• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
0

‌?بنا بر آنچه سخنگوی وزارت بهد …

  • کد خبر : 11949
  • 08 اردیبهشت 1399 - 16:40
‌?بنا بر آنچه سخنگوی وزارت بهد …

    ‌?بنا بر آنچه سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرده در ٢٤ ساعت گذشته ۹۹۱ مورد جدید بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده و ۹۶ نفر نیز جان باخته‌اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کرونا در ایران به ۹۱ هزار و ۴۷۲ و فوت‌شدگان به ۵ هزار و ۸۰۶ نفر رسید. ۷۰ […]

 

‌?بنا بر آنچه سخنگوی وزارت بهد … 734324001587989406

 

‌?بنا بر آنچه سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرده در ٢٤ ساعت گذشته ۹۹۱ مورد جدید بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده و ۹۶ نفر نیز جان باخته‌اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کرونا در ایران به ۹۱ هزار و ۴۷۲ و فوت‌شدگان به ۵ هزار و ۸۰۶ نفر رسید. ۷۰ هزار و ۹۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند. روز گذشته تعداد مبتلایان به کووید-۱۹در ایران به ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر و فوت‌شدگان به ۵ هزار و ۷۱۰ نفر اعلام شده بود. ?
این نخستین بار در ۳۶ روز گذشته است که وزارت بهداشت ایران اعلام می‌کند آمار تعداد بیماران جدید در طول یک روز، کمتر از ۱۰۰۰ نفر بوده است. … پیش از این تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران اعلام کرده بودند که آمار ابتلا به کرونا در ایران بسیار بیشتر از آمار رسمی است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند. … عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اعضای شورای شهر تهران هشدار داده بود که در سخنان خود تنها به آمار وزارت بهداشت درباره کرونا استناد کنند تا به گفته او از «سوءاستفاده رسانه‌های معاند» جلوگیری شود. …
علیرضا رئیسی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت روز دوشنبه ۸ اردیبهشت در یک نشست خبری گفته است که در ایران ۶۰ شهرستان از نظر میزان بروز بیماری کرونا در وضعیت قرمز هستند. به گفته آقای رئيسی، ۲۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۱۶ شهرستان نیز در وضعیت سفید قرار دارند.
او توضیح بیشتری نداده و تنها گفته است که «رنگ سفید، زرد و قرمز یک نوع تقسیم‌بندی از میزان شیوع و بروز بیماری» است. آقای رئيسی به نام شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند اشاره نکرده ولی گفته «در اکثر استان‌ها حداقل یک شهرستان علاوه بر مرکز استان منطقه قرمز است» و در استان‌های لرستان، خوزستان، تهران، اصفهان و فارس، میزان ابتلا به کرونا بالا است. ?

?ابراهیم رئيسی، رئيس قوه قضائیه ایران گفته است دیوان محاسبات نه تنها گزارشی از «تردید یا اشتباه» درباره گزارش تفریغ بودجه ۹۷ نداده، «بلکه بر اتقان [موثق بودن] گزارش تاکید هم شده است». رئيس‌جمهور ایران همچنین روز ۳ فروردین با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات «فهمیده اشتباه کرده و آمده عذرخواهی کرده»، با کنایه خطاب به کسانی که پیگیر این گزارش بودند، گفت: «یادمان باشد که رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۳ سال است که تمام شده است». ?

?روزنامه نیویورک تایمز می‌گوید وزیر امور خارجه آمریکا، در صدد تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران است که پاییز امسال به پایان می‌رسد و همزمان در حال کار روی طرحی است که عضوی از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) باقی بماند. این روزنامه می‌نویسد مقام‌های دولت دونالد ترامپ در روزهای اخیر طرح جدید را مطرح و در عین حال توزیع پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را در شورای امنیت شروع کرده‌اند که صادرات اسلحه را به ایران ممنوع می‌کند. هدف آمریکا از این تلاش حقوقی این است که اگر واشنگتن موفق به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نشد، از اختیارات برجام استفاده کند تا هم تحریم‌های شورای امنیت را بازگرداند هم به عمر برجام خاتمه دهد. ?۰

?یک هفته پس از پایان محدودیت‌های سفر در جاده‌های ایران، تعداد سفرهای جاده‌ای نسبت به گذشته ۲۳ درصد افزایش یافت. ?

?اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای آذربایجان غربی گفته است با رسیدن آب دریاچه ارومیه به ۵ میلیارد متر معکب، «رکورد حجم آب» این دریاچه در «یک دهه گذشته» شکسته شد. ?

?دو روز پس از لغو مجازات شلاق در عربستان سعودی، گزارش شده که پادشاه این کشور فرمان به لغو مجازات مرگ برای کودک-مجرمان داده است؛ به این ترتیب حکم اعدام شش کودک-مجرم شیعه نیز لغو می‌شود. ?

?بر اساس بیانیه شورای حقوق بشر عربستان، از این پس مجازات ۱۰ سال زندان جایگزین مجازات اعدام برای مجرمانی خواهد شد که در دوران کودکی مرتکب جرم شده باشند. ?

?بنا بر گزارش‌ها از ایالات متحده، وزیر خارجه آن کشور معافیت‌های عراق از واردات برق و گاز از ایران را مجددا، به‌مدت ۳۰ روز، تمدید کرده‌است. پیشتر مقام‌های عراقی گفته بودند تمدید معافیت‌ها در حال رسیدن به نقطه پایان است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=11949

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.