• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌?سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کر …

  • کد خبر : 13699
  • 16 تیر 1399 - 17:00
‌?سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کر …

    ‌?سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که با مرگ ۱۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل قربانیان کرونا در ایران طبق آمار رسمی به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید. سیما سادات لاری همچنین از شناسایی دو هزار و ۶۱۳ بیمار جدید در طول این مدت خبر داد. با […]

 

 

‌?سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که با مرگ ۱۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل قربانیان کرونا در ایران طبق آمار رسمی به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید. سیما سادات لاری همچنین از شناسایی دو هزار و ۶۱۳ بیمار جدید در طول این مدت خبر داد. با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به کرونا در ایران به ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر رسیده است. ?

?سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شیوع گسترده کرونا در این استان گفته است حداقل ۱۷ بیمارستان در استان خوزستان «دستگاه اکسیژن‌ساز ندارند یا با کمبود مواجه هستند». ?

?یک نماینده مجلس می‌گوید اعضای هیات رئيسه مجلس با حضور زنان در هیات رئيسه کمیسیون‌های مجلس مخالفت کرده و گفته‌اند: «زن باید بچه‌داری کند و به امورات خانه رسیدگی کند». سمیه محمودی، نماینده شهرضا، محدودیت برای فعالیت را مختص نمایندگان مجلس ندانسته و گفته است: «کارمندان زن حتی نمی‌توانند در آزمون دبیری کمیسیون‌ها شرکت کنند». ?

?حسین جلالی، نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، گفته که در ماه اول حضورش در مجلس، ۲۳۱ میلیون تومان به حساب او واریز شده است. گفته که از این مبلغ ۱۱ میلیون تومان مربوط به حقوق نمایندگی است و ۲۰۰ میلیون تومان بابت حق مسکن. ۲۰ میلیون تومان هم بابت «سایر هزینه‌ها» به حساب او واریز شده ولی اشاره‌ای به جزییات این هزینه‌ها نکرده است. ?

?يک منبع آگاه قضایی بازداشت محمد سعیدی، عضو تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای به اتهام «فساد مالی» را تایید کرد و گفت بازداشت وی هیچ ارتباطی به موضوع هسته‌ای ندارد و نام وی از مدت‌ها پیش در شبکه فساد در شرکت کشتیرانی مطرح بوده است. آقای سعیدی مرداد ماه پارسال از مدیریت شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی استعفا داد. وی در سال‌های ۹۴ تا ۹۸ مدیر عامل این شرکت بود، شرکتی که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد. ?

?دیوان عالی کشور، حکم حبس تعزیری ۱۵ سال برای عباس لسانی از فعالین مدنی و سیاسی شناخته‌شده ترک ایران را تایید کرد. ?

?علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران می‌گوید «در کل ساحل خلیج ‌فارس و مکران شهرهای زیرزمینی در مجموعه ارتش و سپاه وجود دارد». آقای تنگسیری در مصاحبه‌ای با‌ نشریه «صبح صادق» اظهار داشته «ما شهرهای شناوری موشک‌انداز در اختیار داریم و هر زمانی که صلاح باشد، آن را به نمایش خواهیم گذاشت». او جزئیات چندانی از این شهرهای «زیرزمینی» و «شناور» ارائه نکرده است اما در بخشی از مصاحبه خود گفته این موضوع را «دشمن ما می‎داند… اما اطلاعاتش دقیق نیست». ?

?روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران با رد کمبود واردات تلفن همراه از افزایش واردات آن خبر داده است. سخنگوی گمرک گفته: “آمار رسمی واردات گوشی تلفن همراه نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا ۱۵ تیر ماه، ۲ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۹۳۳ دستگاه با ۹۱۸ اظهارنامه از گمرکات کشور ترخیص و وارد بازار شده است.” روح الله لطیفی افزوده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۸ درصد رشد داشته است. ?

?رئيس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه «سناریوهای مختلفی» درباره حادثه نطنز در حال بررسی است، گفته که «نتایج قطعی» این بررسی‌ها به زودی اعلام می‌شود. ?

?سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران می‌گوید حادثه‌ای که در تاسیسات ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته نطنز رخ داده “خسارت‌های مالی قابل توجهی” به جا گذاشته و ممکن است باعث کندی برنامه غنی‌سازی شود. آقای کمالوندی همچنین گفت که قرار است “سوله بزرگتر و با تجهیزات پیشرفته‌تری” به جای مرکز آسیب‌دیده ساخته شود. او درباره روند تصمیم‌گیری برای ساخت مرکز جدید گفت “این بحث وجود دارد که ‌آیا سوله در همان نقطه فعلی ساخته شود یا با در نظر گرفتن ملاحظات پدافندی در محل مناسب دیگری انجام شود.” ?

?اسرائیل بامداد دوشنبه ۱۶ تیر یک ماهواره‌‌ جاسوسی نظامی با نام افق-‌۱۶ به فضا پرتاب کرد که به گزارش رسانه‌های این کشور، هدف از پرتاب آن رصد ایران به ویژه فعالیت‌ سایت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی است. ?

?علیرضا رییسی، معاون وزیر بهداشت ایران گفته “حتی اگر تا ۲ ماه دیگر واکسن کرونا در اروپا و آمریکا تولید شود که نمی‌شود، این واکسن تا یک سال دیگر به دست ما نخواهد رسید.” ?

?انیو موریکونه، یکی از پرآوازه‌ترین و پرکارترین آهنگسازان فیلم در جهان روز دوشنبه، ۱۶ تیرماه، در سن ۹۱ سالگی در رم درگذشت. این آهنگساز ایتالیایی برای حدود ۵۰۰ فیلم موسیقی ساخته بود که از جمله آنها می‌توان به «خوب، بد، زشت»، «سینما پارادیزو» و «هشت نفرت‌انگیز» کوئنتین تارانتینو، اشاره کرد که سال ۲۰۱۶ برای موسیقی این فیلم جایزه اسکار را از آن خود کرد. ?

? @VahidOnline

?در اعتراض به صدور حکم اعدام برای بعضی از معترضان #آبان۹۸ در چند شهر جهان تجمع اعتراضی برگزار شد. ویدیوی زیر مربوط است به تجمع ایرانیان در بروکسل: ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13699

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.