• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌‌?سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اس …

  • کد خبر : 14028
  • 24 تیر 1399 - 16:50
‌‌?سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اس …

    ‌‌?سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از اعدام فردی به نام «رضا عسگری»، کارمند بازنشسته وزارت دفاع، خبر داد که به گفته او «جاسوس سیا» بوده است. غلامحسین اسماعیلی روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه در یک نشست خبری، آقای عسگری را کارمند بخش «هوافضای وزارت دفاع» معرفی کرد که سال ۹۵ بازنشسته شده بود. […]

 

‌‌?سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اس … 512973001594729205

 

‌‌?سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از اعدام فردی به نام «رضا عسگری»، کارمند بازنشسته وزارت دفاع، خبر داد که به گفته او «جاسوس سیا» بوده است. غلامحسین اسماعیلی روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه در یک نشست خبری، آقای عسگری را کارمند بخش «هوافضای وزارت دفاع» معرفی کرد که سال ۹۵ بازنشسته شده بود. او گفت این فرد به سازمان «سیا وصل شده بود» و «برخی اطلاعات در حوزه موشکی» را به این سازمان فروخت. به گفته سخنگوی قوه قضائیه، این فرد هفته گذشته اعدام شده است. ?

?خبرها از ایران حاکی است که دو زندانی سیاسی کُرد بامداد سه‌شنبه ۲۴ تیرماه در زندان مرکزی ارومیه اعدام شده‌اند. منابع خبری کرد از جمله «شبکه حقوق بشر کردستان» روز سه‌شنبه از اعدام دیاکو رسول‌زاده و صابر شیخ عبدالله ساعاتی پس از نیمه‌شب خبر دادند. رها بحرینی، پژوهشگر سازمان عفو بین‌الملل، در گفت‌وگو با رایو فردا با تأکید بر غیرمنصفانه بودن روند دادرسی در این پرونده و «اعتراف بی‌اساس متهمان تحت شکنجه» گفت: «بر اساس تمام اطلاعات و شواهدی که به دست عفو بین‌الملل رسیده، این دو جوان هیچ ربطی به واقعه بمب‌گذاری شهریور ۱۳۸۹ نداشتند و بارها بر بی‌گناهی خودشان و بی‌ارتباط بودن خودشان با این پرونده تأکید کرده بودند.» بمب‌گذاری مهاباد که در مراسم سالگرد جنگ ایران و عراق در شهریور ۱۳۸۹ رخ داد، به کشته شدن ۱۲ تن و زخمی شدن ۸۲ تن دیگر انجامید. ?

?سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه ۲۴ تیر از تایید حکم اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه نفر از معترضان در اعتراضات آبان ۹۸، در دیوان عالی کشور خبر داد. غلامحسین اسماعیلی به خبرنگاران گفت: «این حکم بعد از فرجام‌خواهی این سه نفر و وکلای مدافع آنها به تایید دیوان عالی کشور رسیده و به دادسرا اعاده شده است». او در عین حال درباره احتمال اجرای احکام اعدام این سه نفر گفت: «این‌که حکم اجرا شود یا نشود ممکن است در فرآیند قانونی دادرسی‌های فوق‌العاده یا اعمال ماده ۴۷۷ یا هر موجب قانونی تغییر کند». سخنگوی قوه قضائیه ایران توضیح بیشتری در این زمینه نداد. ?

? <a href=’https://www.radiofarda.com/a/the-three-executions-confirmed-by-upper-court-/30725425.html’>@VahidOnline

در توییتر دارند با هشتگ #اعدام_نکنید توییت می‌کنند: twitter

“اعدام این سه نفر در ادامه‌ی خشم و ایجاد رعب برای معترضانیه که اعتراضشون برآمده از خواسته‌های طبقه‌ی فرودست تعریف شده. طبقه‌ای که حکومت از آبان پارسال سعی کرده نسبتش رو باهاش مشخص‌تر کنه و بگه هیچ نزدیکی، حب و رافتی بهش نداره
#اعدام_نکنید”
marzie_r

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14028

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.