• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

?سخنگوی قوه قضائیه ایران: … …

  • کد خبر : 12989
  • 30 اردیبهشت 1399 - 17:40
?سخنگوی قوه قضائیه ایران: …  …

    ?سخنگوی قوه قضائیه ایران: … #وحید_بهزادی و #نجوا_لاشیدایی، همسر وی، هر دو به جرم «مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز» به اعدام محکوم شده‌اند. … در حکم این زوج آمده که آنها از طریق «ثبت سفارشات صوری، اخلال در نظام توزیعی نیازمندی‌های عمومی کشور از طریق […]

 

?سخنگوی قوه قضائیه ایران: …  … 124269001589893805

 

?سخنگوی قوه قضائیه ایران: … #وحید_بهزادی و #نجوا_لاشیدایی، همسر وی، هر دو به جرم «مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز» به اعدام محکوم شده‌اند. … در حکم این زوج آمده که آنها از طریق «ثبت سفارشات صوری، اخلال در نظام توزیعی نیازمندی‌های عمومی کشور از طریق پیش‌خرید بیش از ۶۷۰۰ دستگاه خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در عملیات پولشویی به میزان ۳۲ هزار میلیارد ریال و موضوعات مربوط به سکه که از منزل متهمه ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه تمام بهار و یکصد کیلو طلا کشف شده بود»، در نظام ارزی و خودرو اخلال ایجاد کرده‌اند. از وحید بهزادی در برخی رسانه‌های ایران با عنوان «#سلطان_خودرو» نام برده می‌شود. … #محمد_عزیزی و #فریدون_احمدی، نمایندگان زنجان و ابهر در مجلس شورای اسلامی نیز به اتهام «معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو» هر یک به ۶۱ ماه حبس تعزیزی محکوم شده‌اند. مهدی جمالی، مدیرعامل سابق سایپا است که به جرم مشارکت در اخلال در نظام توزیعی به هفت سال حبس محکوم شده است. رضا تقی‌زاده ماکویی، معاون سابق بازاریابی سایپا نیز به ۱۵ سال حبس و حسن هشترودی، رئیس سابق حراست کل سایپا به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند. ?

?رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا و جان باختن ۶۲ نفر دیگر از مبتلایان به این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. به این ترتیب، #آمار_رسمی کل مبتلایان ایران تاکنون به ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر و شمار کل جان‌باختگان به ۷۱۱۹ نفر رسید. جهانپور وضعیت استان خوزستان را کماکان قرمز اعلام کرد، اما درباره سایر استان‌ها گفت که «در ۱۰ استان مورد فوتی نداشتیم و در ۶ استان فقط یک مورد فوتی داشتیم فعلا فقط استان خوزستان در وضعیت قرمز است.» پنهان‌کاری مقام‌های جمهوری اسلامی درباره شیوع کرونا در استان مذهبی قم، باعث شد این بیماری به کل کشور سرایت کند. در همین حال در مورد آمار رسمی قربانیان بیماری همچنان تردید جدی وجود دارد. ?

?سجاد شهیدیان، مدیر ایرانی یک شرکت صرافی که پیشتر در بریتانیا بازداشت و به آمریکا مسترد شده بود، روز دوشنبه ۱۸ مه (۲۹ اردیبهشت) در دادگاهی در ایالت مینه‌سوتا تفهیم اتهام شد. آقای شهیدیان ۳۳ ساله مدیر عامل و بنیانگذار شرکت صرافی payment24 متهم به انجام معاملاتی شده که به گفته دادستانی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است. سجاد شهیدیان که در ایران با نام سهیل شهیدی شناخته می‌شود، در رسانه‌ها با عناوینی مانند “کارآفرین موفق” و “کارشناس بانکداری الکترونیکی” معرفی می‌شد و در سال‌های گذشته در برنامه‌ها و گردهم‌ِآیی‌های زیادی به عنوان سخنران شرکت داشت. ?

?به نوشته روزنامه آمریکایی واشینگتن پست و رسانه‌های اسرائیل در روز دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه، تل‌آویو پشت پرده یک حمله سایبری «دقیق» به بندر رجایی در جنوب ایران بوده است. بر اساس این گزارش‌ها به نقل از مقاماتی که به نام‌شان اشاره نشده، این حمله از جمله فعالیت‌های اصلی مانند بارگیری و تخلیه کشتی‌ها در این بندر را به‌شدت مختل کرده و این اختلال تا چند روز هم ادامه داشت. این نبرد الکترونیکی سایبری دولتی از جمله به «تسلط» بر سامانه‌های رایانه‌ای و قطع منابع ارتباطی عمده بندر منجر شد که عواقب آن تا تنگه هرمز را نیز تحت تاثیر قرار داد. پیشتر در روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبرگزاری کار ایران، ایلنا،‌ به نقل از مدیرعامل سازمان بنادر و‌ دریانوردی ایران نوشته بود: «حمله سایبری به چند اپراتور بندری در ایران رخ داده که منشاء آن خارجی بوده است.» … اما روز ۲۱ اردیبهشت روزی است که نیروی دریایی ارتش ایران تایید کرد که در حین انجام «تمرین دریایی» توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شده است. در این حادثه ۱۹ تن کشته و ۱۵ نفر نیز مجروح شدند، و یک روز بعد وب‌سایت «آجا» وابسته به ارتش جمهوری اسلامی ایران در گزارشی ویدئویی از «نقص فنی موشک» یا «جنگ الکترونیک» به عنوان دو عامل شلیک به ناوچه کنارک نام برد. در هیچ یک از گزارش‌های تازه اشاره نشده است که میان حمله سایبری اسرائیل و حادثه کنارک ارتباطی بوده است. ?

?با کشف یک کانون جدید از آلودگی شهروندان به ویروس کرونا در چین، دولت این کشور حدود ۱۰۸ میلیون نفر را در منطقه شمال شرق چین به وضعیت قرنطینه کامل بازگردانده است. ?

?بریتانیا از دست رفتن حس بویایی و چشایی را به علائم ابتلا به کرونا اضافه کرده است. ?

?دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ضرب‌الاجلی ۳۰ روزه به سازمان بهداشت جهانی فرصت داده تا تغییراتی اساسی در این سازمان انجام دهد. آقای ترامپ تهدید کرده در غیر این صورت، آمریکا برای همیشه سهم خود از تامین بودجه این سازمان را قطع خواهد کرد. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=12989

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.