• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل 27538امروز 9
0

قیمت نفت آمریکا به زیر ۸ دلار …

  • کد خبر : 11596
  • 01 اردیبهشت 1399 - 21:50
قیمت نفت آمریکا به زیر ۸ دلار  …

    قیمت نفت آمریکا به زیر ۸ دلار سقوط کرد علت اینکه افت قیمت نفت آمریکا ۱۰ برابر بیشتر از نفت برنت بوده، به این نکته بر‌ می‌گردد که تاسیسات ذخایر نفت آمریکا در حال پر شدن است و نفت مازاد تولیدی کشور نه به فروش می‌رسد و نه قابلیت ذخیره‌سازی دارد. بر اساس […]

 

قیمت نفت آمریکا به زیر ۸ دلار  … 075867001587403210

 

قیمت نفت آمریکا به زیر ۸ دلار سقوط کرد

علت اینکه افت قیمت نفت آمریکا ۱۰ برابر بیشتر از نفت برنت بوده، به این نکته بر‌ می‌گردد که تاسیسات ذخایر نفت آمریکا در حال پر شدن است و نفت مازاد تولیدی کشور نه به فروش می‌رسد و نه قابلیت ذخیره‌سازی دارد.

بر اساس برآورد آژانس بین‌المللی انرژی، با شیوع گسترده کرونا و قرنطینه نیمی از مردم جهان، تقاضای جهانی نفت هم اکنون حدود ۳۰ میلیون بشکه در روز، معادل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

اوپک و کشورهای ‌هم‌پیمان به رهبری روسیه اخیرا توافق کردند تولید روزانه خود را برای ماه‌های مه و ژوئن ۹.۷ میلیون بشکه کاهش دهند.
آمریکا، نروژ، کانادا و برخی دیگر از کشورهای تولیدکننده نفت نیز متعهد شده‌اند تولیدشان را ۳.۷ میلیون بشکه کاهش دهند و ۲۰ اقتصاد بزرگ جهانی نیز متعهد به خرید و ذخیره‌سازی ۲۰۰ میلیون بشکه نفت طی دو ماه شده‌اند.

بدین ترتیب انتظار می‌رود در ماه‌های مه و ژوئن روزانه نزدیک به ۲۰ میلیون بشکه، معادل ۲۰ درصد از تقاضای جهانی، از بازارها حذف شود.

با این‌حال هنوز هم برآوردها حاکی از تولید حجم عظیمی از نفت مازاد در جهان طی دو ماه آتی است.

هنوز معلوم نیست کشورهای متعهد به کاهش تولید، تا چه میزان به تعهدشان پای‌بند باشند، اما قیمت‌های نفت در بازارهای جهانی نشان می‌دهد که مشتریان نفتی امید به قطع تولید نفت مازاد در جهان ندارند.

بر اساس برآورد آژانس بین‌المللی انرژی، انتظار می‌رود تقاضای جهانی نفت در پاییز و خصوصا زمستان افزایش یابد. در مجموع، تقاضای نفت خام در سال جاری نسبت به پارسال روزانه به‌طور متوسط ۹.۳ میلیون بشکه کاهش می‌یابد.

Radiofarda

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=11596

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.