• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

● واقعیت ماجرای رمدسیویر در ای …

  • کد خبر : 13891
  • 21 تیر 1399 - 14:50
● واقعیت ماجرای رمدسیویر در ای …

● واقعیت ماجرای رمدسیویر در ایران داروی رمدسیویر حدود دوماه قبل مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا FDA رو برای بیماران بدحال نیازمند به دستگاه اکسیژن دریافت کرد و بعد از اون هم آژانس دارویی اتحادیه اروپا، مجوز استفاده از اون در اروپا رو داد. اصل ماجرای رمدسیویر در ایران اینست که این دارو ، […]

● واقعیت ماجرای رمدسیویر در ایران

داروی رمدسیویر حدود دوماه قبل مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا FDA رو برای بیماران بدحال نیازمند به دستگاه اکسیژن دریافت کرد و بعد از اون هم آژانس دارویی اتحادیه اروپا، مجوز استفاده از اون در اروپا رو داد.

اصل ماجرای رمدسیویر در ایران اینست که این دارو ، فعلا فقط در بیمارستان مسیح دانشوری ( با رانت ریاست دکتر ولایتی) مجوز استفاده از وزارت بهداشت را گرفته است.
اما از اونجا که این داروی ساخت شرکت “گیلیاد آمریکا ” در بازار دارویی ایران وجود ندارد و همینطور بسیار گرانقیمت هست، یعنی قیمت هر ویال آمپول ۵۲۰ دلار و برای یک دوره درمان بین ۱۰ تا ۱۲ عدد آمپول نیاز هست که با دلار ۲۲هزار تومان حدود ۱۴۰ میلیون تومان هزینه آن می شود!!
به همین خاطر، پزشکان بیمارستان مسیح برای جلوگیری از سردرگمی و اذیت خانواده بیماران، از نسخه کردن آن خودداری می کنند و فقط با هماهنگی ، برای برخی از بیماران خاص نسخه می شود.

در دوماه گذشته و بطور مستند برای چند چهره خاص سیاسی، اقتصادی و ورزشی مبتلا به کرونای بستری شده در بیمارستان مسیح، داروی رمدسیویر، نسخه و استفاده شده است.
آخرین مورد تجویز این دارو، هفته قبل برای حسین نوری قهرمان کشتی فرنگی بود، که در حالیکه وی به علت کرونا در بیمارستان خصوصی آتیه بستری بود، چون پزشکان اونجا اجازه نسخه کردن این دارو رو نداشتند، وی به همین دلیل به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شد، و در این بیمارستان برای اون #رمدسیویر نسخه و با پیگیری و هماهنگی وزیر ورزش و علیرضا دبیر، برای اون تهیه و استفاده شد، و بعد استفاده حدود ۳۰ درصد ریه درگیر شده وی برگشت و حال وی که وخیم بود، نسبتا بهبود پیدا کرد.

مشابه همین قضیه رمدسیویر در فروردین ماه در مورد داروی #فاویپیراویر در بیمارستان مسیح وجود داشت که بطور اختصاصی با دستور شخص دکتر ولایتی برای چند شخصیت سیاسی حکومتی مبتلا به کرونا ( ازجمله خود ولایتی) تجویز و استفاده شد.

ضمنا حسب اطلاع موثق، اخیرا داروی رمدسیویر تولید شرکت” گیلیاد آمریکا” وارد ایران شده و همینک در اختیار معاونت تحقیقات وزارت بهداشت می باشد.

مجموع این شرایط و پیگیری خانواده بیماران نگران، موجب شده که زمینه برای سوء استفاده دلالان و فروشندگان داروی تقلبی فراهم شود و در بازار سیاه ناصرخسرو، آمپول های تقلبی هیدروکورتیزون و …با برچسب رمدسیویر عرضه شود.

#الو

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.