• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌? خبرگزاری های رسمی در ایران …

  • کد خبر : 13378
  • 10 تیر 1399 - 8:00
‌? خبرگزاری های رسمی در ایران  …

    ‌? خبرگزاری های رسمی در ایران از وقوع يک انفجار در نزديكی روستای گلوگاه بخش كورين، واقع در جاده زاهدان-‌خاش، خبر دادند. در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه دهم تیرماه خبرگزاری راه دانا و آنا ضمن انتشار خبر وقوع این انفجار، آن را ناشی از حمله «عليه يک خودروی نظامی» عنوان کردند. خبرگزاری مهر […]

 

 

‌? خبرگزاری های رسمی در ایران از وقوع يک انفجار در نزديكی روستای گلوگاه بخش كورين، واقع در جاده زاهدان-‌خاش، خبر دادند. در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه دهم تیرماه خبرگزاری راه دانا و آنا ضمن انتشار خبر وقوع این انفجار، آن را ناشی از حمله «عليه يک خودروی نظامی» عنوان کردند. خبرگزاری مهر نیز از «شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی روستای گلوگاه واقع در بخش کورین استان سیستان و بلوچستان» خبر داد و نوشت: احتمالا «یک اقدام تروریستی» در این منطقه صورت گرفته است. برخی منابع غیر رسمی این انفجار را ناشی از حمله به خودروی یکی از فرماندهان محلی سپاه پاسداران عنوان کردند. ?

?گزارش‌ها حاکی است که اعضای بازداشت شده کتائب حزب‌الله، گروه شبه نظامی عراقی مورد حمایت جمهوری اسلامی، روز دوشنبه ۹ تیرماه آزاد شدند. شامگاه پنجشنبه گذشته نیروهای ضد تروریستی عراق با حمله به مقر «کتائب حزب‌الله»، در شهرک الدوره در جنوب بغداد، ۱۴ عضو این گروه را در ارتباط با راکت‌پراکنی‌ها علیه اهداف دولتی و امکان و پایگا‌ه‌های میزبان نیروهای آمریکایی، بازداشت کردند. سخنگوی کتائب حزب الله گفته است، قاضی دادگاه به دلیل فقدان ادله کافی بازداشت‌شدگان را آزاد کرد. در همین زمینه، یک مقام عراق به خبرگزاری فرانسه گفته است که ۱۳ نفر از ۱۴ بازداشت شده با قرار وثیقه آزاد شدند و اتهامات علیه این افراد همچنان پابرجاست. ?

?عفو بین الملل هشدار داد که وزارت اطلاعات ایران همچنان با شکنجه کمال حسن رمضان، کرد اهل کردستان سوریه می‌خواهد او را وادار به اعتراف اجباری و پذیرفتن هویت شخص دیگری به نام “کمال سور” کند. عفو بین الملل می‌گوید: “دو بار در دادگاه ثابت شده است که این شخص با فردی که حکم اعدام برایش صادر شده فرق دارد و فقط تشابه اسمی است. به این بی‌عدالتی پایان دهید.” ?

?علیرضا جاپلقی، پارکورکار ایرانی در ویدیوی کوتاهی گفته او و برادرش پس از ورود به خاک ترکیه دستگیر شده اند و در پادگانی در مرز وان نگهداری می‌شود. بنا به گفته نزدیکان آقای جاپلقی، او با گذاشتن ۲۰۰میلیون تومان وثیقه آزاد شده بود. ?

?موسسه تحقیقات آب گزارش داد میانگین تراز آب دریای خزر در نیمه نخست سال آبی جاری ۱۵ سانتیمتر کمتر شده است. بر اساس گزارش موسسه تحقیقات آب، میانگین تراز سطح آب دریای خزر در فصل پاییز ۱۳۹۸ برابر با ۱۲/۳۳ متر بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۱۶ سانتیمتر کاهش داشته است. ?

?میشل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد طرح اسرائیل برای انضمام بخشی از کرانه باختری رود اردن را اقدامی “غیرقانونی” خواند و درباره تبعات آن هشدار داد. این مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل امروز در بیانیه‌ای هشدار داد که این اقدام باعث افزایش خشونت در منطقه و بروز یک “فاجعه” خواهد شد. ?

?دادگاهی در پاریس، فرانسوا فیون، نخست وزیر پیشین فرانسه را به اتهام پرداخت بیش از یک میلیون یورو دستمزد به همسرش برای شغلی که وجود نداشت، به پنج سال زندان (سه سال تعلیقی) و پرداخت ۳۷۵ هزار یورو محکوم کرد. همسر او نیز به سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۳۷۵ هزار یورو محکوم شده است. ?

?دیوان عالی آمریکا،‌ بالاترین نهاد قضایی این کشور، روز دوشنبه قانونی در ایالت لوئیزیانا را که فعالیت پزشکان و کلینیک‌ها برای سقط جنین را محدود می‌کرد، لغو کرد. دیوان عالی آمریکا با پنج رای مخالف در مقابل چهار رای موافق این قانون را رد کرده است. جان رابرت، رئیس دیوان عالی آمریکا و قاضی محافظه کار در این حکم با چهار قاضی لیبرال همراه شد و علیه این قانون رای داد. ?
دونالد ترامپ از آغاز ریاست‌جمهوری‌اش دو قاضی با گرایش محافظه‌کار به این نهاد ۹ نفره فرستاده و قاضی‌هایی که به گرایش محافظه‌کارانه شناخته می‌شوند، حالا ۵ نفر هستند و اکثریت دارند. از این نظر توجه‌ها به این تصمیم دیوان عالی جلب شده بود که آیا محافظه‌کاران در این پرونده موفق می‌شوند یا نه. قاضی ارشد جان رابرتز که معمولا با گرایش محافظه‌کارانه رای می‌دهد، این بار همراه ۴ قاضی لیبرال رای داده. ?

?پژوهش جدیدی که روز دوشنبه ۹ تیر منتشر شد، می‌گوید نهادهای دولت چین با هدف کنترل رشد جمیعت اویغور ساکن ایالت غربی سین کیانگ زن‌های اين اقلیت را به شکل اجباری عقیم می‌کنند. چین در گذشته نیز متهم شده که حدود یک میلیون نفر از اقلیت‌های قومی و مذهبی را که اکثر آنها مسلمان هستند در اردوگاه‌های بازآموزی اجباری نگهداری می‌کند. ?

?در اثر تصادف یک قایق مسافربری با یک کشتی دیگر در رودخانه در بندر داکا در بنگلادش، دستکم ۳۲ نفر کشته و ده‌ها نفر ناپدید شدند. ?

? @VahidOnline

?واکنش جواد سلیمانی، همسر الناز نبیی از جانباختگان هواپیمای سرنگون شده اوکراینی در ایران به توضیحات تازه دادستان نظامی تهران ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13378

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.