• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

?‌استفاده از ماسک در ایران دست …

  • کد خبر : 13289
  • 08 تیر 1399 - 16:20
?‌استفاده از ماسک در ایران دست …

    ?‌استفاده از ماسک در ایران دستکم به مدت دوهفته اجباری می‌شود. حسن روحانی گفته است که تصمیم گرفته شده که از هفته آینده ترتیباتی داده شود تا “از ۱۵ تیرماه ماسک زدن در مکان‌هایی که تجمع وجود دارد و یا سرپوشیده است، الزامی شود.” او در ادامه گفته است که چنانچه لازم شود، […]

 

?‌استفاده از ماسک در ایران دست … 516046001593345005

 

?‌استفاده از ماسک در ایران دستکم به مدت دوهفته اجباری می‌شود. حسن روحانی گفته است که تصمیم گرفته شده که از هفته آینده ترتیباتی داده شود تا “از ۱۵ تیرماه ماسک زدن در مکان‌هایی که تجمع وجود دارد و یا سرپوشیده است، الزامی شود.” او در ادامه گفته است که چنانچه لازم شود، مصوبه زدن ماسک “تا مرداد ماه هم تمدید می‌شود.” ?

?قربانی شدن ۱۴۴ نفر در یک روز
سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد کل قربانیان طبق آمار رسمی به ۱۰ هزار و ۵۰۸ نفر رسید. او همچنین از شناسایی ۲ هزار و ۴۸۹ بیمار جدید در طول این مدت خبر داد. بدین ترتیب طبق آمار رسمی مجموع بیماران مبتلا به کرونا در ایران به ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسیده است. سیما لاری در عین حال اضافه کرده که استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر و خراسان رضوی هم در وضعیت هشدار قرار دارند. ?

?بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. این بها نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش داشته است. ?
خبرگزاری ایلنا روز یکشنبه هشتم تیرماه گزارش داد صرافی‌ بانک ملی ایران قیمت دلار برای فروش را ۱۹ هزار و ۵۰ تومان اعلام کرده‌ است که نسبت به روز گذشته افزایش ۲۰۰ تومانی نشان می‌دهد. ?

?در پی انتقادات از اوج‌گیری قیمت مسکن و اجاره‌بها، رئیس‌جمهوری ایران مقرر کرد که اجاره‌بها از فردا در تهران نمی‌تواند ۲۵ درصد بیشتر از سال قبل باشد. حسن روحانی یکشنبه ۸ تیرماه گفت افزایش اجاره‌بها در سایر کلانشهرها نسبت به پارسال از ۲۰ درصد بیشتر نباید باشد و در بقیه شهرها هم ۱۵ درصد. روحانی گفت: «این مبنایی برای افزایش اجاره‌بها است. اینکه اجاره‌بهایی که از فردا منعقد می‌شود تا کی معتبر است، محل بحث است. تصمیم بر این است تا زمانی معتبر باشد که وزارت بهداشت شرایط این ویروس را از حالت اضطرار خارج کند. از آن تاریخ به بعد، قراردادها سه ماه دیگر تمدید می‌شود و بعد از آن سه ماه، موجر و مستأجر می‌توانند با توافق جدیدی با هم ادامه دهند». ?

?گروه دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید در تازه‌ترین حمله هوایی منتسب به اسرائیل در سوریه در شامگاه شنبه هفتم تیر، دستکم شش تن از نیروهای هم‌پیمان با ایران کشته شده‌اند. چهار تن از کشته‌ها هویت سوری داشته‌اند. این حمله علیه شبه نظامیان مستقر در دهکده عباس در منطقه البوکمال، در مرز استان شرقی دیرالزور سوریه، رخ داده است. حمله نسبت داده شده به اسرائیل ساعاتی پس از انتشار گزارشی در خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، در خصوص سفر تازه اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، به این منطقه مرزی انجام شده است. ?

?احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید وزارت بازرگانی ۱.۲ میلیارد دلار پول را «بدون هیچگونه ضابطه‌ای» بین ۶ نفر از واردکنندگان توزیع کرده است. او این میزان پول را مربوط به طلب ایران از عراق دانست که به تازگی وصول شده و معاون بازرگانی وزارت صنعت برای اینکه کالاهای اساسی را از طریق عراق وارد کند، این پول را بین این ۶ نفر توزیع کرده است. او گفته علت توزیع انحصاری دلار این بوده که «این افراد آدم‌های کُننده‌‌ای هستند» و «مورد اعتماد طرف‌های خارجی». ?

?مقامات هوانوردی پاکستان می‌گویند احتمالا گواهینامه صلاحیت ۲۶۲ خلبان از کل ۸۶۰ خلبان‌های کشور جعلی است و کسان دیگری به جای آنها امتحان خلبانی داده‌اند. ماه گذشته یک هواپیمای شرکت ملی هواپیمایی پاکستان در کراچی سقوط کرد که منجر به کشته شدن ۹۷ نفر شد. اطلاعات ابتدایی نشان می‌دهد خلبان هنگام فرود در حال صحبت کردن با همکارش در مورد ویروس کرونا بوده و اصلا چرخ‌های هواپیما را برای فرود باز نکرده بود. ?

?بیش از ۱۰ میلیون تن در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرده‌اند که شمار مرگ و میر بر اثر همه‌گیری این بیماری به ۴۹۹ هزار و ۱۲۴ رسیده است. پیش‌بینی شده که این رقم در ساعات آتی بیش از نیم میلیون افزایش یابد. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13289

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.