• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌?در حالی که آمار رسمی قربانیا …

  • کد خبر : 13937
  • 22 تیر 1399 - 18:10
‌?در حالی که آمار رسمی قربانیا …

    ‌?در حالی که آمار رسمی قربانیان روزانه کرونا در ایران، برای روز جمعه ۱۴۲ نفر و برای روز شنبه ۱۸۸ نفر اعلام شده بود، وزارت بهداشت این رقم را برای امروز، یک‌شنبه، ۱۹۴ نفر اعلام کرد. سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی دو هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور طی […]

 

‌?در حالی که آمار رسمی قربانیا … 926005001594561204

 

‌?در حالی که آمار رسمی قربانیان روزانه کرونا در ایران، برای روز جمعه ۱۴۲ نفر و برای روز شنبه ۱۸۸ نفر اعلام شده بود، وزارت بهداشت این رقم را برای امروز، یک‌شنبه، ۱۹۴ نفر اعلام کرد. سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی دو هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته نیز خبر داد. او افزود: به این ترتیب مجموع مبتلایان به کووید-۱۹ در کشور به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسیده است. به گفته او، مجموع تعداد جان‌باختگان این بیماری در ایران نیز اکنون به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده است.
در حالی که سخنگوی وزارت بهداشت امروز تنها از چهار استان خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران به عنوان استان‌های دارای وضعیت قرمز یاد کرد، تازه‌ترین گزارش کمیته اپیدمولوژی بیماری کرونا که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کند، می‌گوید که شیوع بیماری کرونا در ۹ استان کرمانشاه، اردبیل، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران، بیماری صعودی است و به نقطه اوج رسیده. ?

?ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران گفته است که کنکور سراسری ایران در زمان مقرر برگزار می‌شود و “نمی‌توانیم دانشگاهها را تعطیل کنیم و باید به این موضوع متعادل نگاه کنیم.” معاون وزیر بهداشت ایران در دفاع از برگزاری کنکور به خبرگزاری ایسنا گفته است: “کل طول برگزاری کنکور و شرکت کننده‌های این آزمون به اندازه دو حضور در مراکز خرید در شهرها از جمله تهران خطر ندارد”. به گفته این مقام ارشد وزارت بهداشت، داوطلبان کنکور “در جلسه آزمون ماسک خواهند زد” و “داوطلبان در شهرهای خودشان حضور دارند و فاصله‌های میان آنها مناسب است”. آقای حریرچی گفته است “ما نمی‌توانیم دانشگاه‌های خود را ببندیم، از یک طرف سینماها را باز می‌کنیم و از سوی دیگر دانشگاه را تعطیل کنیم، این امکانپذیر نیست.” ?

?سخنگوی سپاه پاسداران اخبار مربوط به شکایت این نهاد نظامی از خبرگزاری ایرنا به دلیل انتشار مصاحبه حبیب‌الله سیاری، معاون ارتش را تکذیب کرد. رمضان شریف روز یک‌شنبه ۲۱ تیرماه گفت «شکایتی از ایرنا نداشته ایم» و «اینگونه خبر سازی‌ها تاثیری در وحدت و اخوت تزلزل ناپذیر سپاه و ارتش» ندارد. ?

?شیرین عبادی، حقوقدان ایرانی می گوید که خانواده نرگس محمدی فعال حقوق بشر که در زنجان زندانی است از ابتلای او به بیماری کووید-۱۹ در اثر ویروس کرونا خبر داده است. ?

?رئیس دفتر رئیس جمهور ایران با اشاره به اینکه بحران شیوع بیماری کرونا مذاکرات ایران و چین درباره سند همکاری ۲۵ ساله را عقب انداخت، گفت احتمالا مذاکرات مربوط به این سند «تا پایان سال به جمع‌بندی برسد». محمود واعظی که شامگاه شنبه ۲۱ تیرماه در یک برنامه تلویزیونی در شبکه یک تلویزیون حکومت ایران سخن می‌گفت، به برخی خبرهای مربوط به این توافق واکنش نشان داد و گفت در این سند درباره « کیش و قشم و درباره اینکه مثلا تعدادی نیروهای نظامی بیایند، اصلا وارد نشده‌ایم». به گفته او اگر این سند تعهدآور باشد، «بر اساس قانون اساسی حتماً باید به مجلس برود». ?

?نمایندگان مجلس ایران در جلسه علنی امروز خود طرح دو فوریتی را به تصویب رساندند که براساس آن دولت می‌تواند از خانه‌های خالی مالیات اخذ کند. نمایندگان هدف از این طرح را پایین آوردن اجاره مسکن اعلام کرده‌اند. ?

?رهبر جمهوری اسلامی در دیدار (ویدئو کنفرانسی) با نمایندگان مجلس با تاکید بر فعالیت دولت‌ها تا پایان دوره قانونی، تلویحا با استیضاح حسن روحانی که از سوی برخی نمایندگان مطرح شده بود، مخالفت کرد. اوگفت: «اعتقاد راسخ دارم که دولت‌ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند» و «پیگیری امور به هیچ وجه سست نشود». در روزهای گذشته ۱۳۰ نماینده مجلس طرح سوال از حسن روحانی را امضا و به هیات رئيسه مجلس تحویل داده‌ بودند. برخی از نمایندگان هم خواستار استیضاح رئيس‌جمهوری اسلامی شده بودند. ?

?بامداد یک‌شنبه بیست و دوم تیر ماه، ابتدا سه زلزله پیاپی به بزرگی ۳/۶ و ۳/۳ و ۳ ریشتر در فاصله ساعت ۵ و ۱۵ دقیقه تا ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد یک‌شنبه مناطقی از استان تهران را لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز هر سه زلزله پیاپی را که طی پانزده دقیقه رخ داد ۲۰ تا ۲۲ کیلومتری فیروزکوه و در عمق هشت کیلومتری زمین اعلام شد. پس از آن، در ساعت ۶ و ۳۲ دقیقه بامداد نیز زلزله دیگر و خفیف‌تری به بزرگی ۲/۵ ریشتر در این منطقه رخ داد که کانون آن ۲۳ کیلومتری فیروزکوه و در عمیق هشت کیلومتری زمین اعلام شد. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.