• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?در ایران قیمت دلار مرز ۲۱ هز …

  • کد خبر : 13644
  • 14 تیر 1399 - 16:40
‌?در ایران قیمت دلار مرز ۲۱ هز …

    ‌?در ایران قیمت دلار مرز ۲۱ هزار تومان را رد کرد و به رقم بی‌سابقه‌ای در تاریخ اقتصاد این کشور رسید. برخی از صرافی‌ها نرخ دلار را ۲۱ هزار و ۳۰ تومان اعلام کرده‌اند. اما فروش دولتی دلار ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان است. سکه کامل هم در صرافی‌ها از ۱۰ میلیون تومان […]

 

‌?در ایران قیمت دلار مرز ۲۱ هز … 436409001593864605

 

‌?در ایران قیمت دلار مرز ۲۱ هزار تومان را رد کرد و به رقم بی‌سابقه‌ای در تاریخ اقتصاد این کشور رسید. برخی از صرافی‌ها نرخ دلار را ۲۱ هزار و ۳۰ تومان اعلام کرده‌اند. اما فروش دولتی دلار ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان است. سکه کامل هم در صرافی‌ها از ۱۰ میلیون تومان گذشت. ?

?سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه اعلام کرد آمار رسمی مبتلایان به کرونا در کشور به ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر و شمار قربانیان به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسیده است. سیما لاری روز شنبه، ۱۴ تیر اعلام کرد که این آمار با احتساب مرگ ۱۴۸ نفر و شناسایی ۲۴۴۹ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ گذشته در ایران اعلام می‌شود. ?

?رئیس‌ جمهوری ایران روز شنبه از افرادی که مبتلا به کرونا هستند، اما بیماری خود را مخفی می‌کنند، انتقاد کرد و از کمیته بهداشتی و امنیتی ستاد مقابله کرونا خواست که طرحی برای مقابله با این افراد آماده کند. حسن روحانی اعلام ابتلا به اطرافیان را برای هر فرد «وظیفه شرعی» عنوان کرد و از مخفی‌ کردن ابتلا به کرونا به عنوان «معضل فرهنگی» نام برد. او همچنین از کمیته بهداشتی و امنیتی ستاد کرونا خواست که به ادارات ابلاغ کنند افرادی که پروتکل‌های بهداشتی از جمله پوشیدن ماسک را رعایت نکنند، «خدمت» داده نشود. قرار است از روز یک‌شنبه، ۱۵ تیرماه، پس از ماه‌ها بالاخره استفاده از ماسک در اماکن عمومی در ایران الزامی شود. ?
از ضابطان قضایی و دادستان‌ها خواسته برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا از جمله اجبار شهروندان به استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی فعالیت بیشتری از خود نشان دهند. ?

?علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از مشاوران آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران از سند همکاری‌ ۲۵ ساله با چین دفاع کرده و این کشور را “مشتری‌ راهبردی” ایران خوانده است. پیش‌نویس “برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های جامع ایران و چین” اول تیرماه در هیات دولت تصویب شد. دولت حسن روحانی به وزارت امور خارجه مأموریت داده تا با طرف چینی درباره جزئیات این برنامه به توافق برسد. ?

?جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز جمعه ۱۳ تیرماه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که نامه وزیر امور خارجه ایران در خصوص پایبند نبودن سه کشور اروپایی به توافق هسته‌ای موسوم به برجام و درخواست برای فعال کردن مکانیسم حل اختلافات را دریافت کرده است. ?

?معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور: دوران نصب تابلوی «ساحل اختصاصی است؛ ورود ممنوع» در سواحل کشور به سر آمده است. به گفته بابک دین‌پرست «تصرفات ساحلی غیرقانونی» در شمال کشور شناسایی شده که شامل «۱۸۰ کیلومتر از ۸۹۰ کیلومتر از کل نوار ساحلی دریای خزر هستند.» وی اضافه کرد: «۹۶ کیلومتر از این سواحل اختصاصی در اختیار دستگاه‌های دولتی و هزار و ۲۱۴ متر هم در اختیار دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه است.» به گفته وی، ۲۲۰ متر این سواحل در اختیار دستگاه‌های تابعه قوه مقننه، ۲۸ کیلومتر در اختیار نیروهای مسلح، ۱۸.۵ کیلومتر در اختیار شهردار‌ها و ۳۳ کیلومتر هم در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی قرار دارد. ?

?معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار، گفته است استان سیستان و بلوچستان «پایین‌ترین میزان شاخص دسترسی به آب شرب» در کشور را دارد و فقط ۱۹ درصد از مردم ساکن این استان به آب شرب بهداشتی دسترسی دارند. ?

?نماینده مردم چابهار در مجلس ایران از فیلتربودن شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرده و گفته است: توییتر فیلتر شده و برهمین اساس، مردم عادی نباید به آن دسترسی داشته باشند چون استفاده از فیلترشکن‌ها هم جرم محسوب می‌شود… چگونه است که نمایندگان مجلس و حتی اعضای هیئت رئیسه تند تند توییت می‌کنند؟ چطور این کار را می‌کنند؟ باید این سوال را از آنها پرسید. اگر واقعا معتقد به فیلتر توییتر هستیم، چگونه خودمان قانون را دور می‌زنیم؟ ?

?دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، روز جمعه، ۱۳ تیرماه، در یک سخنرانی در آستانه تعطیلات روز استقلال آمریکا معترضان به مرگ جورج فلوید را به حمله میراث کشور و تلاش برای پاک کردن تاریخ آمریکا متهم کرد. ?

?آنتونی فائوچی، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو ستاد مقابله با کرونا در این کشور گفته است که آخرین آزمایش‌ها برای ساخت واکسن ویروس کووید ۱۹ تا پایان ماه جاری میلادی انجام خواهد شد.او گفته است که “برای ما مشخص خواهد شد که آیا برای اوایل یا اواخر زمستان و سال ۲۰۲۱ یک واکسن موثر و مطمئن را در اختیار داریم یا خیر”. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13644

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.