• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌ شواهد ‘روشنی’ از تاثیر #رمد …

  • کد خبر : 12044
  • 11 اردیبهشت 1399 - 3:50
‌  شواهد ‘روشنی’ از تاثیر #رمد …

    ‌ شواهد ‘روشنی’ از تاثیر #رمدسیویر برای درمان کووید-۱۹ وجود دارد برنامه FDA آمریکا برای صدور فوری مجوز اضطراری استفاده از داروی ضد ویروس #remdesivir برای درمان کرونا. گفته شده همین امروز این مجوز صادر می‌شود. nytimes<a href=’https://twitter.com/kargadan/status/1255603332594520064′>kargadan مقام های آمریکایی می گویند شواهد روشنی وجود دارد که داروی ضدویروسی موسوم به “رمدسیویر” […]

 

 

‌ شواهد ‘روشنی’ از تاثیر #رمدسیویر برای درمان کووید-۱۹ وجود دارد

برنامه FDA آمریکا برای صدور فوری مجوز اضطراری استفاده از داروی ضد ویروس #remdesivir برای درمان کرونا. گفته شده همین امروز این مجوز صادر می‌شود. nytimes
<a href='https://twitter.com/kargadan/status/1255603332594520064′>kargadan

مقام های آمریکایی می گویند شواهد روشنی وجود دارد که داروی ضدویروسی موسوم به “رمدسیویر” می تواند به مبتلایان به ویروس کرونا کمک کند روند بهبودی را سریع تر طی کنند.

رمدسیویر در کارآزمایی کلینیکی در بیمارستان های اطراف جهان دوره علائم بیماری را از ۱۵ روز به ۱۱ روز کاهش داده است.

جزییات کامل این مطالعات هنوز منتشر نشده اما متخصصان گفته اند در صورت تایید نتایج، هرچند این دارو “راه حلی سحرآمیز” نخواهد بود، اما “نتیجه ای درخشان” به حساب می آید.

یک داروی موثر به طور بالقوه می تواند جان بیماران را نجات دهد، فشار بر بیمارستان ها را کم کند و زمینه لغو برخی مقررات منع تردد را فراهم کند.

رمدسیویر اصلا به عنوان درمانی برای ویروس ابولا ساخته شد. این یک داروی ضدویروسی است و به آنزیم هایی که ویروس برای تکثیر در درون سلول های ما به آن نیاز دارد حمله می کند.

کارآزمایی های بالینی تازه زیر نظر موسسه ملی آلرژی و بیماری های واگیردار آمریکا انجام شد و ۱۰۶۳ نفر در آن شرکت داشتند. بیماران به دو گروه تقسیم شدند که یکی داروی اصلی و دیگری یک دارونمای ساختگی دریافت کرد.

دکتر آنتونی فاوچی، مدیر موسسه ملی بیماری های واگیردار آمریکا، گفت: “داده ها نشان می دهد که رمدسیویر دارای تاثیری روشن، قابل توجه و مثبت در کاهش دوره بهبودی است.”

او گفت این نتایج ثابت می کند که “می توان این ویروس را با دارو مسدود کرد” و “راه را بر این واقعیت باز می کند که امکان درمان بیماران را داریم.”

با این حال تاثیر آن در جلوگیری از مرگ به این روشنی نبود. آمار مرگ در کسانی که رمدسیویر مصرف کردند ۸ درصد و در کسانی که یک دارونما مصرف کردند ۱۱.۶ درصد بود، اما این بخش مطالعه از نظر آماری قابل توجه نبود یعنی دانشمندان نمی توانند بگویند تفاوتی واقعی ایجاد می کند یا نه.

هنوز معلوم نیست دارو به نفع کدام دسته از بیماران است. آیا فقط کمک می کند کسانی که به هرحال خوب می شدند سریع تر بهبود یابند؟ یا مانع نیاز به مراقبت های ویژه (آی سی یو) می شود؟ آیا دارو در جوان ها بیشتر اثر کرد یا افراد مسن؟ یا کسانی که به سایر بیماری ها مبتلا بودند یا نبودند؟ و آیا بیماران باید زود درمان شوند؟

اینها سوالات مهمی است که انتشار جزییات کامل مطالعه باید به آنها پاسخ دهد.

توضیح: سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا (اف دی ای) روز چهارشنبه گفت که درحال گفتگو با شرکت سازنده این دارو، گیلیاد، برای عرضه آن به بیماران است. این دارو قبلا به عنوان درمان هیچ نوع بیماری ای تایید نشده است. با این حال اف دی ای ممکن است برای درمان کووید-۱۹ به آن مجوز تولید اضطراری بدهد.

bbcpersian

توییت چند روز پیش:
بازار سهام این روزها منتظر خبری برای سقوط یا جان‌گرفتن است. گزارش مطالعه‌ای روی Remdesivir در چین که حاکی از نتایج منفی این دارو بر مبتلایان کوید۱۹ بود در یک اشتباه روی وبسایت WHO قرار می‌گیره و ارزش سهام شرکت Gilead تا ۹٪ سقوط می‌کنه و توضیحات این شرکت هم موثر نبود .
Asabkosh

توییت چندساعت پیش:
کمپانی آمریکایی Gilad اعلام کرد داروی Remdesivir اگر در بیماران مبتلا به کرونا زود استفاده بشه باعث بهبودی سریع مبتلاها میشه.‌ بعد از تایید این خبر امروز قیمت سهام این کمپانی به سرعت بالا رفت.
girlnextdoor969

? @
توضیح دکتر فاوچی درباره نتایج کارآزمایی بالینی امیدوارکننده داروی ضد ویروس remdesivir در درمان کرونا
kargadan

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=12044

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.