• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌ ?سخنگوی وزارت بهداشت ایران ر …

  • کد خبر : 13087
  • 01 خرداد 1399 - 17:40
‌ ?سخنگوی وزارت بهداشت ایران ر …

    ‌ ?سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز پنج‌شنبه یکم خرداد، از شناسایی ۲۳۹۲ بیمار جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. او گفت که در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۷۲۴۹ نفر رسید. پنهان‌کاری […]

 

 

‌ ?سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز پنج‌شنبه یکم خرداد، از شناسایی ۲۳۹۲ بیمار جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. او گفت که در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۷۲۴۹ نفر رسید. پنهان‌کاری مقام‌های جمهوری اسلامی درباره شیوع کرونا در استان مذهبی قم، باعث شد این بیماری به کل کشور سرایت کند. در همین حال در مورد آمار رسمی قربانیان بیماری همچنان تردید جدی وجود دارد. ?

?رسانه‌های اوکراینی جزئیات تازه‌ای از گزارش‌های اطلاعاتی این کشور درباره پرواز ۷۵۲ که سپاه پاسداران در آسمان تهران با موشک زد، منتشر کرده‌اند. آنها از قول رئیس موسسه تحقیقات پزشکی قانونی اوکراین نوشته‌اند که موقع شلیک موشک‌ها، مسافران هواپیمای اوکراین‌اینترنشنال از صندلی‌های خود بلند شده بودند با این‌که هم‌چنان علامت‌های “کمربندها را ببندید” روشن بود. طبق این گزارش‌ها، او هم‌چنین ادعا کرده است که از بقایای هواپیما فقط ۴ تا از صندلی‌های مسافران پیدا شد در حالی که ۱۶۷ مسافر و همین‌طور خدمه هواپیما سوار آن بوده‌اند. حامد اسماعیلیون، که همسر و دخترش را در این واقعه از دست داده و در ماه‌های گذشته مرتب درباره دادخواهی برای کشته‌شدگان خبررسانی می‌کند، با اشاره به این مطالب جدید در توییتر نوشت: “ج.ا. [جمهوری اسلامی] تمام موبایل‌ها را جمع‌آوری کرده است. ترس از فیلم‌هایی که منتشر می‌شود؟ قطعن همین‌طور است.” ?

?حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان خطاب به فلاحت‌پیشه نوشت: «از طرح این دروغ شاخدار چه انگیزه‌ای داشته‌اید که حتی در دروغگویی علیه وطنتان روی دست آمریکا نیز بلند شده‌اید؟!» در سخنانی که روز چهارشنبه از فلاحت‌پیشه منتشر شد، آمده بود که جمهوری اسلامی ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار در سوریه هزینه کرده و باید این پول‌ها را پس بگیرد. شریعتمداری همچنین نوشت: «خوشبینانه‌ترین احتمال درباره اظهارات سخیف فلاحت‌پیشه، کم‌دانی و عوامی ایشان است و احتمالات دیگر اگرچه با برخی از شواهد همراه است.» ?

?در پی انتشار خبر بازداشت علیرضا جاپلَقی، پارکورکار، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران روز پنج‌شنبه، یکم خرداد، با انتشار اطلاعیه‌ای خبر داد که دختر همراه او که در تصاویر بوده نیز دستگیر شده است. در هیچ گزارش رسمی به نام این زن جوان اشاره نشده است. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بوسیدن این دو ورزشکار را «جرم» و «بی‌بندوباری» دانسته و این‌گونه اظهار نظر کرده است که این کار «به‌ طور قطع … در هر جامعه‌ای جرم محسوب می‌شود.» ?

?سرپرست پلیس فتای تهران خبر داد که فرد منتشرکننده کلیپ «تبلیغ کودک همسری و کودک‌آزاری» بازداشت شده است. او اعلام کرد که به دلیل «اغفال یکی از دوستانش» اقدام به انتشار این کلیپ کرده بود. ?

?جمعی از پژوهشگران بریتانیایی می‌گوید ۱۰ بار شستن دست‌ها در روز شانس ابتلا به کرونا را به شدت کاهش می‌دهد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد کسانی که دستکم شش بار در روز دست‌های خود را شسته بودند کمتر به این ویروس‌ها مبتلا شده‌اند. هر چند به نظر نمی‌رسد کسانی که حتی بیش از ۱۰ بار دست خود را شسته باشند، خطر ابتلا به ویروس در آنها به صفر رسیده باشد. ?

?ووهان جایی که کانون شیوع ویروس کرونا در جهان به شمار می‌آید خوردن گوشت حیوانات وحشی را ممنوع کرد. در ژانویه سال جاری میلادی و در پی شیوع ویروس جدید کرونا، مقامات چین تجارت حیوانات وحشی را ممنوع کردند. یک ماه ماه بعد این ممنوعیت دائمی شد. اکنون مقامات ووهان یک قدم جلوتر گذاشته‌اند و علاوه بر ممنوعیت تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی، شکار و خوردن این حیوانات را هم ممنوع کرده‌اند. ?

?بعد از افت چشمگیر قیمت‌های جهانی نفت طی ماه‌های مارس و آوریل، کاهش جهانی تولید نفت قیمت آن را افزایش داده و نفت برنت در روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت بالای ۳۵ دلار معامله شد. ?

? @VahidOnline

? سازمان عفو بین‌الملل با انتشار ویدیویی در یادبود از کشته‌شدگان #آبان۹۸ نوشت: «فراموش‌مان نکنید» ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13087

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.