• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?وزارت بهداشت ایران روز جمعه …

  • کد خبر : 13864
  • 20 تیر 1399 - 17:00
‌?وزارت بهداشت ایران روز جمعه  …

    ‌?وزارت بهداشت ایران روز جمعه از مرگ ۱۴۲ نفر و شناسایی ۲۲۶۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در کشور خبر داد و اعلام کرد با احتساب قربانیان و مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته، آمار رسمی قربانیان در ایران به ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسید. مقایسه آمار ثبت احوال و آرامستان‌ها نسبت به سال‌های […]

 

 

‌?وزارت بهداشت ایران روز جمعه از مرگ ۱۴۲ نفر و شناسایی ۲۲۶۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در کشور خبر داد و اعلام کرد با احتساب قربانیان و مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته، آمار رسمی قربانیان در ایران به ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسید. مقایسه آمار ثبت احوال و آرامستان‌ها نسبت به سال‌های گذشته، حاکی از افزایش چند برابری مرگ‌و‌میر در ایران از زمان شیوع کرونا در کشور است. خبرها از استان‌های ایران نیز حاکی از افزایش چشمگیر شمار مبتلایان و قربانیان است. آن‌ طور که خبرگزاری تسنیم نوشته، در حال حاضر، ۱۷ شهرستان استان خراسان ‌رضوی در وضعیت «قرمز» قرار دارند و وضعیت شهر مشهد نسبت به روزهای گذشته «حادتر» شده است. دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های این شهر خبر می‌دهد. به دنبال افزایش سفر گردشگران به مازندران نیز که باعث رشد جهشی ویروس کرونا در این استان شده، طرح‌های دریا و پارک‌های جنگلی و بوستان‌ها باردیگر تعطیل شدند . ?

?چند مقام‌ محلی در مصاحبه با خبرگزاری‌های ایرانی وقوع انفجار در گرمدره، در غرب تهران را تکذیب کرده‌اند. ?

?شرکت مدیریت شبکه برق ایران می‌گوید روز گذشته ساعت ۱۲ و ۴۷ دقیقه با ثبت ۵۷ هزار و ۵۷۱ مگاوات، رکورد تاریخی مصرف لحظه‌ای برق در ایران شکست. همچنین پیک شبانه مصرف برق نیز در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت مصرف لحظه‌ای ۵۶ هزار و ۹۰۹ مگاوات، پیک بالایی برای مصرف شبانه برق بوده و نشان می‌دهد ۱۸ تیرماه پرمصرف‌ترین روز برقی کشور در تاریخ ایران بوده است. ?

?مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا طی نشست خبری تلفنی با روزنامه‌نگاران از تعهد ایالات متحده آمریکا به حفاظت از کشورهای عرب خلیج فارس در مقابل «تهدیدات موشکی ایران» خبر داد و گفت آمریکا به شیوه‌های مختلف به همکاران عرب خلیج فارس خود برای جلوگیری از تهدیدات موشکی ایران کمک خواهد کرد. به گفته وی، یکی از این شیوه‌ها ممانعت از پایان یافتن تحریم تسلیحاتی ایران است که اکتبر امسال به پایان می‌رسد چرا که عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران «عواقب اسفناک جدی» برای خاورمیانه خواهد داشت. او همچنین گفت کمک دوم واشینگتن، فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای عرب خلیج فارس است و جز این موارد راه‌های دیگری نیز وجود دارد که اطلاعات مربوط به آن به اطلاع عموم رسانده نمی‌شود. ?

?نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران می‌گوید به جمهوری اسلامی پیشنهاد مذاکره حضوری کنسولی داده، اما این پیشنهاد رد شده است. برایان هوک به پایگاه خبری المانیتور گفته است به نظرش آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی اجازه مذاکرات مستقیم با آمریکا را به دیپلمات‌های ایرانی نداده است. وی گفت «ایران در حال از دست دادن فرصتهای خوب است» و اگر ایران وارد مذاکره می‌شد می‌توانست پیشنهاد «معامله بزرگ» دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا را ارزیابی کند. ?

?در پی واکنش منفی افکار عمومی، غلامرضا انصاری، معاون اقتصادی وزیر خارجه ایران، وعده داد که «جزئیات» سند همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین را «به طور کامل برای مردم بیان کند». او که شامگاه پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، امضای این سند را نشانه «آینده‌نگری» و اقدامی «راهبردی» از سوی جمهوری اسلامی توصیف کرد. ?

?آمارهای جدید گمرک روسیه حاکی از ادامه رشد چشمگیر صادرات این کشور به ایران است. روسیه در پنج ماه ابتدایی سال جاری میلادی ۶۹۲ میلیون دلار صادرات به ایران داشته است. ?

?وزیر خارجه چین پنج‌شنبه با انتشار پیام ویدیویی گفته است این کشور نه می‌خواهد و نه می‌تواند به یک آمریکای دیگر تبدیل شود. این اظهارات دو روز بعد از انتقادات شدید کریستوفر ری مدیر اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، مطرح شده که چین را بزرگترین تهدید آمریکا معرفی کرده و گفته بود دولت پکن در تلاش است با جاسوسی، سرقت سایبری، باج‌خواهی و توسل به دیگر روش‌ها جای ایالات متحده به عنوان «ابرقدرت اقتصادی و فن‌آوری» در جهان را بگیرد. ?

?جسد شهردار ۶۴ ساله سئول پایتخت کره جنوبی، در کوهستان بوکاک یافت شده است. به گزارش منابع محلی، شواهد نشان می دهد که او احتمالا خودکشی کرده است. ? شهردار سئول پیش از مرگ در نامه‌ای از همه ‘عذرخواهی’ کرده بود اما به شکایتی که از او شده اشاره‌ای نکرده است. ساعاتی پیش از اینکه شهردار سئول ناپدید شود یک کارمند زن به اتهام آزار جنسی از او شکایت کرده بود. ?

? @VahidOnline

? #تجمع جمعی از #کشاورزان شهرستان #هویزه در استان #خوزستان در اعتراض به قطع جریان آب زمین های کشاورزی. ماموران سازمان آب و نیروی انتظامی قصد داشتند تا جریان آب را از زمین هایی که توسط اهالی هویزه به زیر کشت #شلتوک رفته و بخشی از آن آماده کشت است قطع کنند. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.