• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?‌سخنگوی وزارت بهداشت ایران گ …

  • کد خبر : 14022
  • 24 تیر 1399 - 16:40
‌?‌سخنگوی وزارت بهداشت ایران گ …

    ‌?‌سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفته است طی ۲۴ ساعت گذشته، دو هزار و ۵۲۱ مورد جدید ابتلای به کرونا گزارش شده و در این مدت ۱۷۹ تن از مبتلایان جان داده اند. وی گفت که در حال حاضر سیزده استان هم در وضعیت قرمز قرار دارند. طبق آمار دولتی، شمار کسانی که در […]

 

‌?‌سخنگوی وزارت بهداشت ایران گ … 055888001594728606

 

‌?‌سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفته است طی ۲۴ ساعت گذشته، دو هزار و ۵۲۱ مورد جدید ابتلای به کرونا گزارش شده و در این مدت ۱۷۹ تن از مبتلایان جان داده اند. وی گفت که در حال حاضر سیزده استان هم در وضعیت قرمز قرار دارند. طبق آمار دولتی، شمار کسانی که در اثر ابتلای به این ویروس در ایران تا کنون جان خود را از دست داده اند به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسیده است. منابع رسمی شمار مبتلایان را ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر گزارش کرده اند. ?

?خبرگزاری موج روز سه‌شنبه به نقل از یک مقام دادگستری جمهوری اسلامی مجازات شیوع عمدی ویروس کرونا در جامعه را «قصاص با طناب دار» اعلام کرد. محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل و دستیار وزیر دادگستری، گفت: «کسی که با علم و اطلاع از ابتلای خود به کرونا و با نزدن ماسک و سرفه و عطسه… موجبات ابتلای دیگران به کرونا را فراهم کند و در نهایت منجر به مرگ آنان شود، مرتکب جنایت عمدی و مستوجب قصاص است.» ?

?نرگس محمدی، زندانی سیاسی که می‌گوید در زندان زنجان به ویروس کرونا مبتلا شده است، اعلام کرد که به خاطر «عدم رسیدگی پزشکی» و «اعمال شرایط طاقت‌فرسای زندان» از مسئولان امر به طور قانونی شکایت می‌کند. این فعال حقوق بشر در نامه‌ای که همسر وی، تقی رحمانی، آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است، شرایط خود و همبندیانش در زندان زنجان را شرح داده و نوشته که در مجموع «۱۲ نفر» از آنها به بیماری کووید ۱۹، ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. وی سپس ضمن درخواست از وزیر بهداشت برای اعزام نماینده‌ای جهت بازدید از بند زنان زندان زنجان نوشته است: «ما ۱۲ نفر با علائم خستگی مفرط و درد ناحیه شکم، اسهال و استفراغ و از دست دادن حس بویایی بدون دارو و درمان و تغذیه مناسب روی تخت‌ها افتاده‌ایم.» ?

?در پنجمین سالگرد دستیابی ایران و گروه ۱+۵ به توافق هسته‌ای که به برجام معروف شد، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواهان حفظ این توافق شد. آقای بورل پایبندی همه طرف‌های برجام به مفاد آن را حیاتی خوانده و گفت که نباید تصور کرد که در آینده فرصت دیگری برای روبه‌رو شدن با برنامه هسته‌ای ایران در چنین شکل جامعی پیش خواهد آمد. آقای بورل با اظهار تاسف از خروج آمریکا از برجام گفت که طرف‌های باقی‌مانده به تلاش خود برای پاسخ دادن به نگرانی‌هایی که در اجرای توافق هسته‌ای وجود دارد ادامه خواهند داد. ?

?رسانه‌های هند گزارش داده‌اند که ایران به دلیل «دیرکرد دهلی‌نو» در آغاز توسعه خط آهن چابهار- زاهدان، این کشور را از پروژه یاد شده کنار گذاشته است. روزنامه «هندو» روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه از قول منابع رسمی هند که نامی از آنها نبرده است، گزارش داد که چهار سال پس از امضای قرارداد توسعه خط ‌آهن چابهار- زاهدان، مقامات ایران هند را به دلیل دیرکرد در توسعه آن از این پروژه کنار گذاشته‌اند. ?

? امارات متحده عربی روز سه‌شنبه پرتاب اولین کاوشگر خود به سیاره مریخ را به دلیل شرایط جوی نامناسب به تعویق انداخت. تاریخ جدید پرتاب این کاوشگر به روز ۱۷ ژوییه، سه روز دیگر، اعلام شده است. خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر ارتباطات دولتی امارات متحده عربی نوشت که این کاوشگر قرار است از مرکز فضایی تانه‌‌گاشیما در ژاپن به فضا فرستاده شود. این نخستین تلاش در دنیای عرب برای دستیابی به فضا خواهد بود. ?

?نخست وزیر فرانسه روز دوشنبه از تصویب اضافه‌حقوق برای تمام کارکنان بخش خدمات درمانی در این کشور خبر داد. ژان کستکس اضافه‌حقوقی را که سالانه به هشت میلیارد یورو بالغ خواهد شد، «تاریخی» توصیف کرد. به گزارش یورونیوز، اغلب اتحادیه‌های کارگری و کارمندی در فرانسه «پس از هفته‌ها بحث و جدل»، با این بودجه موافقت کرده‌اند. به این ترتیب ماهانه ۱۸۳ یورو به حقوق تمام پرستاران و بهیاران و همین طور کارکنان غیرپزشکی در بخش خدمات درمانی اضافه خواهد شد. ?

?دیوید کِی، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مربوط به آزادی بیان و عقیده، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران کاخ سفید را به «حمله به رسانه‌ها» متهم کرد و از «اثر منفی ترامپ» بر وضعیت آزادی مطبوعات در جهان سخن گفت. ?

? @VahidOnline

?کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ) محمد مساعد، روزنامه‌نگار از ایران را به عنوان یکی از چهار برنده جایزه امسال «آزادی مطبوعات» اعلام کرد. این کمیته که مقر آن در نیویورک است روز دوشنبه ۲۳ تیر اعلام کرد محمد مساعد به همراه سه روزنامه‌نگار از کشورهای بنگلادش، نیجریه و روسیه برنده جایزه سالانه «گوئن آیفل» شده است. کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران از محمد مساعد به عنوان روزنامه‌نگاری اقتصادی که درباره «فساد، اختلاس، مسائل کارگری، تحریم‌های اقتصادی و اعتراضات مردمی» تحقیق می‌کند یاد کرده است. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14022

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.