• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌‌?دولت ایالات متحده رسما به س …

  • کد خبر : 13784
  • 18 تیر 1399 - 9:00
‌‌?دولت ایالات متحده رسما به س …

    ‌‌?دولت ایالات متحده رسما به سازمان ملل متحد اطلاع داده‌است که دقیقا طی یک سال از روز ۱۷ تیر ۱۳۹۹، از نهاد وابسته به آن؛ سازمان جهانی بهداشت، خارج می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری، و شماری از مقام‌های آمریکا شدیدا از عملکرد سازمان جهانی بهداشت و رویکرد مدیریت آن به چین انتقاد کرده‌اند. دبیرکل […]

 

‌‌?دولت ایالات متحده رسما به س … 460948001594182605

 

‌‌?دولت ایالات متحده رسما به سازمان ملل متحد اطلاع داده‌است که دقیقا طی یک سال از روز ۱۷ تیر ۱۳۹۹، از نهاد وابسته به آن؛ سازمان جهانی بهداشت، خارج می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری، و شماری از مقام‌های آمریکا شدیدا از عملکرد سازمان جهانی بهداشت و رویکرد مدیریت آن به چین انتقاد کرده‌اند. دبیرکل سازمان ملل پیشتر در حمایت از این نهاد، نقش آن در مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ را «حیاتی» توصیف کرده بود. ?

?یک دیپلمات ارشد عربستان سعودی خواستار فشار جامعه جهانی برای وادار کردن جمهوری اسلامی به توقف سیاست‌های خصمانه‌اش شد و نماینده این کشور در سازمان ملل نیز گفت٬ باید مجددا در کلیت توافق هسته‌ای موسوم به برجام بازنگری کرد. محمد الغامدی، سفیر عربستان در مسکو، گفت جامعه جهانی باید بر ایران فشار بیاورد تا دست از «سیاست خارجی خصمانه‌اش علیه منطقه و جهان» بردارد. ?

?مایک پومپئو ، وزیر خارجه ایالات متحده گفت٬ دولت آمریکا قطعا ممنوع کردن شبکه‌های اجتماعی چینی از جمله تیک تاک را بررسی می‌کند… وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سئوال مجریان برنامه فاکس نیوز که پرسیدند آیا او استفاده از شبکه تیک تاک را توصیه می کند گفت:«فقط اگر می خواهید اطلاعات شما به دست حزب کمونیست چین بیفتد این اپلیکیشن را پیاده کنید.» تیک تاک در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: «اولویت اصلی ما استفاده امن کاربران از این ابزار است. ما هیچگاه اطلاعات کاربران را در اختیار دولت چین قرار نداده ایم و حتی اگر از ما درخواست شود چنین کاری نخواهیم کرد.» این اپلیکیشن که متعلق به شرکت چینی «بایت دنس» است در خود چین قابل دسترسی نیست و برای جلب کاربران در سطح جهان سعی کرده خود را از ریشه های چینی‌اش دور کند. ?

?تست ویروس کرونای ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل مثبت اعلام شده است. گزارش‌ها حاکی است که ژائیر بولسونارو به دنبال علائمی مانند تب بالا، برای چهارمین بار تست کرونا داده بود که نتیجه این تست مثبت اعلام شد. رئیس‌جمهوری راستگرای برزیل، از مخالفان سرسخت فاصله‌گذاری و اعمال محدودیت‌هاست و کرونا را «یک سرماخوردگی ساده» توصیف کرده است. ژائیر بولسونارو پیشتر از فرمانداران خواسته بود که محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را تسهیل کنند، چرا که این مقررات به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند. ?

?شماری از کشورهای غربی خواستار آن شده‌اند که سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با توجه به گزارش اخیر خود، رژیم بشار اسد را به عنوان مسئول حمله شیمیایی به شهروندان سوریه محکوم کند. سازمان منع سلاح‌های شیمیایی که سال گذشته فقط وقوع حمله‌ای شیمیایی در سال ۲۰۱۷ به روستایی در استان حما را تایید کرده بود، سرانجام چندی پیش با جزئیات اعلام کرد که عامل این حمله شیمیایی نیروی هوایی ارتش سوریه بوده است. ?

?سیاستمداران، مدیران دانشگاه ها و مخالفان دونالد ترامپ، تصمیم دولت او برای بازبینی و لغو روادیدهای دانشجویان خارجی در آمریکا را مورد انتقاد قرار داده اند. اداره مهاجرت و گمرگ آمریکا روز گذشته، دوشنبه ششم ژوئیه، اعلام کرد آن دسته از دانشجویان خارجی که دانشگاه محل تحصیل آنها اعلام کرده به علت کرونا همه کلاس ها را به صورت آنلاین برگزار خواهد کرد، ممکن است دیگر اجازه ماندن در خاک آمریکا را نداشته باشند و ویزای دانشجویی آنها از اعتبار ساقط شود. بسیاری از دانشگاه های آمریکا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در فصل پاییز و زمستان، اعلام کرده اند که سال تحصیلی ۲۱-۲۰۲۰ را به صورت کاملا مجازی برگزار خواهند کرد. ?

?در پی اجرایی شدن “قانون امنیتی” جدید جمهوری خلق چین در هنگ کنگ، شرکت های فیسبوک، گوگل، توییتر، واتس‌اپ و تلگرام گفته اند که از ادامه همکاری در زمینه ارائه اطلاعات مربوط به کاربران به پلیس هنگ کنگ خودداری می کنند. ?

?کریستوفر ری، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) می‌گوید این نیرو هر ۱۰ ساعت یک پرونده جدید ضدجاسوسی علیه چین باز می‌کند. او می‌گوید چین به دنبال آنست که “تنها ابر قدرت جهان” شود و برای رسیدن به هدفش “به هر وسیله‌ای که لازم بداند متوسل” خواهد شد. آقای ری مدعی شده دولت چین کارزاری چند لایه و چند وجهی را علیه آمریکا آغاز کرده است. او افزود چین شروع به هدف گرفتن شهروندان خود در خارج از این کشور کرده، از آنها خواسته که به چین بازگردند و همچنین به دنبال دستیابی به نتایج تحقیقات آمریکا درباره ویروس جدید کرونا است. ?

?مقامات بهداشتی و پلیس روسیه به خاطر جلوگیری از احتمال گسترش بیماری طاعون خیارکی به مردم در مناطق هم مرز با مغولستان هشدار داده اند که از شکار مارموت ها خودداری کنند. اخیرا دست کم دو نفر در مفولستان مبتلا به بیماری طاعون خیارکی شده اند. برخی از چوپانان در منطقه کوهستانی آلتای در سیبری روسیه به طور سنتی مارموت شکار می کنند و گوشت آن را می خورند. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13784

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.