• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ض …

  • کد خبر : 14006
  • 24 تیر 1399 - 7:30
‌?مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ض …

    ‌?مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار در مورد «مسیر اشتباه» در روند مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ در «بسیاری از کشورها»، در مورد بدتر شدن اوضاع هشدار داده‌است. تدروس آدانوم ۲۳ تیر ماه در نشست خبری خود گفته «بگذارید رک و راست بگویم؛ بسیاری از کشورها در مسیر اشتباهی قرار دارند، ویروس [کرونا] هنوز […]

 

‌?مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ض … 212774001594695607

 

‌?مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار در مورد «مسیر اشتباه» در روند مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ در «بسیاری از کشورها»، در مورد بدتر شدن اوضاع هشدار داده‌است. تدروس آدانوم ۲۳ تیر ماه در نشست خبری خود گفته «بگذارید رک و راست بگویم؛ بسیاری از کشورها در مسیر اشتباهی قرار دارند، ویروس [کرونا] هنوز دشمن شماره یک مردم است». تدروس افزوده «اصول اولیه رعایت نشوند، تنها راهی که این همه گیری خواهد پیمود این است: بدتر و بدتر و بدتر خواهد شد». ?

?رئیس آتش‌نشانی شهرک صنعتی کاویان (در جاده مشهد – فریمان) گفت: انفجار در یک شرکت تولیدکننده مایع گاز‌های قابل اشتعال موجب شد تا خسارات زیادی به این شرکت و شرکت همجوار وارد شود … این حادثه تلفات جانی نداشت. … شش مخزن این کارخانه درگیر آتش شده بود و یکی از مخازن به دلیل انفجار به بیرون پرتاب شد ?

?سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در گزارش سالانه جدید خود اعلام کرد که مجموع صادرات نفت خام و محصولات نفتی ایران در سال گذشته میلادی ۱۹ میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار بوده که کمتر از یک سوم سال ۲۰۱۸ است. سال ۲۰۱۸ درآمدهای صادرات نفت و محصولات نفتی ایران ۶۰.۵ میلیارد دلار بود. این رقم حتی سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۱۱۰ میلیارد دلار شد. ?

?خبرگزاری رویترز به نقل از برخی مقام‌ها گزارش داد که آزادی یک بازرگان مرتبط با حزب‌الله لبنان از زندان‌های آمریکا پس از مذاکرات غیرمستقیم با تهران بر سر تبادل زندانیان صورت گرفت؛ وزارت خارجه آمریکا و همچنین وکیل این بازرگان این گزارش را رد کرده‌اند. قاسم تاج‌الدین که از او به عنوان یکی از تأمین‌کنندگان مالی گروه حزب‌الله یاد می‌شود، به جرم نقض تحریم‌های آمریکا به پنج سال زندان محکوم شده بود، اما دستگاه قضایی آمریکا ماه گذشته اعلام کرد وی به دلیل مسائل جسمانی آزاد می‌شود. ?

?در ایالات متحده آمریکا، پس از بیش از ۱۷ سال قرار است که اولین اعدام با حکم دادگاه فدرال به اجرا گذاشته شود. این حکم در دادگاه تجدید نظر تائید شده و در ایالت ایندیانا به شیوه تزریق اجرا خواهد شد. دانیل لوئیس لی به همراه همدستش به ارتکاب قتل سه عضو یک خانواده در سال ۱۹۹۶ مجرم شناخته شده است. دادگاه تجدیدنظر حکم دادگاه اولیه را که مبنی بر تعلیق حکم اعدام این مجرم ۴۷ ساله بود، تغییر داده است. برخی از خویشاوندان مقتولان با اجرای حکم اعدام مخالف هستند. دولت دونالد ترامپ اعلام کرده که اجرای حکم اعدام را پس از وقفه طولانی به وجود آمده از سر می‌گیرد. بر اساس آمار موجود بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۸ در دادگاه‌های فدرال ایالات متحده آمریکا ۷۸ تن به مجازات مرگ محکوم شده‌اند؛ از این تعداد حکم تنها ۳ نفر از آنان اجرا شده و ۶۲ تن دیگر در نوبت اعدام هستند. ?

?یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته شرکت‌های داروسازی شریک دولت، در مسیر آغاز تولید واکسن مقابله با بیماری ناشی از کروناویروس، از اواخر تابستان، هستند. رویترز می‌گوید این مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود گفته «اگر دقیقا بخواهید بدانید ملزومات ساخت واکسن چه زمانی برای شروع تولید آماده خواهد شد، احتمالا چهار تا شـش هفته دیگر؛ اما ما به‌طور جدی از اواخر تابستان شروع به تولید می کنیم». دولت ترامپ می‌گوید در تلاش برای تولید واکسن به میزان ۳۰۰ میلیون دوز تا آخر سال ۲۰۲۱ است. ?

?از سرگیری ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در آفریقای جنوبی به منظور مهار شیوع کرونا با مخالفت‌های گسترده‌ای در جامعه این کشور رو به رو شده است. رئیس جمهوری آفریقای جنوبی گفته که ممنوعیت فروش الکل “سبب کاهش فشار بر نظام خدمات درمان و بهداشت” می‌شود. مخالفان این تصمیم دولت می‌گویند که “رئیس جمهوری، شهروندان را به‌خاطر ناتوانی دولت سرزنش می‌کند”. ?

?ارگان رسمی حزب حاکم کره شمالی در مورد «رواج فرهنگ بورژوازی» توسط «دشمنان» هشدار داده و از مقام‌ها و مردم کشور خواسته به پوشش، خوراکی‌ها و موسیقی و آداب و رسوم سنتی وفادار بمانند. از منظر گروهی از تحلیل‌گران آن‌چه روزنامه رودونگ‌شین‌مون، ارگان حزب حاکم کارگران منتشر کرده، نمایان‌گر نگرانی‌ها از تغییراتی‌ست که در یکی از بسته‌ترین و منزوی‌ترین کشورهای جهان در حال وقوع است. روزنامه رودونگ‌شین‌مون می‌گوید بورژوازی «سبک منحطی از زندگی‌ست که انسان‌ها را به افرادی معلول چه از نظر جسمی چه از نظر ذهنی تبدیل می‌کند». ارگان حزب کره شمالی افزوده «دشمنان ما دیوانه‌وار در تلاش هستند تا پایه‌های سوسیالیسم را به لرزه درآورند، با نفوذ و اشاعه فرهنگ و زندگی بورژوازی موابانه ملت ما را فاسد کنند، در حالی‌که همزمان دایره فشارهای اقتصادی علیه ما را تنگ‌تر می‌کنند». ?

? @VahidOnline

دیشب در توییتر با هشتگ #شکنجه_با_کرونا درباره وضعیت زندانیان توییت کردند: twitter

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14006

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.