• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1

‌در حالی که مدیرعامل سازمان او …

  • کد خبر : 13611
  • 13 تیر 1399 - 19:30
‌در حالی که مدیرعامل سازمان او …

    ‌در حالی که مدیرعامل سازمان اوج وابسته به سپاه با انتشار یک فراخوان اعلام کرده چهار ایرانی که سال ۶۱ در بیروت ربوده شدند، کشته شده‌اند، وزارت خارجه ایران گفته است این چهار نفر زنده‌اند و در زندان اسرائیل به سر می‌برند. بر اساس روایت مقام‌ها و رسانه‌های دولتی ایران، احمد متوسلیان وابسته […]

 

‌در حالی که مدیرعامل سازمان او … 946057001593788405

 

‌در حالی که مدیرعامل سازمان اوج وابسته به سپاه با انتشار یک فراخوان اعلام کرده چهار ایرانی که سال ۶۱ در بیروت ربوده شدند، کشته شده‌اند، وزارت خارجه ایران گفته است این چهار نفر زنده‌اند و در زندان اسرائیل به سر می‌برند.

بر اساس روایت مقام‌ها و رسانه‌های دولتی ایران، احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، محسن موسوی کاردار، تقی رستگار مقدم کارمند و کاظم اخوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی، چهاردهم تیر سال ۱۳۶۱ در پست بازرسی فالانژیست‌های مسیحی در شمال بیروت ربوده شدند و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

خبرگزاری مهر روز جمعه ۱۳ تیرماه یادداشتی از احسان محمدحسنی، مسئول سازمان هنری رسانه‌ای اوج که وابسته به سپاه است، منتشر کرد که در آن ادعا شده بود این چهار نفر«پس از ربوده شدن» در ساحل مدیترانه توسط نيروهای لبنانی فالانژ مسيحی وفادار به سمير جعجع «تیرباران شده‌اند و محل دفن ایشان هم مشخص است».

او بر همین اساس از نیروی قدس سپاه خواسته بود که با همکاری وزارت خارجه، به کاوش محل دفن این افراد بپردازد.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده بود که این «زنده‌نمایی» ممکن است «منافعی» برای یک «جریان مصلحت‌اندیش و منفعت‌طلب» داشته باشد.

در همین حال، امروز وزارت خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای بدون تأیید کشته شدن این افراد، خواستار تشکیل کمیته تحقیق صلیب سرخ شده است.

در اطلاعیه وزارت خارجه ایران، مسئولیت این اتفاق متوجه اسرائیل شده و آمده که «شواهد و قرائن گویای آن است» که این چهار نفر به اسرائیل تحویل داده شده و «اکنون در زندان‌های» این کشور هستند.

اما با وجود تاکید مجدد وزارت خارجه ایران بر زنده بودن این چهار نفر، در شبکه‌های اجتماعی روایت‌های همسو با کشته شدن آن‌ها برجسته شده است.
RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13611

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.