• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌?‌ثبت‌احوال سرانجام آمار فوتی …

  • کد خبر : 12420
  • 19 اردیبهشت 1399 - 16:40
‌?‌ثبت‌احوال سرانجام آمار فوتی …

    ‌?‌ثبت‌احوال سرانجام آمار فوتی‌های زمستان را منتشر کرد؛ افزایش۳۰۰۰ نفری فوت‌شدگان در استان‌های شمالی بر اساس این آمار، در زمستان سال گذشته ۲۳۰۵ نفر در قم، ۵۲۷۴ نفر در گیلان، ۵۹۷۳ نفر در مازندران و ۲۹۷۴ نفر در گلستان جان باخته‌اند. در این استان‌ها آمار بالای ابتلا به بیماری کرونا گزارش شده است. […]

 

‌?‌ثبت‌احوال سرانجام آمار فوتی … 620323001588939805

 

‌?‌ثبت‌احوال سرانجام آمار فوتی‌های زمستان را منتشر کرد؛ افزایش۳۰۰۰ نفری فوت‌شدگان در استان‌های شمالی

بر اساس این آمار، در زمستان سال گذشته ۲۳۰۵ نفر در قم، ۵۲۷۴ نفر در گیلان، ۵۹۷۳ نفر در مازندران و ۲۹۷۴ نفر در گلستان جان باخته‌اند. در این استان‌ها آمار بالای ابتلا به بیماری کرونا گزارش شده است. در زمستان سال ۹۷ در قم ۱۵۵۸ نفر، در گیلان ۴۴۶۳، در مازندران ۴۳۳۴ و در گلستان ۲۳۴۹ نفر فوت شده بودند.
در استان قم که مرکز شیوع کرونا در ایران بوده است، تعداد افراد فوت‌شده در زمستان سال ۹۸ نسبت به سال پیش از آن ۷۴۷ نفر افزایش یافته است.
این افزایش درباره استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ۱۵۱۰، ۹۳۱ و ۵۹۸ نفر بوده است.
تعداد افراد فوت‌شده در این استان‌ها در حالی افزایش یافته که آمار مربوط به جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای به دلیل ممنوعیت سفر کاهش یافته و این افزایش می‌تواند مربوط به جان باختن افراد بر اثر ابتلا به کرونا باشد. ?

?وزارت بهداشت ایران می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ نفر به علت کرونا جان‌ باخته‌اند و یک هزار و ۵۵۶ مورد ابتلای جدید شناسایی شده است. سخنگوی وزارت بهداشت، امروز (جمعه ۱۹ اردیبهشت) گفت #آمار_رسمی مبتلایان #کرونا به ۱۰۴ هزار و ۶۹۱ نفر و تعداد کل جان‌باختگان نیز به ۶ هزار و ۵۴۱ نفر رسیده است. روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا در ایران ۱۰۳ هزار و ۱۳۵ نفر و تعداد کل جان‌باختگان نیز ۶ هزار و ۴۸۶ نفر اعلام شده بود. درباره درستی آمارهای رسمی کرونا در ایران هم منابع داخلی و هم منابع خارجی ابراز تردید کرده‌اند. ?

?او درباره افزایش نسبی شمار متلایان به نسبت روزهای پیش، با بیان این‌که «بیماریابی روزبه‌روز در حال فعال‌تر شدن است»، دو سومِ این تعداد را «موارد سرپایی و افراد در تماس نزدیک» معرفی کرد.
ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ایران، نیز امروز گفت که در برخی استان‌ها مثل خوزستان ابتلا به کرونا «به شکل قابل‌توجه» روند صعودی دارد. او همچنین تأکید کرد که «انتظاری که از افزایش روند نزولی داشتیم، به دست نیامده است». در دو روز گذشته مسئولان محلی در استان خوزستان از افزایش نگران‌کننده آمار ابتلا به کرونا در این استان و «آلودگی شدید» خبر داده بودند. رئیس بیمارستان رازی اهواز گفت: «از هر دو مراجعه‌کننده به بیمارستان رازی باید یک نفر بستری شود.»
مقام‌های محلی و وزارت بهداشت آمار تفکیکی کرونا در شهرستان‌ها و استان‌های گوناگون را اعلام نمی‌کنند. در همین حال، با اعلام وضعیت سفید در برخی شهرها، مراسم‌های مذهبی بار دیگر برگزار خواهند شد. ?

?ابراهیم حق‌شناس، معاون پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، می‌گوید زمین‌لرزه دماوند به بزرگای ۵.۱ ارتباطی با فعالیت آتشفشانی ندارد. به گفته آقای حق‌شناس گسل مشا که نزدیکترین گسل به این آتشفشان است در طول تاریخ فعالیت‌های خود را داشته است. ?

?شبکه تلویزیونی آمریکایی فاکس‌نیوز روز پنج‌شنبه گزارش داد که حکومت ایران مسئول حمله سایبری به تاسیسات آب و فاضلاب اسرائیل بوده است. بر اساس این گزارش،‌ هکرهای ایرانی با استفاده از سرورهای آمریکایی این حمله را انجام داده‌اند.
گزارش حمله سایبری به تاسیسات آب و فاضلاب اسرائيل روز هفتم اردیبهشت منتشر شده بود. بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائيلی در جریان این حمله شش تاسیسات آبی مورد حمله هکرها قرار گرفت و اختلالاتی در عملکرد پمپاژ آب ایجاد شد. با این حال شبکه فاکس‌نیوز به نقل از مدیر امنیت و حراست آب و فاضلاب اسرائيل نوشته است که در جریان این حمله «خسارتی گزارش نشده است». ?

?مرکز آمار ایران نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در سال گذشته را ۴۲.۶ درصد اعلام کرد که به‌نسبت سال پیش از آن بین ۳۴ تا ۳۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. ?

?محمود شهریاری،‌ مجری سابق رادیو و تلویزیون که بازداشت شده بود، در بخش کرونای یک بیمارستان در تهران بستری شده است. ?

?لیر ترکیه روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین ارزش خود در برابر دلار آمریکا از زمان بحران مالی سال ۲۰۱۸ رسید. صبح روز پنج‌شنبه هر دلار آمریکا ۷ لیر و ۲۴ کروش معامله شد. ?

?دو شرکت بزرگ فیس‌بوک و گوگل اعلام کردند که به کارکنانشان اجازه می‌دهند تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی از خانه کار کنند. ?

? @VahidOnline

?#علی_عجمی، فعال ایرانی حقوق بشر،‌ در آمریکا درگذشت. او ۳۷ ساله بود.
بر اساس روایت‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، جسد آقای عجمی صبح روز چهارشنبه، ۱۷ اردیبهشت، در دریاچه‌ای در شهر هیوستن در ایالت تکزاس آمریکا پیدا شده است.
آقای عجمی که دانشجوی رشته حقوق بود، بهمن سال ۸۸ توسط ماموران امنیتی در خانه‌ پدری‌اش در روستایی در حوالی سبزوار بازداشت شد.
او که سردبیر یک مجله دانشجویی بود، پس از بازداشت به اتهام تبلیغ و تبانی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی منجر به صدور حکم ۲ سال زندان برای او شد. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=12420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.