• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

‌?شهروند ایرانی- نروژی به جرم …

  • کد خبر : 13243
  • 07 تیر 1399 - 7:30
‌?شهروند ایرانی- نروژی به جرم  …

    ‌?شهروند ایرانی- نروژی به جرم جاسوسی برای ایران به ۷ سال زندان محکوم شد دادگاهی در دانمارک، یک شهروند نروژی را که اصالت ایرانی دار به اتهام جاسوسی برای یک سرویس اطلاعاتی ایران و همدستی در طرحی برای کشتن یکی از مخالفان عرب ایرانی مجرم شناخت. این فرد نروژی-ایرانی در اکتبر ۲۰۱۸ (مهر […]

 

 

‌?شهروند ایرانی- نروژی به جرم جاسوسی برای ایران به ۷ سال زندان محکوم شد
دادگاهی در دانمارک، یک شهروند نروژی را که اصالت ایرانی دار به اتهام جاسوسی برای یک سرویس اطلاعاتی ایران و همدستی در طرحی برای کشتن یکی از مخالفان عرب ایرانی مجرم شناخت. این فرد نروژی-ایرانی در اکتبر ۲۰۱۸ (مهر ۱۳۹۷) به ظن توطئه برای قتل یکی از رهبران ناراضی عرب ایرانی در خاک دانمارک دستگیر شده بود. دادستانی دانمارک در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این مرد ۴۰ ساله به جمع‌آوری و انتقال اطلاعات به یک سرویس‌ اطلاعاتی ایران با هدف انجام ترور در دانمارک متهم شده است. ?
این فرد پس از پایان دوره زندان از دانمارک اخراج خواهد شد و ورود او به کشور ممنوع می‌شود. … در بیانیه دادگاه یادآوری می‌شود که متهم از پذیرش اتهامات خودداری کرده و حاضر نشده در طول دادرسی که غیرعلنی برگزار شد، صحبت کند. این محاکمه مربوط به عملیات گسترده پلیس دانمارک در سپتامبر ۲۰۱۸ است که به گفته دولت این کشور هدف آن خنثی کردن طرح ترور یک یا چند نفر از ایرانیان مخالف حکومت بود. در بخشی از این تحقیقات گسترده سه عضو گروه جدایی طلب «جنبش مبارزه عربی برای آزادی الاحواز» به جاسوسی برای عربستان سعودی در خاک دانمارک متهم شدند. ?

?روسای کمیسیون‌های مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی، خواستار تغییر روند مدیریت هفت سال گذشته شدند. نویسندگان این نامه از وضعیت اقتصادی ایران انتقاد کرده و گفته اند که مجلس یازدهم «با هدف احیای انقلابی‌گری پا به میدان گذاشته و بر سر آرمان‌های خود خواهد ایستاد پس بنای آنچه سابقا با مجلس داشته‌اید را کنار بگذارید». ?

?شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا طی یک روز به بالاترین حد خود از زمان آغاز همه‌گیری، یعنی به ۴۰ هزار و ۱۷۳ مبتلای جدید، رسیده است. دانشگاه جان هاپکینز می‌گوید٬ بیشترین تعداد مبتلای جدید به ویروس کرونا در ۲۴ آوریل (دو ماه پیش) به ۳۶ هزار و ۴۰۰ مورد رسیده بود. به گزارش آسوشیتدپرس، تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا طی دو هفته گذشته در آمریکا ۶۰ درصد رشد داشته است. فرمانداران تگزاس و فلوریدا دستور داده‌اند که فرآیند کاهش محدودیت های مربوط به ویروس کرونا متوقف شود و بازگشایی کار کسب را در این دو ایالت به تعویق انداخته اند. ?

?به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تا کنون حدود ۱۰۰ کودک در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و یک کودک هم بر اثر ابتلا به کرونا در بوشهر جان خود را از دست داده است. فرهاد ابول‌نژادیان گفت، تا کنون درگذشت کودکان مبتلا به کرونا بدون بیماری زمینه‌ای گزارش نشده و تنها در یک مورد فوت کودکی شش‌ماهه بر اثر کرونا گزارش شده بود که او هم بیماری زمینه‌ای داشت. ?

?سازمان بهداشت جهانی گفته ائتلافی که دو ماه پیش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا آغاز بکار کرد، تنها یک دهم از کمک مالی مورد نیاز را جمع آوری کرده و هنوز نزدیک به ۲۸ میلیارد دلار کسری بودجه وجود دارد. این نهاد بین المللی گفته که این پول برای تشخیص، درمان، تهیه واکسن و تجهیز سیستم های بهداشتی ضروری است. هدف از ایجاد این ائتلاف، کمک به کشورهای با درآمد کم و متوسط برای مقابله با شیوع ویروس کروناست. ?

?دادگاهی در ترکیه ۱۲۱ نفر را به دلیل نقش دادن در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ در ترکیه به حبس ابد محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، برای ۸۶ نفر از آن ها احکام شدیدتری صادر شده که به معنای آن است که شرایط بازداشت‌شان سخت‌تر است. از زمان این کودتای نافرجام، دولت هزاران نفر را از ارتش و همچنین نهادهای غیرنظامی به دلیل حمایت از کودتا بازداشت و یا از کار اخراج کرده است. ?

?عمران خان، نخست وزیر پاکستان، به دلیل “شهید” خواندن بن لادن، رهبر سابق القاعده با انتقادات نمایندگان مخالف پارلمان روبرو شده است. بن لادن، چهره اصلی حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱، در سال ۲۰۱۱ در پی حمله نیروهای ویژه آمریکا به محل سکونتش در شهر ابیت آباد در پاکستان کشته شد. آمریکا قبل از این حمله، پاکستان را در جریان این عملیات نگذاشته بود. عمران خان گفته: “هرگز فراموش نمی کنم که چگونه ما پاکستانی‌ها شرمسار شدیم ، زمانی که آمریکایی ها به ابیت آباد آمدند و اسامه بن لادن را کشتند، او را شهید کردند.” ?

?دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جمعه ششم تیرماه با اشاره به این یک فرمان اجرایی برای حفاظت از بناهای یادبود و مجسمه‌های آمریکا امضا کرده، هشدار داد کسانی که به این مجسمه‌ها حمله کنند، به حبس‌های طولانی محکوم خواهند شد. ?

? @VahidOnline

?محبوب دریا، فرماندار بندر خمیر، از ادامه آتش‌سوزی در مراتع کوه شب در مرز مشترک شهرستان لار استان فارس با بخش رویدر شهرستان خمیر استان هرمزگان خبر داد و گفت که تاکنون ۲۰ هکتار از این مراتع در آتش سوخته است. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13243

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.