• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?بخش‌دار کهریزک: ساعت سه و ۲ …

  • کد خبر : 13721
  • 17 تیر 1399 - 13:00
‌?بخش‌دار کهریزک:  ساعت سه و ۲ …

    ‌?بخش‌دار کهریزک: ساعت سه و ۲۰ دقیقه بامداد امروز (سه شنبه) به دلیل سهل‌انگاری در پرکردن کپسول‌های اکسیژن در شهر باقرشهر در جنوب تهران، انفجاری در این کارگاه رخ داد که منجر به فوت دو نفر و جراحت سه نفر شد. ?[بخش‌دار اسم نبرده ولی “کانال خبری باقرشهر” نوشته “شرکت سپاهان برش”] ?معاون […]

 

 

‌?بخش‌دار کهریزک: ساعت سه و ۲۰ دقیقه بامداد امروز (سه شنبه) به دلیل سهل‌انگاری در پرکردن کپسول‌های اکسیژن در شهر باقرشهر در جنوب تهران، انفجاری در این کارگاه رخ داد که منجر به فوت دو نفر و جراحت سه نفر شد. ?[بخش‌دار اسم نبرده ولی “کانال خبری باقرشهر” نوشته “شرکت سپاهان برش”]

?معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکا در شش ماه اخیر فشار حداکثری را به حد اعلا رسانده است، پیش‌بینی کرد که احتمال دارد در نشست بعدی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرونده ایران به شورای امنیت ارجاع شود. خبرگزاری ایرنا اظهارات عباس عراقچی را روز دوشنبه ۱۵ تیر گزارش کرد اما بخش مربوط به احتمال ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت بعدا از خروجی ایرنا حذف شد. ?

?گذرنامه جمهوری اسلامی ایران به رده ششمین گذرنامه کم‌اعتبار جهان سقوط کرده است. بر اساس اطلاعات وب‌سایت پاسپورت ایندکس، در میان ۱۹۹ کشور جهان، گذرنامه ایرانی مقام ۱۹۴ را دارا است. پس از پاسپورت ایرانی، گذرنامه‌های یمن، سومالی، سوریه، افغانستان قرار دارند. گذرنامه عراق هم در انتهای جدول است. ?

?سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه ایران، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط صبا کرد افشاری، فعال مدنی و مخالف حجاب اجباری، شده است. ?

?یک گزارشگر ویژه حقوق بشر و قتل‌های هدفمند و فراقضایی در گزارش جدید خود ترور قاسم سلیمانی را که اوایل ژانویه گذشته در بغداد روی داد را خلاف قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد دانسته است. اگنس کالمرد، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود روی استفاده از پهپادهای نظامی برای ترور و قتل‌های هدفمند تمرکز کرده و نوشته ایالات متحده آمریکا نتوانسته مدارک و شواهدی نشان دهد که از خطر فوری قاسم سلیمانی برای شهروندان آمریکایی حکایت و در نتیجه ترور کاروان خودروهای حامل او در بغداد را توجیه کند. قتل هدفمند قاسم سلیمانی نخستین موردی خوانده شده که طی آن دولت یک کشور با استناد به حق دفاع از خود کشتن مقام دولتی یک کشور، در خاک کشوری ثالث را واجد وجاهت قانونی می‌خواند. ?

?وزارت خارجه آمریکا در توییتی به نقل از مایک پومپئو نوشته است، «از اسرائیل تا خلیج [فارس]، کشورهای در خاورمیانه که در معرض درنده‌خویی ایران بوده‌اند، یک‌صدا می‌گویند: تحریم تسلیحاتی را تمدید کنید. شورای امنیت سازمان ملل متحد مسئولیت دارد به حرف آنها گوش کند». ?

?وزیر ارتباطات ایران در توییتی خبر از بازنگری در ممنوعیت واردات تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو داده‌است. او در این توییت نوشته: “این طرح سه ایراد جدی دارد” که در این خصوص با رییس بانک مرکزی و‌سرپرست وزارت صمت صحبت کرده. آقای آذری جهرمی گفته “با تاکید بر ضرورت رعایت اولویتهای منابع ارزی کشور، بنا شد این تصمیم بازنگری شود.” ?

?سخنگوی سازمان سنجش ایران گفته است که کنکور سراسری امسال در زمان مقرر “با رعایت پروتکل‌های بهداشتی” برگزار می‌شود مگر اینکه ستاد مبارزه با کرونا تصمیم دیگری بگیرند. در همین حال خبرگزاری دولتی ایرنا برنامه برگزاری چندین آزمون دانشگاهی در ماههای تیر و مرداد و شهریور را منتشر کرده که براساس آن آزمون سراسری در تاریخ ۳۰ و ۳۱ مرداد برگزار خواهد شد. ? [در روزهای گذشته خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌های مختلف خواستار عقب افتادن زمان کنکور شدند.]

?۲۳۹ پژوهشگر از ۳۲ کشور جهان در نامه‌ای سرگشاده که در ژورنال بیماری‌های عفونی دانشگاه آکسفورد (Clinical Infectious Diseases) منتشر شده، گفته‌اند شواهد و مدارک حاکی‌ست ویروس از طریق هوا، یعنی با تنفس قابل انتقال است. از آن‌جایی که ذرات بسیار ریز می‌توانند در هوا شناور بمانند، پژوهشگران خواستار به‌روزرسانی راهنما و توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت هستند. سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در ایمیلی به خبرگزاری رویترز گفته این نهاد نامه را دیده و در حال بازبینی و بررسی آن است. این‌که انتشار ویروس کرونا از طریق ذرات بسیار بسیار ریز هواپخش قابل انتشار است، آن‌هم در مقایسه با ذرات و قطرک‌های بزرگ‌تر تنفسی که سریع‌تر سقوط می‌کنند، هنوز مشخص نیست. شماری از پژوهشگران در مورد بازتاب عمومی نامه سرگشاده ۲۳۹ پژوهشگر در رسانه‌های غیرعلمی، انتقادهایی را مطرح کرده‌اند. ?

?‌کانیه وست، رپر سرشناس آمریکایی، اعلام کرده که قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا، نامزد ورود به کاخ سفید شود. آقای وست و همسرش کیم کارداشیان، از حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی بوده‌اند که در انتخابات ۲۰۲۰ هم نامزد جمهوری‌خواهان برای ماندن در کاخ سفید است. ?

? @VahidOnline

?آتش سوزی در #خائیز ولی اینبار در منطقه ای که قبلا تمام تلاش ها بر این بود که آتش به اونجا نرسه: منطقه حفاظت شده #تنگ_تکاب در نزدیکی سد مارون که سرشار از گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری است. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13721

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.