• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌? غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی ق …

  • کد خبر : 13394
  • 10 تیر 1399 - 15:50
‌? غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی ق …

    ‌? غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران، روز سه‌شنبه از صدور حکم اعدام برای روح‌الله زم، بنیان‌گذار وبسایت و کانال تلگرامی «آمدنیوز» خبر داد. این حکم غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی است. به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای اسماعیلی این خبر را در نشست روز سه‌شنبه، دهم تیر خود با خبرنگاران اعلام کرده است. آن‌ […]

 

‌? غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی ق … 535711001593516006

 

‌? غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران، روز سه‌شنبه از صدور حکم اعدام برای روح‌الله زم، بنیان‌گذار وبسایت و کانال تلگرامی «آمدنیوز» خبر داد. این حکم غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی است. به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای اسماعیلی این خبر را در نشست روز سه‌شنبه، دهم تیر خود با خبرنگاران اعلام کرده است. آن‌ طور که وی گزارش کرده، دادگاه «۱۳ مورد از عناوین ریزِ او را از مصادیق افساد فی‌الارض دانسته و حکم اعدام صادر کرده است.» ?

?سخنگوی وزارت بهداشت ایران از مرگ ۱۴۷ نفر بر اثر کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. شمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسیده است. سیما لاری که روز سه‌شنبه، دهم تیر تازه‌ترین آمار رسمی ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در کشور را اعلام می‌کرد، در عین حال از شناسایی ۲۴۵۷ نفر مبتلای جدید طی این مدت خبر داد. به گفته وی، به این ترتیب، شمار مبتلایان در ایران به ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر رسیده است. از میان مبتلایان جدید، هزار و ۴۳۵ مورد یعنی بیش از نیمی از آنها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت که استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

?شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز گزارش دبیرکل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ توسط ایران را بررسی می‌کند. قرار است محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران از تهران به صورت ویدئویی در این جلسه سخنرانی کند. ایالات متحده درصدد است تحریم‌های تسلیحاتی ایران را که مطابق این قطعنامه پاییز امسال پایان می‌گیرد را تمدید کند. چین و روسیه از این تصمیم حمایت نکرده ‌اند. ?
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جلسه امروز شورای امنیت شخصا حاضر می‌شود و قرار است در صحن شورا سخنرانی کند. ?

?در ادامه افزایش بهای ارز و طلا، قیمت سکه طلای معروف به امامی در ایران روز سه‌شنبه از ۹ میلیون تومان گذشت. ?

?مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های پاوه برای ششمین روز متوالی خبر داد. ?

?دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی گفته که نرخ تولد در سال ۹۸ در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد کاهش و در مقایسه با سال ۱۳۹۳، ۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد که کمترین میزان تولد طی ۱۰ سال اخیر است. ?

?غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه از قطعی شدن ۵ سال حبس برای فریبا عادلخواه خبر داد ?

?نیروهای مرزبانی جمهوری آذربایجان می‌گویند که فردی را که غیرقانونی از مرز ایران وارد خاک آذربایجان شده را با شلیک گلوله کشته اند. سایت خبری حقیین، از باکو گزارش داده که پلیس مرزی آذربایجان دیشب به دو نفر که در منطقه بیلقان به طور غیرقانونی وارد خاک آذربایجان شده بودند فرمان ایست دادند اما این دو که مسلح بودند به این فرمان توجه نکردند. بر اساس این گزارش یک نفر از آنها در اثر تیراندازی پلیس کشته شده است و دومی بازداشت شده است. پلیس آذربایجان میگوید که در دو ساک همراه آنها حدود ۳۳ کیلو مواد مخدر بوده است. ?

?بنا بر گزارش‌ها کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین در یک رای‌گیری، قانون جنجال‌برانگیز در مورد امنیت هنگ‌کنگ را تصویب کرد؛ قانونی که ارائه پیش‌نویس آن طی هفته‌های پیش با اعتراضات در هنگ‌کنگ و نیز انتقاد و اعتراض آمریکا و شماری از قدرت‌های غربی روبه‌رو شده بود. هنوز جزئیات دقیق قانونی که این روزها با عنوان «قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ» معرفی شده، مشخص نیست و ظاهرا قرار است متن کامل آن به زودی منتشر شود. ?

?این قانون که ماه گذشته در همایش سراسری حزب حاکم کمونیست طرح شد به پکن اجازه می دهد که با ساکنان هنگ کنگ به بهانه براندازی، تلاش برای جدایی طلبی و همکاری با بیگانه و دول خارجی برخورد امنیتی کند. حامیان دموکراسی در هنگ کنگ این قانون را پایانی برای استقلال و خودمختاری هنک کنگ و نابودی دموکراسی این منطقه می دانند. ?

?در ادامه تنش‌ میان چین و هند، دهلی نو اعلام کرد که ۵۹ اپلیکیشن موبایلی چینی یا مرتبط با پکن را به این دلیل که برای حق حاکمیت و تمامیت و امنیت هند «مضر» است، مسدود کرده است. به گزارش خبرگزاری آلمان، اپلیکشین‌های محبوبی چون «تیک‌تاک»، «شِر ایت» و وی‌چت» در میان این ۵۹ اپلیکیشین موبایلی مسدودشده هستند. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13394

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.