• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

? ‌وزارت بهداشت ایران می‌گوید …

  • کد خبر : 12261
  • 16 اردیبهشت 1399 - 16:00
? ‌وزارت بهداشت ایران می‌گوید  …

    ? ‌وزارت بهداشت ایران می‌گوید در ٢۴ ساعت گذشته ۶۳ نفر به علت کرونا جان‌ باخته‌اند و یک هزار و ۳۲۳ مورد ابتلای جدید شناسایی شده است. سخنگوی وزارت بهداشت ایران، امروز (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت) گفت آمار رسمی مبتلایان کرونا در ایران به ۹۹ هزار و ۹۷۰ نفر و تعداد کل جان باختگان […]

 

? ‌وزارت بهداشت ایران می‌گوید  … 678498001588678205

 

? ‌وزارت بهداشت ایران می‌گوید در ٢۴ ساعت گذشته ۶۳ نفر به علت کرونا جان‌ باخته‌اند و یک هزار و ۳۲۳ مورد ابتلای جدید شناسایی شده است. سخنگوی وزارت بهداشت ایران، امروز (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت) گفت آمار رسمی مبتلایان کرونا در ایران به ۹۹ هزار و ۹۷۰ نفر و تعداد کل جان باختگان نیز به ۶ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است. بنا به #آمار_رسمی بیش از ۸۰ هزار نفر نیز پس از ابتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند. روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا در ایران ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر و تعداد کل جان باختگان نیز به ۶ هزار و ۲۷۷ نفر اعلام شده بود. ?
در روزهای اخیر مقام‌های وزارت بهداشت از کاهش قابل‌ توجه آمار رسمی مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران خبر داده‌اند، اما در هر حالت، آمارهای واقعی بسیار بیشتر از آماری است که وزارت بهداشت به‌طور رسمی اعلام می‌کند. ?

?علی مطهری، نماینده مجلس ایران، در نطقی در صحن علنی عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، را مسئول وقایع خونین آبان سال گذشته عنوان کرده است. آقای مطهری گفته “وزیر کشور مقصر اصلی در حوادث آبان‌ماه بود که منجر به کشته شدن تعدادی از هم‌وطنان‌مان شد، اما من و تعدادی از نمایندگان مجلس درخواست استیضاح وزیر کشور را داشتیم و این موضوع را هم تا آخر پیگیری کردیم، حتی این موضوع از حدنصاب هم نیفتاد”.علی مطهری در این نطق گفته “من از آقای لاریجانی انتقاد می‌کنم هر چند که داماد ما است، ولی لاریجانی اجازه نداد استیضاح وزیر کشور دنبال شود و در نهایت هم به ما گفتند که هم‌اکنون شرایط مناسب نیست و بعد از انتخابات این استیضاح را دنبال کنید. الان هم می‌گویند موضوع کروناست؛ هنوز هم دیر نیست و می‌توان هفته دیگر این استیضاح در دستورکار بیاید”. ?

?در پی اعتراض‌های صنفی گسترده به پیش‌نویس آیین‌نامه پیشنهادی قوه قضائیه درباره کانون وکلای دادگستری، ۱۸۰ قاضی سابق دادگستری در نامه‌ای به رئیس این قوه خواستار ممانعت از «مداخله خلاف قانون» معاون حقوقی قوه قضاییه در امور کانون وکلا شدند. این ۱۸۰ قاضی سابق دادگستری، در نامه‌ای که روز دوشنبه، ۱۵ اردیبهشت، منتشر شد پیش‌نویس آیین‌نامه پیشنهادی معاونت حقوقی قوه قضاییه را مغایر با ماده ۲۲ لایحه قانونی قانون استقلال کانون وکلای دادگستری خوانده‌اند. ?

? روح‌الله زم، بنیان‌گذار وبسایت و کانال تلگرامی «آمدنیوز»، روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت در چهارمین جلسه دادگاه خود، اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» را رد کرد و گفت که نوشته‌های او در راستای فعالیت مطبوعاتی‌اش بوده است. ?

?رسانه‌های دولتی سوریه می‌گویند نیمه شب دوشنبه اسرائیل یک مرکز تحقیقاتی و یک پایگاه نظامی را در استان حلب سوریه هدف حمله موشکی قرار داده است. این پنجمین بار در دو هفته گذشته است که اسرائیل اهدافی مرتبط با نیروهای ایرانی را در سوریه هدف قرار می‌دهد. ?

? ارتش ایالات متحده اعلام کرده‌است ۲۹ مدال شجاعت «پرپل هارت» به سربازانی که در جریان حملات موشکی سپاه به دو پایگاه در عراق دچار آسیب‌های تروماتیک مغزی شدند، تعلق می‌گیرد. ?

?دانشگاه جانز هابکینز که آمارهای مربوط به کرونا در جهان را دنبال می‌کند اعلام کرد شمار افرادی که به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در جهان جان خود را از دست داده‌اند، از سقف ۲۵۰ هزار نفر گذشت. [مطابق آمار رسمی حکومت‌ها] ?

?سازمان جهانی بهداشت می‌گوید هیچ اطلاعاتی از ایالات متحده یا منابع دیگری دریافت نکرده است که نشان بدهد منشأ ویروس کرونا آزمایشگاهی در چین بوده است. مایک رایان، از مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: «از نظر ما چنین موضوعی در حد حدس و گمان است.» ?

?در حالی‌که با همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ نقش چشم‌گیر شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون در جلوگیری از انتقال بیماری‌ آشکار شده، سازمان جهانی بهداشت یادآوری کرده ۴۰ درصد مردم جهان در خانه به آب و صابون دسترس ندارند. ?

? پس از آن‌که سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا مجوز استفاده اضطراری از داروی رمدسیویر را برای بیماران کووید ۱۹ صادر کرد، وزارت بهداشت ژاپن نیز اعلام کرده در روزهای پیش‌رو ممکن است دست به اقدام مشابهی بزند. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=12261

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.