• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?هر ۳۳ ثانیه یک نفر در ایران …

  • کد خبر : 13256
  • 07 تیر 1399 - 17:30
‌?هر ۳۳ ثانیه یک نفر در ایران  …

    ‌?هر ۳۳ ثانیه یک نفر در ایران مبتلا می‌شود سخنگوی وزارت بهداشت ایران از افزایش شمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر و تعداد مبتلایان به ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر خبر داد. سیما لاری شمار مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته را ۲۴۵۶ نفر عنوان کرد که ۱۱۳۹ نفر […]

 

‌?هر ۳۳ ثانیه یک نفر در ایران  … 691584001593262804

 

‌?هر ۳۳ ثانیه یک نفر در ایران مبتلا می‌شود
سخنگوی وزارت بهداشت ایران از افزایش شمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر و تعداد مبتلایان به ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر خبر داد. سیما لاری شمار مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته را ۲۴۵۶ نفر عنوان کرد که ۱۱۳۹ نفر آنها بستری شده‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ فرد دیگر مبتلا به کرونا نیز در ایران جان باختند. ?
معاون کل وزیر بهداشت ایران گفت هر ۳۳ ثانیه یک نفر در ایران به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شود و هر ۱۳ دقیقه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد. ایرج حریرچی آغاز کمپین “#من_ماسک_میزنم” در ایران را اعلام کرد. قرار است ستاد ملی کرونا در ایران فردا در باره اجباری شدن استفاده از ماسک تصمیم بگیرد.

?رئیس دادگستری استان اصفهان در نمازجمعه این شهر از صدور حکم “مفسد فی الارض” برای ۸ نفر از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های سه سال اخیر خبر داده است. مشخص نیست چرا محمدرضا حبیبی، رئیس دادگستری اصفهان “نهایی شدن” چنین احکامی را در نمازجمعه اعلام کرده است. ?
او هیچ اشاره‌ای به جزئیات پرونده این افراد نکرده است. تنها گفت: «اگر خلافی صورت بگیرد، همانند آن چه که در سال ۸۸، ۹۶ و آبان سال گذشته افتاد، یقینا قاطعانه با دست‌نشانده‌ها و آشوب‌گران برخورد خواهیم کرد.» وی ادامه داد: «امروز هشت پرونده مربوط به اتفاقات ذکر شده نهایی و حکم مفسد فی‌الارض برای آن‌ها ثابت شده است.» ?

?مقام‌های محلی استان بوشهر از تیراندازی گارد ساحلی عربستان سعودی به سوی صیادان این استان خبر می‌دهند. به گفته آنها کسی در این تیراندازی آسیبی ندیده است. باشگاه خبرنگاران جوان روز شنبه، هفتم تیر، به نقل از ولی‌الله رضایی‌نژاد، فرمانده دریابانی استان بوشهر این خبر را منتشر کرده است. آن‌طور که این فرمانده گفته، یک قایق صیادی مربوط به بندر رستمی تنگستان، از مرز آبی بین ایران و عربستان عبور کرده بود و این مسئله منجر به تیراندازی گارد ساحلی عربستان شده است. ?

?علی خامنه‌ای با حمایت از صادق لاریجانی، رئيس سابق قوه قضاییه ایران، او را «شروع‌کننده» مبارزه با فساد «در داخل» و «در بیرون» قوه قضاییه دانست. او که روز شنبه ۷ تیرماه از طریق ارتباط تصویری با مسئولان قوه قضاییه سخنرانی می‌کرد، با اشاره به برگزاری دادگاه اکبر طبری از آن چه «اهانت و ظلم به برخی بزرگان پاکدست قبلی قوه قضائیه» خواند، گلایه کرد. رهبر جمهوری اسلامی با اشاره تلویحی به این پرسش‌ها و ابهامات خطاب به کسانی که آنها را «جوانان مومن» خواند، گفت که در این زمینه «تعدی نکنند». او در ادامه از فعالیت‌های ابراهیم رئيسی، رئیس کنونی قوه قضاییه نیز تعریف کرده و گفت: «مبارزه با فساد در این دوره به اوج خود رسیده است.» ?

?محمد موسوی خوئینی‌، دبیر کل مجمع روحانیون مبارز، در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی، او را «نقش‌آفرینِ اصلی درتمام» امور کشور خواند و نوشت که از نظر مردم « اوضاع غیرقابل‌دوام‌ امروز» نتیجه شیوه مدیریت او است. دبیر کل مجمع روحانیون مبارز با اشاره به وضعیت اقتصادی و دیگر مشکلات کشور نوشت که سخنان مردم از «عمق بی‌اعتقادی و بی‌اعتمادی نسبت به مدیریت کلان و مدیران کشور» حکایت دارد. موسوی خوئینی‌ در عین حال اضافه کرد: «البته هنوز کم نیستند کسانی که اصلاحِ امور و تغییر وضع نامطلوب کنونی را از عالی‌ترین جایگاه مدیریت کشور انتظار می‌کشند». ?

?روزنامه نیویورک‌تایمز می‌گوید نیروهای اطلاعاتی آمریکا به این برآورد رسیده‌اند که نهاد اطلاعاتی ارتش روسیه برای کشتن نیروهای آمریکایی و ائتلاف به شبه‌نظامیان افغان پیشنهاد پاداش داده، و شبه‌نظامیان بخشی از پاداش را دریافت کرده‌اند. سفارت روسیه در واشینگتن فورا این اتهام‌ها را رد کرده و آن‌ها را «بی‌پایه و افترای منابع بی‌نام و نشان» توصیف کرده‌است. سفارت روسیه در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته «در فقدان دلیل برای تهمت زدن به روس‌ها، نیویورک‌تایمز حاضر و آماده است تا قصه‌های جعلی تازه‌ بسازد». نیویورک‌تایمز از سوی دیگر در گزارش خود می‌گوید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در ماه مارس (اواخر زمستان، اوایل بهار) از برآورد اطلاعاتی تازه مطلع شده است. با این حال دولت هنوز در مورد واکنش به آن تصمیمی نگرفته است. ?

? @VahidOnline

?گروهی از اهالی روستای “ام اطمیر” در نزدیکی اهواز در استان خوزستان دیشب در اعتراض به قطع مکرر آب این روستا بخشی از جاده قدیم اهواز – خرمشهر را بستند. خبرگزاری مهر در گزارشی می‌گوید که اهالی روستای ام اطمیر اهواز که مدتهاست با مشکلات کمبود و قطع مکرر آب مواجه هستند. به گزارش مهر اعتراض با “پادرمیانی مسئولان بخشداری و نیروی انتظامی اهواز” پایان یافت و فرماندار اهواز هم به اهالی وعده داده برای حل مشکل لب روستای ام اطمیر اهواز امروز مذاکراتی با مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان داشته باشد. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13256

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.