• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌? رکورد تازه در آمار رسمی کرو …

  • کد خبر : 13678
  • 15 تیر 1399 - 17:00
‌? رکورد تازه در آمار رسمی کرو …

    ‌? رکورد تازه در آمار رسمی کرونا در ایران سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز یک‌شنبه ۱۵ تیرماه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۳ بیمار دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. این بیشترین میزان آمار رسمی مرگ‌ومیر در طول یک روز از ابتدای شروع بحران کرونا در ایران است. رکورد […]

 

‌? رکورد تازه در آمار رسمی کرو … 462035001593952205

 

‌? رکورد تازه در آمار رسمی کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز یک‌شنبه ۱۵ تیرماه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۳ بیمار دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. این بیشترین میزان آمار رسمی مرگ‌ومیر در طول یک روز از ابتدای شروع بحران کرونا در ایران است. رکورد مرگ‌ومیر قبلی مربوط به روز ۹ تیرماه بود که ۱۶۲ نفر در طول یک روز جان باختند. با احتساب آمار رسمی جدید، تعداد کل قربانیان کرونا در ایران به ۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسیده است. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۶۰ بیمار جدید شناسایی شده‌اند و مجموع بیماران شناسایی شده به ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر رسیده است. گزارش‌های غیررسمی حاکی از این است که تعداد مرگ‌ومیر چند برابر آمارهای دولتی است. ?

?سایت‌های اطلاع‌رسانی درباره قیمت ارزهای خارجی روز یکشنبه ۱۵ تیرماه گزارش دادند که نرخ فروش دلار در بازار آزاد تهران به ۲۲ هزار تومان رسیده است. در ساعات اولیه روز یکشنبه این نرخ تا ۲۲ هزار و ۱۰۰ تومان نیز ثبت شد که نسبت به نرخ ثبت‌شده روز قبل از آن جهشی ۸۰۰ تومانی نشان می‌دهد. نرخ برابری دلار آمریکا و ریال ایران روز سوم تیر برای نخستین بار در تاریخ مبادله ارزهای خارجی در ایران از مرز بیست هزار تومان گذشت و روند کم‌سابقه افزایش شدید نرخ دلار نسبت به تومان همچنان ادامه دارد. هر یورو در روز یکشنبه نیز ۲۴ هزار و ۷۹۵ تومان معامله شد. ?

?گبی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره انفجار اخیر در تاسیسات هسته‌ای نطنز در ایران، دخالت اسرائیل در این حادثه را تایید نکرد اما گفت “ما کارهایی می‌کنیم که بهتر است ناگفته بماند.” آقای اشکنازی روز یکشنبه ۱۵ تیر جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی هسته‌ای را “سیاست بلندمدت” اسرائیل توصیف کرد و بار دیگر ایران را تهدیدی علیه موجودیت اسرائیل دانست. ?

?بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، در مصاحبه با رادیوی ارتش اسرائیل در پاسخ به پرسشی در خصوص انفجارهای مرموز اخیر ایران گفت: «هر کسی می‌تواند همیشه به اسرائیل مظنون باشد. ولی به نظرم این برداشت درستی نیست. هر حادثه‌ای که در ایران رخ می‌دهد الزاما به ما ربطی ندارد». به گفته او، «همه آن سیستم‌ها (در سایت‌های هسته‌ای) پیچیده‌ هستند، آنها الزامات ایمنی بسیار بالایی دارند ولی مطمئن نیستم که آنها (ایران) همواره شیوه مراقبت از آنها را بدانند». ?

?برادر قاضی منصوری گفته که این قاضی پیش از مرگ در تماس تلفنی با خانواده‌اش گفته بود که «امنیت جانی ندارد» و به باور او، برادرش ترور شده است. اظهارات برادر غلامرضا منصوری در خبرگزاری برنا منتشر شده ولی نام کوچک او اعلام نشده است. ?

?رییس سازمان بازرسی ایران گفته راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی خلاف قانون اساسی ایران است. وزارت ارتباطات ایران اخیرا طرحی را برای راه‌اندازی سه شبکه تلویزیون اینترنتی آغاز کرده که نام آن “هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی” است. ?

?محمدعلی کامفیروزی، دانشجوی منتقد رهبر که به دلیل انتقاد حضوری از آیت‌الله خامنه‌ای محاکمه شده بود، در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شد. ?

?در جریان اعتراضات خشونت‌بار در اتیوپی که پس از قتل هاچالو هوندِسا، از خوانندگان محبوب این کشور، رخ داده است، دستکم ۱۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. هاچالو، ستاره موسیقی پاپ اتیوپی و از افراد قوم اُرومو، بزرگترین قوم اتیوپی، دوشنبه هفته گذشته از سوی افرادی ناشناس در آدیس آبابا به ضرب گلوله کشته شد. این ترور آتش تنش‌های قومی را شعله‌ور کرده و گذار دموکراتیک در اتیوپی را با تهدید روبرو کرده است. ?

?رئیس‌جمهوری ایالات متحده در مراسم روز استقلال کشورش بر حفاظت از «راه و رسم زندگی آمریکایی» تاکید کرد، گفت ۹۹ درصد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا «کاملا بی‌ضرر» است و به کشتن قاسم سلیمانی و ابوبکر بغداد به‌عنوان بخشی از دستاوردهای دولت خود اشاره کرد. روز چهارم ژوئیه، ۲۴۴مین سالگرد «اعلامیه استقلال» آمریکا، با سخنرانی آقای ترامپ، و مراسمی در کاخ سفید در واشینگتن و دیگر نقاط ایالات متحده سپری شده است. آتش‌بازی بخش اصلی مراسم چهارم ژوئیه است، با این حال گزارش‌ها حاکی‌ست امسال ۸۰ درصد مراسم معمول لغو شده بود. ?

? سازمان جهانی بهداشت برای نخستین بار از زمان همه‌گیری جهانی بیماری ناشی از ویروس کرونا، بیش از ۲۰۰ هزار مورد ابتلا در ۲۴ ساعت را ثبت کرده‌ که نشان می‌دهد بیماری در روندی فزاینده همچنان در حال گسترش است. آمار تائید شده که این نهاد در شبانه‌روز گذشته بازتاب داده بیش از ۲۱۲ هزار مورد ابتلاست و بیش از ۵۱۰۰ نفر دیگر نیز طی ۲۴ ساعت جان خود را از دست داده‌اند. بنا بر برآورد آماری دانشگاه جانز هاپکینز در حال حاضر در حدود ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار و بیش از ۵۲۸ هزار درگذشت در سراسر جهان ثبت یا تائید شده‌است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13678

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.