه در سطح این شهر، به نظر می‌رسد افراد بازداشت شده ساکن این شهر هستند. ?

?معاون اقتصادی بانک مرکزی می‌گوید این بانک در راستای مدیریت رشد نقدینگی و کنترل تورم در نظر دارد اوراق ودیعه با سررسید ۲ ساله منتشر کند. بر این اساس دولت در نظر دارد مردم پول خود را برای دو سال در بانک‌ها به شرط «حفظ ارزش» پس‌انداز ‌کنند و بعد از دو سال، همان پول به همراه مبلغ اضافی برای جبران افت ارزش پول «بر اساس نرخ تورم» به مردم بازگردانده شود. حفظ ارزش پول بر اساس نرخ تورم در حالی است که نرخ تورم در ایران بسیار کمتر از افت ارزش ریال در مقابل دلار گزارش شده است. یک مقام آمریکایی مطلع از این حملات به شبکه خبری سی ان ان گفته بود که شبکه کامپیوتری وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در آمریکا هر روز هدف این حملات قرار می گیرند و هکرهای وابسته به چین و روسیه مسئول اصلی این حملات هستند. ?

?نهادهای امنیتی بریتانیا، آمریکا و کانادا روز پنجشنبه ۲۶ تير در مورد حمله سایبری هکرهای روس به مراکز پژوهشی و تولید واکسن ویروس کرونا هشدار دادند. در بخشی از بیانیه مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا که همراه با گزارش منتشر شد، آمده است: «هدف حملات مداوم هکرهای روس سرقت اطلاعات ارزشمند از نهادهای دولتی، دیپلماتیک، پژوهشکده‌ها، شبکه بهداشت و درمان و تاسیسات انرژی است.» ?

?رئیس‌جمهوری آذربایجان در میانه درگیری‌های نظامی در مرز با ارمنستان، وزیر خارجه کشور را برکنار کرد. طی پنج روز گذشته درگیری‌های نظامی میان نیروهای دولت باکو و ایروان در مرزهای شمال غربی جمهوری آذربایجان منجر به تلفات انسانی شده است. دولت آذربایجان می‌گوید ۱۱ نظامی و یک غیرنظامی کشور طی چهار روز گذشته کشته شده‌اند و ارمنستان نیز کشته شدن ۴ نظامی خود را تایید کرده و گفته است ۲۰ نیروی نظامی هم زخمی شده‌اند. ?

? @VahidOnline

?مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از تعطیلی ادارات و بانک‌های ۲۲ شهرستان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده به علت افزایش دما و رطوبت خبر داد. ?
دیشب در خوزستان:
مردم #بهبهان با شعار «دشتی روحت شاد» یاد کشته‌شدگان #اعتراض‌های_آبان_۹۸ را گرامی داشتند. #محمود_دشتی‌نیا و #مهرداد_دشتی‌نیا ۲۵ آبان ۹۸ در بهبهان با شلیک نیروهای امنیتی کشته شدند. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.