• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?براساس آنچه سخنگوی وزارت بهد …

  • کد خبر : 11729
  • 03 اردیبهشت 1399 - 18:00
‌?براساس آنچه سخنگوی وزارت بهد …

    ‌?براساس آنچه سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده طی شبانه روز گذشته هزار و ۱۹۴ مبتلای جدید شناسایی شده و ۹۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید- ۱۹در ایران به ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر و فوت‌شدگان به ۵ هزار و ۳۹۱ نفر رسید. […]

 

 

‌?براساس آنچه سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده طی شبانه روز گذشته هزار و ۱۹۴ مبتلای جدید شناسایی شده و ۹۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید- ۱۹در ایران به ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر و فوت‌شدگان به ۵ هزار و ۳۹۱ نفر رسید. تعداد کل بهبود یافتگان نیز بیش از ۶۳ هزار نفر اعلام شده است. روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در ایران ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر و فوت‌شدگان به ۵ هزار و ۲۹۷ نفر اعلام شده بود. ?
آمار رسمی مبتلایان به کرونا در حالی اعلام می‌شود که چندین عضو شورای شهر تهران و مرکز پژوهش‌های مجلس، آمار ابتلا به کرونا در ایران را «بسیار بیشتر از عدد اعلام شده رسمی» می‌دانند. ?

♦️[ویدیوی پایین] دو خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران در ایران روز چهارشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه، از پرتاب «موفق» یک ماهواره نظامی به مدار کره زمین خبر دادند. خبرگزاری‌های فارس و تسنیم نام این ماهواره را «نور» معرفی کرده و آن را «نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران» توصیف کرده‌اند.
در خبر این دو رسانه که به نظر می‌رسد بر اساس بیانیه سپاه پاسداران نوشته شده باشد آمده است: «صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه) از ماهواره‌بر دو مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.»
هنوز هیچ مرجع بین‌المللی در عرصه فضانوردی و نظامی و منبع دیگری این خبر را تایید نکرده است. ?
این خبر در حالی منتشر می‌شود که در ماه‌های گذشته ایران و آمریکا با تنش‌هایی فزاینده مواجه بودند. وزارت خارجه آمریکا و پنتگون می‌گویند ایران پرتاب این ماهواره‌ها را به عنوان پوششی برای پیشبرد برنامه توسعه موشک‌های بالستیک استفاده می‌کند. ایران این موضوع را تکذیب می‌کند.
پیش از این، چهار تلاش ایران برای قرار دادن “ماهواره مخابراتی” در مدار زمین شکست خورده بود. ?
سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران گفت است “با پرتاب ماهواره نور سپاه امروز فضایی شد”. ?

?رئیس اورژانس تهران گفته: تعداد ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی کاهش یافته، اما بیماران کرونایی که منتقل می‌شوند بدحال‌تر بوده و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند و بلافاصله از اورژانس به تخت‌های آی سی یو منتقل می‌شوند. ?

?رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران از تغییر الگوی مراجعه افراد مبتلا به کرونا به مراکز درمانی در تهران خبر داد و گفت این موضوع فشار مضاعفی بر دوش کادر درمان می‌گذارد. علیرضا زالی با اشاره به افزایش مدت اقامت بیماران بستری کرونا، آن را نشانه این عنوان کرد که میزان مراجعه بیماران به مراکز درمانی بیشتر متعلق به «بیماران بدحال» است. به گفته آقای زالی، تا روز گذشته، مراجعان کلی به بخش‌های بهداشتی و درمانی ۶ درصد و بیمارانی که در بخش‌های ویژه و عادی بستری شدند نیز به ترتیب یک و ۶ درصد رشد داشته است. ?

?سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را «نگران‌کننده» دانست. به گفته ابول‌نژادیان، ظرفیت اشغال تخت‌های بیمارستانی در دوران بحران کرونا در خوزستان «همیشه کمتر از ۲۰۰ بیمار بستری بود، اما روز سه‌شنبه هفته جاری برای نخستین بار به ۲۳۱ بیمار بستری رسید.» ?

?حسن روحانی در تازه‌ترین جلسه هیات دولت گفت “همه کشورهای نفت خیر از جمله ما همه دارند ضرر می کنند. البته ضرر بعضی‌ها خیلی بالا است و ضرر ما خیلی کمتر است چرا که ما نفع نمی‌بریم. امروز دیدم که بعضی‌ها تیترهایی را انتخاب کردند مثل این که این اتفاق یک موفقیت بزرگ برای ما بوده و یک شکست بزرگ برای بعضی است در حالی که برای همه مشکل ایجاد کرده است”.
به گفته آقای روحانی، “هر کشوری بیشتر به نفت خام متکی بوده‌است شرایط آن سخت‌تر شده است. اما چون اتکا ما به نفت خواسته یا ناخواسته یا با اراده خود یا با تحمیل دشمن کمتر شده است حتما خسارت‌های ما کمتر خواهد بود”. ?

?سکوت کره شمالی درباره گزارش‌ رسانه‌های خارجی بر سر بیماری رهبر این کشور سبب گمانه زنی درباره جانشین کیم جونگ اون شده است. رسانه‌های دولتی پیونگ یانگ امروز بدون اشاره به این موضوع، برخی از سخنان گذشته وی را منتشر کرده‌اند. به گزارش آسویشیتدپرس کره شمالی در طول هفت دهه گذشته به دست خانواده کیم اداره شده و اکنون روشن نیست چه کسی جایگزین رهبر۳۶ ساله فعلی خواهد بود. گمانه‌زنی درباره سلامت رهبر کره شمالی پس از آن آغاز شد که وی در مراسم صد و هشتادمین سالگرد تولد پدربزرگش در تاریخ ۱۵ آوریل حاضر نشد. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=11729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.