• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌ یورش نیروهای عراقی به مقر کت …

  • کد خبر : 13198
  • 06 تیر 1399 - 7:20
‌ یورش نیروهای عراقی به مقر کت …

    ‌ یورش نیروهای عراقی به مقر کتائب حزب‌الله؛ «یک فرمانده ایرانی» در بین بازداشت شدگان است دو مقام دولت عراق می‌گویند، نیروهای ارتش این کشور شامگاه پنجشنبه پنج تیرماه به مقر کتائب حزب‌الله، گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران، در جنوب بغداد یورش برده و شماری از اعضای این گروه را بازداشت کرده‌اند. […]

 

‌ یورش نیروهای عراقی به مقر کت … 595349001593139805

 

‌ یورش نیروهای عراقی به مقر کتائب حزب‌الله؛ «یک فرمانده ایرانی» در بین بازداشت شدگان است

دو مقام دولت عراق می‌گویند، نیروهای ارتش این کشور شامگاه پنجشنبه پنج تیرماه به مقر کتائب حزب‌الله، گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران، در جنوب بغداد یورش برده و شماری از اعضای این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این دو مقام عراقی به رویترز گفته‌اند، سه فرمانده گروه کتائب حزب‌الله در این حمله بازداشت شدند و چند راکت انداز نیز از مقر کشف شده است.
مقام‌های ایالات متحده گروه کتائب حزب‌الله را عامل راکتی به پایگاه و تاسیساتی عراقی میزبان نیروهای آمریکایی می‌دانند.

رویترز می‌گوید، این شدیدترین حمله نیروهای امنیتی عراق علیه یک گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران طی سال های اخیر محسوب می شود.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق پیشتر وعده داده بود با گروه‌‌های شبه نظامی که به نیروهای آمریکایی حمله می‌کنند، با جدیت برخورد خواهد کرد.

یورش نیروهای ارتش عراق به مقر کتائب حزب‌الله در حالی صورت می‌گیرد که طی هفته‌های اخیر دستکم پنج حمله راکتی به نزدیکی سفارت آمریکا، پایگاه تاجی و فرودگاه بین المللی بغداد انجام شد.
هنوز گروه کتائب حزب‌الله یا ایران به یورش نیروهای ارتش عراق به مقر این گروه شبه نظامی واکنش نشان نداده‌اند.

یک مقام عراقی به رویترز گفته است، یکی از فرماندهان بازداشت شده در مقر کتائب حزب‌الله، ایرانی است. وی اضافه کرده است، نیروهای یگان ضد تروریستی عراق که توسط آمریکا آموزش دیده اند، یورش به مقر کتائب حزب الله را در جنوب پایتخت انجام دادند.

این مقام عراقی همچنین گفته است، سه فرمانده بازداشت شده در مقر کتائب حزب‌الله به نیروهای آمریکایی تحویل داده شدند.

این در حالی است که یک سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا این گزارش را رد کرد و گفت نیروهای ائتلاف هیچگونه دخالتی در این یورش نداشتند.

مقام عراقی همچنین به رویترز گفته است، دست کم ۲۰ شبه نظامی نیز مقر کتائب حزب‌الله بازداشت شدند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اسفند ماه سال گذشته احمد الحمیداوی، دبیرکل گروه کتائب حزب‌الله عراق را در فهرست تروریستی این کشور قرار داد.

گروه کتائب حزب الله مورد حمایت ایران که در عراق و سوریه فعال است، در سال ۲۰۰۹ در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفت.

وزارت خارجه آمریکا سال گذشته اعلام کرد، گروه کتائب حزب‌الله در دی ماه ۱۳۹۸ در حمله راکتی به پایگاه نظامی «کی ۱» در کرکوک عراق یک کارمند قراردادی آمریکایی را کشت.

به دنبال این حمله، زنجیره‌ای از حوادث در عراق روی داد. ابتدا آمریکا در واکنش به این حمله، در هشتم دی پنج مقر نیروهای شبه‌نظامی شیعه در عراق و سوریه را مورد حمله قرار داد . در این حملات شماری از شبه نظامیان شیعه کتائب (گردان‌های) حزب‌الله کشته شدند.

سپس نیروهای حشد الشعبی مورد حمایت ایران به سفارت آمریکا در بغداد حمله کردند.

در ادامه ارتش آمریکا روز ۱۳ دی به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس را هدف حملات پهپادی قرار داد. در این حمله ابومهدی مهندس، فرمانده گروه کتائب حزب الله نیز کشته شد.

سپاه پاسداران هم بامداد ۱۸ دی در اعلامیه‌ای از حمله تلافی‌جویانه خود به دو پایگاه‌ عراقی که نیروهای نظامی ایالات متحده در آن حضور داشتند، خبر داد.

RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13198

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.