• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

?فلاحت‌پیشه: ایران ۳۰ میلیارد …

  • کد خبر : 13044
  • 31 اردیبهشت 1399 - 16:20
?فلاحت‌پیشه: ایران ۳۰ میلیارد  …

?فلاحت‌پیشه: ایران ۳۰ میلیارد دلار در سوریه هزینه کرده است اظهارات این نماینده مجلس که وب‌سایت اعتمادآنلاین تاریخ انتشار آن را ۱۷ اسفند ۹۸ درج کرده، روز چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت، به عنوان تیتر نخست این وب‌سایت منتشر شده است. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در اظهاراتی که پیش از این از سوی هیچ مقام رسمی مطرح نشده بود، […]

?فلاحت‌پیشه: ایران ۳۰ میلیارد دلار در سوریه هزینه کرده است

اظهارات این نماینده مجلس که وب‌سایت اعتمادآنلاین تاریخ انتشار آن را ۱۷ اسفند ۹۸ درج کرده، روز چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت، به عنوان تیتر نخست این وب‌سایت منتشر شده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در اظهاراتی که پیش از این از سوی هیچ مقام رسمی مطرح نشده بود، به صراحت گفته است که «ما شاید ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار به سوریه پول دادیم و باید از سوریه پس بگیریم. پول این ملت آنجا هزینه شده است.»
او با این حال توضیح نداده است که تهران برای «پس گرفتن» این پول چه برنامه‌ای دارد.

در چند سال گذشته در هر حرکت اعتراضی که در ایران به راه افتاده است یکی از موضوعات اعتراض مردم در خیابان‌ها پولی بوده که به جای خود کشور در دیگر کشورها از جمله در سوریه هزینه شده است.
در پاسخ به این اعتراض مقامات جمهوری اسلامی همواره ادعا کرده‌اند که اگر نیروها و پول خود را در سوریه هزینه نمی‌کردند،‌ امنیت کشور به خطر می‌افتاد و مجبور می‌شدند در خاک ایران با گروه‌هایی نظیر داعش مقابله کنند.

در سال ۹۷ نیز گروه اقدام ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی از سال ۲۰۱۲ میلادی، ۱۶ میلیارد دلار برای حمایت از بشار اسد و گروه‌های مورد حمایت خود در یمن و عراق هزینه کرده است.
مقام‌های ایالات متحده که از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را بازگردانده‌اند، می‌گویند در صورت برداشته‌ شدن تحریم‌ها از صنعت نفت ایران، تهران بخش زیادی از پول فروش و صادرات نفت خود را صرف گروه‌های حامی خود در منطقه خواهد کرد.

Radiofarda
@

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=13044

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.