• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌‌ ?‌#شایان_سعیدپور که متولد ۳ …

  • کد خبر : 11646
  • 02 اردیبهشت 1399 - 17:50
‌‌ ?‌#شایان_سعیدپور که متولد ۳ …

    ‌‌ ?‌#شایان_سعیدپور که متولد ۳۰ شهریور ۱۳۷۶ بود به اتهام قتلی که مرداد سال ۹۴ پیش از ۱۸ سالگی‌اش مرتکب شده بود، #اعدام شد. او روز ۸ فروردین امسال در جریان شورش در زندان سقز به همراه ۸۰ نفر از زندانیان از این زندان فرار کرد ولی پس از مدتی بازداشت شد. ایران […]

 

‌‌ ?‌#شایان_سعیدپور که متولد ۳ … 593008001587475205

 

‌‌ ?‌#شایان_سعیدپور که متولد ۳۰ شهریور ۱۳۷۶ بود به اتهام قتلی که مرداد سال ۹۴ پیش از ۱۸ سالگی‌اش مرتکب شده بود، #اعدام شد. او روز ۸ فروردین امسال در جریان شورش در زندان سقز به همراه ۸۰ نفر از زندانیان از این زندان فرار کرد ولی پس از مدتی بازداشت شد.
ایران یکی از چهار نقطه جهان است که مجرمان صغیر (کسانی که در سن پایین‌تر از ۱۸سال مرتکب جرم شده‌اند) را اعدام می‌کند. احکام اعدام مجرمان صغیر در عربستان، مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن و نوار غزه نیز اجرا می‌شود. ایران در حالی اقدام به اعدام افراد مجرم زیر ۱۸ سال می‌کند که پیمان‌نامه حقوق کودک را امضا کرده است. بر اساس این پیمان‌نامه بین‌المللی، اعمال مجازات اعدام برای کودکان ممنوع است. ?

?براساس آنچه سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده طی شبانه‌روز گذشته در ایران یک هزار و ۲۹۷ مبتلای جدید شناسایی شده و ۸۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید- ۱۹ در ایران به ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر و فوت‌شدگان به ۵ هزار و ۲۹۷ نفر رسید. تعداد کل بهبود یافتگان نیز بیش از ۶۰ هزار و ۹۰۰ نفر اعلام شده است. روز گذشته تعداد مبتلایان به #کرونا در ایران ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر و فوت‌شدگان ۵ هزار و ۲۰۹ نفر اعلام شده بود.
تا کنون بارها درباره درستی #آمار_رسمی شیوع کرونا در ایران، از جمله تعداد مبتلایان و جانباختگان تردید شده است. ?

?#کیوان_صمیمی بهبهانی، سردبیر نشریه ایران فردا و از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر خبر داد که به پنج سال زندان محکوم شده است. ?

?سازمان #گزارشگران_بدون_مرز در تازه‌ترین رتبه‌بندی #آزادی_رسانه‌ها در ۱۸۰ کشور جهان، جمهوری اسلامی ایران را در رتبه ۱۷۳قرار داده است.
در این گزارش کشور نروژ برای چهارمین سال متوالی به عنوان آزادترین و امن‌ترین کشور برای رسانه‌ها معرفی شده است. در رده دوم این جدول مانند سال گذشته، کشور فنلاند قرار دارد. رتبه سوم به دانمارک رسیده است. رتبه آزادی مطبوعات در آمریکا نیز در رده چهل و چهارم قرار گرفته است. آمریکا سال گذشته در رده چهل و هشتم قرار داشت. در این جدول، اسرائیل نیز در رتبه ۸۸ قرار دارد.
جمهوری اسلامی ایران در جدول سال ۲۰۱۹ در رتبه ۱۷۰ قرار داشت و اکنون سه رده تنزل کرده است و جزو ۱۷ کشوری است که در نقشه جهانی آزادی رسانه‌ها با رنگ سیاه مشخص شده‌اند. ? #آزادی_بیان

?سازمان #عفو_بین‌الملل در گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر شد اعلام کرد میزان اجرای حکم اعدام در #عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹ افزایش بی‌سابقه‌ای یافته و به ۱۸۴ نفر رسیده است. همزمان با افزایش شمار اعدام‌ها در عربستان، ایران و بحرین در سال گذشته میلادی، این #آمار در اقیانوسیه و آسیا به پایین‌ترین میزان خود از سال ۲۰۱۱ میلادی رسید. تنها ۲۰ کشور در جهان، برای مجازات متهمان و مجرمان، حکم اعدام صادر و اجرا می‌کنند. ?

?فارس نوشته که به دنبال شکایت صادق لاریجانی، رئیس سابق قوه قضائیه از محمود صادقی، این نماینده به «۲۱ ماه» حبس و «پنج میلیون تومان» جزای نقدی محکوم شده است. این خبرگزاری، اندکی بعد، ۲۱ ماه زندان و پنج میلیون تومان را حذف کرد و نوشت که صادقی به چند ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده است.
صادقی از این که میزان محکومیت وی به خبرگزاری فارس «درز» کرده، اظهار تعجب کرده که «در شرایط فعلی کرونایی کشور موضوع جزئیات پرونده رسانه‌ای شود.» نماینده تهران در مجلس توضیح روشنی درباره ارتباط میان شیوع کرونا و میزان محکومیت خود نداده و تنها گفته که «صلاح» نمی‌داند در این زمینه با رسانه‌ها صحبت کند. ?

?مرکز آمار ایران تورم ۱۲ ماه منتهی به فروردین سال جاری را ۳۲.۲ درصد اعلام کرد که نسبت به تورم اسفند پارسال ۲.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. ?

?در پی انتشار گزارشی در سی‌ان‌ان، در مورد «وضعیت وخیم» سلامت کیم جونگ‌اون، یک مقام دولتی کره جنوبی به خبرگزاری رسمی این کشور گفته سئول نشانه غیرمعمولی را رویت نکرده‌است. ?

?دولت امارات اعلام کرد هر شهروندی که اخبار جعلی در رابطه با ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی و غیره منتشر کند، ۲۰ هزار درهم، معادل ۵۵۰۰ دلار جریمه خواهد شد. ?

?کارشناسان سازمان ملل هشدار داده‌اند اگر تمهیدات و تدابیر لازم برای کمک غذایی و انسانی به برخی مناطق جهان انجام نشود، ویروس کرونا می‌تواند شمار کسانی را که با گرسنگی شدید در جهان دست به گریبان هستند، دو برابر کند. ?

? @VahidOnline

Masoud Borjian:
چنان که از گواهی فوت پزشک، مشخص است، بیماری مادرم کرونا بوده است و به سرطان سینه و فشار خون به عنوان بیماری زمینه‌ای اشاره شده است.
اما آرامستان با اصرار بر اینکه ایشان قبلاً سرطان سینه داشته است، سرطان را که بیماری زمینه‌ای بوده است، به عنوان عامل فوت در سند قید کرده است.
#کرونا
Masoud_Borjian ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=11646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.