• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

هیچ فیلمی از عباس کیارستمی در …

  • کد خبر : 12017
  • 10 اردیبهشت 1399 - 19:40
هیچ فیلمی از عباس کیارستمی در  …

    هیچ فیلمی از عباس کیارستمی در قرارداد با نتفلیکس نیست ‌در چند روز گذشته خبرگزاری‌ها و و رسانه‌های فارسی داخل و خارج ایران خبری را منتشر کردند که با استقبال هوادران سینمای ایران به ویژه دوستداران عباس کیارستمی، کارگردان برجسته و فقید ایرانی روبرو شد. … خبر خرید فیلم‌های عباس کیارستمی برای پخش […]

 

هیچ فیلمی از عباس کیارستمی در  … 340650001588173006

 

هیچ فیلمی از عباس کیارستمی در قرارداد با نتفلیکس نیست

‌در چند روز گذشته خبرگزاری‌ها و و رسانه‌های فارسی داخل و خارج ایران خبری را منتشر کردند که با استقبال هوادران سینمای ایران به ویژه دوستداران عباس کیارستمی، کارگردان برجسته و فقید ایرانی روبرو شد.

خبر خرید فیلم‌های عباس کیارستمی برای پخش در نتفلیکس از حدود یک هفته پیش در شبکه‌های اجتماعی و بلافاصله در رسانه‌های ایران از جمله خبرگزاری‌های رسمی مانند ایرنا و ایسنا و همین طور روزنامه شرق و همشهری منتشر شد.

متن خبر در تقریبا تمام این رسانه‌ها شبیه به هم بود و منبع آنها سایتی بود به نام اسلش‌گیر (SlashGear)؛ سایتی مستقل که خبرهای علمی، فنی و سرگرمی را منتشر می‌کند.

ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران، نوشت: “به گزارش پایگاه خبری اسلش‌گیر، در آرشیو کمپانی MK2 چیزی بیش از ۶۰۰ فیلم از جمله نسخه ترمیم شده بسیاری از فیلم‌های کلاسیک مطرح سینمای جهان از جمله آثار عباس کیارستمی، چارلی چاپلین، باستر کیتون، فرانسوا تروفو و دیگر چهره‌ها، وجود دارد.”

بقیه هم خبرهایی مشابه دادند که نام کیارستمی و باستر کیتون، کمدین کلاسیک سینما در آن به چشم می‌خورد، در حالی که نام هیچ یک از این دو سینماگر در اطلاعیه نتفلیکس نیامده بود.

سایت اسلش‌گیر چه گفته بود؟
این سایت روز ۲۰ آوریل خبر قرارداد نتفلیکس و MK2 را منتشر کرد و در نسخه اولیه خبر هم گفت که هنوز دقیقا مشخص نیست چه فیلم‌هایی شامل این قرار داد می‌شود.

آنچه از این خبر به رسانه‌های فارسی رسید و نام عباس کیارستمی را به عنوان یکی از کارگردان‌های این قرارداد مطرح کرد پاراگراف اول گزارش اسلش‌گیر بود که به نظر می‌آید در ترجمه فارسی برداشت درستی از آن نشده است.

در این خبر بر خلاف آنچه رسانه‌های فارسی زبان و در مواردی سایت‌های انگلیسی‌زبان ایرانی منتشر کرده بودند، نیامده بود که فیلم‌های عباس کیارستمی بخشی از قرارداد نتفلیکس و MK2 است.

برای بررسی صحت خبری که درباره فروش فیلم‌های این کارگردان مطرح به نتفلیکس منتشر شد، با دفتر رسانه‌ای شرکت MK2 تماس گرفتیم.

آنها در پاسخ گفتند: “هیچ فیلمی از عباس کیارستمی در قرارداد با نتفلیکس نیست.”
bbcpersian

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=12017

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.