• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل 27538امروز 9
1

‌‌?وزارت بهداشت ایران می‌گوید …

  • کد خبر : 12114
  • 12 اردیبهشت 1399 - 16:40
‌‌?وزارت بهداشت ایران می‌گوید  …

    ‌‌?وزارت بهداشت ایران می‌گوید در ٢۴ ساعت گذشته ۶٣ نفر به علت کرونا جان‌باخته‌اند و ١٠٠۶ مورد جدید شناسایی شده است. سخنگوی وزارت بهداشت امروز (جمعه دوازدهم اردیبهشت) گفت شمار موارد قطعی کرونا در ایران به ۹۵۶۴۴ و کل جان باختگان کرونا به ۶٠٩١ نفر رسیده است. بنا به #آمار_رسمی ٧٦٣١٨ هزار نفر […]

 

 

‌‌?وزارت بهداشت ایران می‌گوید در ٢۴ ساعت گذشته ۶٣ نفر به علت کرونا جان‌باخته‌اند و ١٠٠۶ مورد جدید شناسایی شده است. سخنگوی وزارت بهداشت امروز (جمعه دوازدهم اردیبهشت) گفت شمار موارد قطعی کرونا در ایران به ۹۵۶۴۴ و کل جان باختگان کرونا به ۶٠٩١ نفر رسیده است. بنا به #آمار_رسمی ٧٦٣١٨ هزار نفر بهبود یافته‌اند و ٢٨٩٩ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
درباره درستی آمارهای رسمی کرونا در ایران هم منابع داخلی هم خارجی ابراز تردید کرده‌اند. ?

?آمار بیماران کرونایی در #مازندران پس از حدود یک ماه روند نزولی، بار دیگر طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران روند افزایشی به خود گرفت و تعداد بیماران جدید بستری از آمار ترخیصی‌ها پیش افتاده است ?

?دبیر کانون بازنشستگان رشت از مرگ «۴۰۰ نفر» از بازنشستگان این شهرستان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.?

?فرماندار تهران: هرچند تاکنون استفاده از ماسک در وسایل حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو تا حد زیادی رعایت می‌شد اما از ۱۳ اردیبهشت ماسک زدن در مترو اجباری می‌شود.?

?بیانیه سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه،تشکل‌های معلمان، کارگران و بازنشستگان برای روز جهانی کارگر: هرچند امسال شرایط تجمع و برگزاری مراسم روز جهانی کارگر و معلم به علت کرونا فراهم نیست،اما فراموش نمی‌کنیم که همه‌ساله به خاطر برگزاری این روز جهانی سرکوب و بازداشت می‌شویم.?

?سازمان گزارشگران بدون مرز با اشاره به سوابقی از «ربودن و کشتن پناهجویان» توسط جمهوری اسلامی، درباره وضعیت دشوار اقامت و زندگی ۱۲ روزنامه‌نگار و شهروند خبرنگار ایرانی ساکن ترکیه هشدار داد.?

?محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده مجلس، درباره رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراین که با شلیک موشک سپاه پاسداران منهدم شد، گفت مسائل مربوط به سرنگونی این هواپیما را نمی‌توان بازگو کرد و خانواده کشته‌شدگان «احساسی» برخورد می‌کنند.?

?شورای صنفی دانشجویان کشور خبر داد که #سها_مرتضایی، دبیر اسبق شورای صنفی دانشگاه تهران و #دانشجوی_ستاره‌دار، برای اجرای حکم زندان احضار شده است. ?

?سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه ایران، درمورد وضعیت بحرانی تعدادی از زندانیان عرب اهوازی در زندان شیبان این شهر، ابراز نگرانی کرده است. ?

?حدود ۹۰ درصد اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با امضای نامه‌ای از دولت این کشور خواستند اقدامات دیپلماتیک خود را در سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران افزایش دهد. رویترز به نقل از منابعی در کنگره گزارش داد، تاکنون دست‌کم ۳۸۲ نماینده این نامه را امضا کرده‌اند.?

?بوریس جانسون در کنفرانس خبری روزانه پس از بهبودی از کرونا گفت بریتانیا از ‘اوج شیوع’ گذشته است و دولتش هفته آینده برنامه بازگشایی اقتصادی را اعلام خواهد کرد.?

?جامعه اطلاعاتی آمریکا نتیجه گیری کرده است که ویروس کرونا “ساخته دست انسان یا از نظر ژنتیکی اصلاح شده” نیست، هرچند هنوز درحال تحقیق درباره سرمنشا انتشار آن است. دفتر رئیس اطلاعات ملی آمریکا گفت که سازمان های اطلاعاتی همچنان مشغول بررسی این موضوع هستند که آیا این ویروس در اثر تماس با یک حیوان شیوع پیدا کرد یا در اثر حادثه ای آزمایشگاهی. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعدا گفت او شواهدی را دیده که حاکیست این ویروس از آزمایشگاهی در چین نشات گرفته. چین این نظریه را رد کرده و از واکنش آمریکا به اپیدمی ویروس کرونا انتقاد کرده است.?
ترامپ گفت اطمینان دارد که ویروس کرونا از موسسه ویروس شناسی ووهان چین نشات گرفته است. او گفت سازمان بهداشت جهانی باید شرمنده باشد چرا که به عنوان یک آژانس روابط عمومی برای چین عمل کرده است. آنها دراتفاقی که جان صدها هزار نفر را در جهان گرفته، نباید به دنبال توجیه اشتباه خود باشند.?

?دولت محلی لس آنجلس امکان انجام تست رایگان کرونا را، صرف نظر از داشتن علائم بیماری، برای همه ساکنان این شهر فراهم کرده است.شهردار لس آنجلس این خبر را ساعاتی پس از آن اعلام کرد که لس آنجلس شاهد بزرگترین جهش آمار روزانه ابتلا به کووید-۱۹ بود. ?

?نتیجه تست آنتی‌بادی کرونا در مادونا، خواننده سرشناس آمریکایی، مثبت شد. این خواننده ۶۱ ساله در صفحه اینستاگرام خود خبر مثبت شدن این تست را اعلام کرد و گفت که فردا روز دیگری است و من با حس متفاوتی بیدار خواهم شد.?

?اسکار چاوز، خواننده سرشناس مکزیکی که به «صدای معترض» مشهور بود، روز پنج‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت، در ۸۵ سالگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.?

? @VahidOnline

پیروزی جنبش «دندان‌پزشکان لخت» فرانسه برای دریافت ماسک و تجهیزات محافظتی ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=12114

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.