• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌مقام‌های ایران از مرگ “سه نفر …

  • کد خبر : 13320
  • 09 تیر 1399 - 2:40
‌مقام‌های ایران از مرگ “سه نفر …

    ‌مقام‌های ایران از مرگ “سه نفر” از فعالان محیط زیست خبر داده‌اند که هنگام خاموش کردن آتش در منطقه حفاظت‌شده “در محاصره آتش گرفتار شدند.” اما سازمان حقوق بشری هه‌نگاو گزارش کرده که این سه نفر “بر اثر انفجار مین”‌ جان باخته‌اند. در شبکه‌های اجتماعی تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد امشب، یکشنبه […]

 

‌مقام‌های ایران از مرگ “سه نفر … 520864001593382205

 

‌مقام‌های ایران از مرگ “سه نفر” از فعالان محیط زیست خبر داده‌اند که هنگام خاموش کردن آتش در منطقه حفاظت‌شده “در محاصره آتش گرفتار شدند.” اما سازمان حقوق بشری هه‌نگاو گزارش کرده که این سه نفر “بر اثر انفجار مین”‌ جان باخته‌اند.
در شبکه‌های اجتماعی تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد امشب، یکشنبه هشتم تیرماه، شماری از مردم پاوه مرکز اورامانات در کرمانشاه، به استقبال آمبولانس حامل جان‌باختگان رفته و شعار می‌دهند “شهید نمی‌میرد.”
تجمع کنندگان عکس سه فعال محیط زیست کشته شده را به دست گرفته‌اند.

مختار خندانی نوسود، از اعضای هیات موسس و سخنگوی انجمن محیط زیستی ژیوای، یاسین کریمی عضو دیگر این انجمن و بلال امینی از فعالان محیط زیستی جان باخته هستند. گفته می‌شود یک نفر هم به شدت مجروح شده و در بیمارستان است.

جلیل بالایی، به خبرگزاری ایرنا در کرمانشاه گفته است که این سه نفر “دوستدار محیط زیست” عصر امروز، یکشنبه هشتم تیرماه، هنگام خاموش کردن آتش در منطقه بوزین و مره‌خیل در منطقه مرزی گرفتار حریق شدند و به دلیل وزش باد شدید نتوانستند خود را نجات دهند.

اما سازمان حقوق بشری هەنگاو که اخبار مناطق کردنشین در غرب ایران را پوشش می‌دهد، به نقل از یکی از فعالان محیط زیستی ادعا کرده به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد “علت مرگ فعالان زیست محیطی نه آتش سوزی بلکه مین‌های جدیدی است که جمهوری اسلامی بعد از جنگ ایران و عراق به بهانه مقابله با احزاب مخالف کردستانی کاشته است.”

هنوز هیچ مقام رسمی در ایران این موضوع را تایید نکرده است اما پیش‌تر خبرگزاری مهر به نقل از یک مقام ایرانی از احتمال کشته شدن این افراد بر اثر انفجار مین خبر داده بود.
جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان محیط زیست ایران به خبرگزاری مهر گفته بود: “هنوز مقامات محلی تایید نکرده‌اند که این سه نفر که ناپدید شده‌اند، در جریان مهار آتش یا انفجار مین جان خود را از دست داده‌اند.”

در این میان گزارش شده که امروز فرانک جمشیدی، یکی از فعالان محیط زیستی در سنندج، مرکز کردستان، بازداشت شده است.

bbcpersian

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13320

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.