• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

‌روابط عمومی ارتش ایران در اطل …

  • کد خبر : 12605
  • 22 اردیبهشت 1399 - 16:40
‌روابط عمومی ارتش ایران در اطل …

    ‌روابط عمومی ارتش ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در “حادثه برای یکی از شناورهای سبک در منطقه عمومی آب‌های جاسک و چابهار” و در هنگام انجام تمرین دریایی، ۱۹ نفر جان خود را از دست داده و ۱۵ نفر نیز مجروح شده‌اند. به گزارش خبرگزاری ایسنا در این اطلاعیه آمده که پس […]

 

 

‌روابط عمومی ارتش ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در “حادثه برای یکی از شناورهای سبک در منطقه عمومی آب‌های جاسک و چابهار” و در هنگام انجام تمرین دریایی، ۱۹ نفر جان خود را از دست داده و ۱۵ نفر نیز مجروح شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا در این اطلاعیه آمده که پس از بروز حادثه ” تیم های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافته و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند.”
ارتش ایران اعلام کرده که ۱۵ نفر مجروح این حادثه در “وضعیت مناسبی به سر می‌برند”.
رسانه‌های ایران نوشته‌اند که “شناور حادثه‌دیده کنارک طی عملیاتی برای بررسی های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است.”
روابط عمومی ارتش ایران در ادامه گفته است که “بررسی دقیق تیم‌های کارشناسی حاضر در محل حادثه” صورت خواهد گرفت و خواستار پرهیز “از هرگونه گمانه‌زنی” شده است.

bbcpersian

… نیروی دریایی ارتش ایران بدون ارائه جزئیات بیشتری افزوده «ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است».
ساعاتی پیش از انتشار این بیانیه خبرها و گزارش‌های غیررسمی حاکی از «شلیک اشتباهی ناو جنگی جماران» به ناوچه کنارک در آب‌های دریای عمان بود.
مهدی بختیاری، که با رسانه‌هایی مانند خبرگزاری فارس و تسنیم کار می‌کند و در سوریه نیز حضور داشته، پیشتر گفته بود «گویا شلیک موشک کروز توسط ناو جماران بوده که اشتباها به یکی از شناورهای لجستیک (کنارک) برخورد کرده است».
برخی از گزارش‌ها حاکی ا‌ست موشک کروز «نور» به کنارک برخورد کرده است. موشک کروز نور، یک موشک ضد کشتی ا‌ست که در خود ایران، و بنا بر گزارش‌ها بر پایه جنگ‌افزار مشابه چینی، تولید می‌شود.
ناو جماران پیشتر نیز در جریان رزمایش‌هایی اقدام به پرتاب موشک نور کرده بود. این ناو ساخت ایران است.
RadioFarda_

? @تصاویری از ناوچه کنارک در حال سوختن:

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=12605

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.