• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌?به گفته سخنگوی وزارت بهداشت …

  • کد خبر : 12975
  • 29 اردیبهشت 1399 - 17:00
‌?به گفته سخنگوی وزارت بهداشت  …

    ‌?به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران با درگذشت ۶۹ بیمار مبتلا به کرونا، تعداد کل قربانیان این بیماری در ایران طبق آمار رسمی به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید. او همچنین خبر از شناسایی ۲۲۹۴ بیمار جدید در طول ۲۴ ساعت گذشته داد و گفت تعداد کل مبتلایان به ۱۲۳ هزار و […]

 

‌?به گفته سخنگوی وزارت بهداشت  … 997820001589805009

 

‌?به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران با درگذشت ۶۹ بیمار مبتلا به کرونا، تعداد کل قربانیان این بیماری در ایران طبق آمار رسمی به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید. او همچنین خبر از شناسایی ۲۲۹۴ بیمار جدید در طول ۲۴ ساعت گذشته داد و گفت تعداد کل مبتلایان به ۱۲۳ هزار و ۴۹۲ نفر رسیده است. پیش از این برخی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر وزارت بهداشت را به پنهانکاری درباره آمار جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا متهم کرده‌اند. ?

?مقام‌های محلی در استان سیستان و بلوچستان از روند تصاعدی شیوع کرونا در این استان خبر می‌دهند و وزارت بهداشت ایران نیز این استان را در «وضعیت هشدار» قرار داد؛ همزمان نماینده زاهدان در مجلس می‌گوید بیش از ۷۴ درصد مردم زیر خط امنیت غذایی هستند و مجبورند برای کار به بیرون از خانه بروند. ?

?به گزارش گروه دیدبان حقوق بشر سوریه، در آخرین حمله هوایی منتسب به اسرائیل در سوریه، هفت تن دیگر از شبه‌نظامیان متحد ایران کشته شده‌اند. ?

?نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت، طرح «مقابله با اقدامات خصمانه» اسرائیل را تصویب کردند. این طرح مخالفی نداشت و نمایندگان پس از تصویب آن شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. این مصوبه باید به تایید شورای نگهبان برسد. بر اساس این مصوبه، وزارت خارجه ایران موظف است طرح سیاسی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «برگزاری همه‌پرسی ملی در سرزمین فلسطین» را در سازمان ملل ثبت و پیگیری کند. ?
مجلس ایران وزارت خارجه را موظف به تشکیل نمایندگی مجازی در فلسطین کرد. ?

? علی مطهری خطاب به روزنامه کیهان دلایل رد صلاحیتش را توضیح داده است.او گفته ۳ دلیل از سوی شورای نگهبان قانون اساسی به وی گفته شده است؛ “یکی اینکه چرا گفته‌اید نهم دی اگر موجب تفرقه شود دیگر یوم الله نیست بلکه یوم الشیطان است.” و ادامه داده “دیگر اینکه گفتند چرا گفته‌اید ما با آقای ابراهیم یزدی رفتار خوبی نداشتیم؟” و سوم “گفتند چرا درباره رفع حصر خانگی محصوران صحبت کرده‌اید؟ شما باید بگویید نظر من بر رفع حصر بوده ولی وقتی نظر رهبری را شنیدم نظرم عوض شد.” ?

?به دنبال اعزام ناوهای آمریکایی به منطقه کارائیب و همزمان با ادامه مسیر نفتکش‌های ایران به سوی ونزوئلا، وزیر خارجه جمهوری اسلامی نسبت به احتمال «مزاحمت آمریکا در انتقال سوخت ایران به ونزوئلا» هشدار داد و سفیر سوئیس در تهران نیز به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت خارجه احضار شد. ?

?وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که ایران شواهد و اسناد این کشور درباره «غرق کردن» مهاجران افغان توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی را نپذیرفته است. گران هیواد، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، با انتشار ویدئویی خبر داد که مقامات افغان اسناد و شواهد را به همتایان ایرانی خود ارائه کردند اما مورد تأیید آنها قرار نگرفت. او اعلام کرد که افغانستان این تحقیقات را با هدف تأمین عدالت و جلوگیری از تکرار چنین حوادث در آینده «با تمام قوت به پیش می‌برد». ?

? پس از ۵ ماه کشمکش سیاسی، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله، رئيس پیشین دولت اجرایی این کشور توافق‌نامه سیاسی امضا کردند. ?

?شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا روز یکشنبه به ۱۴۵ نفر کاهش یافت که پایین‌ترین آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در این کشور طی حدود ۷۰ روز محسوب می‌شود. ?

?روز دوشنبه در اسپانیا شمار جانباختگان به ۸۷ نفر رسید. این اولین بار است که از زمان وضع این محدودیت‌ها شمار آمار قربانیان به کمتر از ۱۰۰ نفر می‌رسد. ?

?جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بانک مرکزی ایالات متحده، می‌گوید اقتصاد کشورش در سه ماهه دوم سال به شدت کوچک خواهد شد، اما به‌احتمال زیاد رکود بزرگ به‌مانند بحران دهه ۱۹۳۰ که سال‌های طول کشید در انتظار آمریکا نیست. آقای پاول روز ۲۸ اردیبهشت در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس گفته همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ می‌تواند «به‌راحتی» اقتصاد آمریکا را بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کوچک کند. او همچنین احتمال داده است که روند نزولی تا اواخر سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت و احیای کامل آن نیز در نهایت به تولید و توسعه واکسن وابسته است. ?

?ترامپ روز یک‌شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «دولت اوباما یکی از فاسد‌ترین و بی‌کفایت‌ترین دولت‌ها در تاریخ ایالات متحده بوده است. به یاد داشته باشید، او و جوی خواب‌آلود [جو بایدن] از دلایلی هستند که من در کاخ سفید حضور دارم.» رییس‌جمهوری ایالات متحده هم‌چنین در توییتی دیگر و در پی استفاده از هشتگ اوباماگیت [obamagate]، بار دیگر به همتای پیشین خود تاخت و اوباما را فاسدترین رییس‌جمهوری آمریکا در تاریخ این کشور دانست. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=12975

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.