• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌‌?آمارهای گمرکی شرکای اصلی تج …

  • کد خبر : 13275
  • 08 تیر 1399 - 8:40
‌‌?آمارهای گمرکی شرکای اصلی تج …

    ‌‌?آمارهای گمرکی شرکای اصلی تجارت خارجی ایران نشان از افت چشمگیر سطح بازرگانی آنها با جمهوری اسلامی در پنج ماه ابتدایی سال جاری میلادی دارد. گمرک ایران از ابتدای پارسال انتشار گزارش‌های ماهانه را متوقف کرده و تنها آماری کلی از صادرات و واردات کالاهای غیرنفتی کشور ارائه می‌دهد. آخرین آمارهای کلی گمرک […]

 

 

‌‌?آمارهای گمرکی شرکای اصلی تجارت خارجی ایران نشان از افت چشمگیر سطح بازرگانی آنها با جمهوری اسلامی در پنج ماه ابتدایی سال جاری میلادی دارد. گمرک ایران از ابتدای پارسال انتشار گزارش‌های ماهانه را متوقف کرده و تنها آماری کلی از صادرات و واردات کالاهای غیرنفتی کشور ارائه می‌دهد. آخرین آمارهای کلی گمرک ایران نشان می‌دهد زمستان پارسال صادرات غیرنفتی کشور نسبت به زمستان ۹۷ حدود ۳۵ درصد کاهش یافته و به ۸ میلیارد دلار رسیده است. در دو ماهه ابتدایی سال جاری خورشیدی نیز صادرات غیرنفتی کشور با افتی ۴۸ درصدی به ۴.۳ میلیارد دلار رسیده است. اما آمارهای شرکای اصلی ایران هم واردات نفت و هم کالاهای غیرنفتی را به تفصیل نشان می‌دهد. … ?

?رسانه نزدیک به سپاه پاسداران از سفر فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران به سوریه خبر داد. این خبر که در رسانه های خارجی نیز بازتاب یافت، دقایقی بعد از انتشار از سایت تسنیم حذف شد. خبرگزاری رویترز نیز با بازنشر گزارش تسنیم نوشت که این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران در اقدام کم‌سابقه‌ای علنا از سفر فرمانده سپاه قدس به سوریه خبر داده است؛ خصوصا اینکه دی‌ماه پارسال نیروهای آمریکایی قاسم سلیمانی فرمانده پیشین این گروه برون‌مرزی سپاه پاسداران را در نزدیکی فرودگاه بغداد مورد هدف قرار داد. اما این گزارش لحظاتی بعد از تارنمای خبرگزاری تسنیم حذف شد. رویترز می‌نویسد اسرائیل مدتهاست اهدافی را که «مواضع ایران و گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی» می‌نامد در خاک سوریه مورد هدف قرار می‌دهد. ?

?به گزارش برخی رسانه‌های عربی و ایرانی زینب سلیمانی دختر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران عروس معاون اجرایی حزب الله لبنان شد. خبر ازدواج را «زینب مغنیه» خواهر «عماد مغنیه» منتشر کرد و اعلام کرد که «پسر سیدهاشم صفی‌الدین» معاون اجرایی حزب الله لبنان با دختر قاسم سلیمانی ازدواج کرده است. ? ?

?رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در این استان از تعطیلی تالارها و برگزاری هر نوع مراسمی خبر داده است. جواد آقا زاده گفته ستاد مبارزه با کرونا همچنین ورود به تمام پارک هاو بوستان های شهر ارومیه را ممنوع کرده و متخلفان با جریمه ۵۰۰ هزارتومانی روبرو خواهند شد. استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری شده. ?

?رییس شبکه بهداشت شهرستان گفت که این مداح و مرثیه‌سرا در شهرستان لالی به دلیل به توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با شیوع کرونا در جریان برگزاری یک مجلس سوگواری، بازداشت شد. حیدر کاظمی افزود که این مداح به استناد مصوبه قرارگاه مبارزه با کرونا و حکم قضایی هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد و با همه افرادی که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند و نسبت به دستور العمل‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشند، برخورد جدی می‌شود. ?

?کانال تلگرامی دانشجویان متحد خبر داد که محمد علی کامفیروزی، فعال سابق دانشجویی، با شکایت سپاه پاسداران استان فارس و به اتهام «توهین» به رهبر جمهوری اسلامی به دو سال زندان تعلیقی محکوم شده است. بر اساس این گزارش، این حکم دو سال زندان تعلیق شده و او باید در مدت پنج سال ۶۰ بار به شیراز سفر و خود را به مراجع قضایی معرفی کند. دلیل صدور این حکم سخنان کامفیروزی در دانشگاه شیراز اعلام شده است. ?

?خبرگزاری فرانسه به‌نقل از شماری از دیپلمات‌های اروپایی می‌گوید اعضای اتحادیه اروپا نتوانسته‌اند بر سر فهرست «کشورهای امن» در میانه بحران ناشی از همه‌گیری کرونا، به توافق برسند و برخی اعضا خواستار زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری شده‌اند. روز جمعه نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا بر سر فهرستی از ۱۴ کشور که سفر از آن‌ها به داخل اتحادیه امکان‌پذیر باشد، به توافقاتی رسیدند. این ۱۴ کشور پیشنهادی برای کسب اجازه سفر به مرزهای داخلی اتحادیه عبارت هستند از: استرالیا، کانادا، الجزایر، ژاپن، گرجستان، مونته‌نگرو، مراکش، نیوزیلند، رواندا، صربستان، کره جنوبی، تایلند، تونس و اروگوئه. ?

?شرکت فیسبوک گفته است که برچسب “زیانبار” را برای مطالب بالقوه آسیب رسان در این شبکه به کار خواهد گرفت. در حالیکه انتشار برخی مطالب در فیسبوک با انتقادهایی از محتوای آنها مواجه شده، این شرکت گفته است که مطالبی از این قبیل را که به خاطر ارزش خبری آنها حذف نمی کند با این برچسب هشدارآمیز منتشر خواهد کرد. ?

? @VahidOnline

سیزدهمین روز از اعتصاب غذای زرتشت احمدی‌راغب در زندان بزرگ تهران؛ پیام صوتی‌ این زندانی سیاسی و فعال مدنی ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13275

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.