• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

?بر اساس آنچه سخنگوی وزارت بهد …

  • کد خبر : 11534
  • 31 فروردین 1399 - 17:50
?بر اساس آنچه سخنگوی وزارت بهد …

?بر اساس آنچه سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده در شبانه روز گذشته یک هزار و ۳۴۳ مبتلای جدید شناسایی شده و ۸۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران به ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر و فوت‌شدگان به ۵ هزار و ۱۱۸ نفر رسید. […]

?بر اساس آنچه سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده در شبانه روز گذشته یک هزار و ۳۴۳ مبتلای جدید شناسایی شده و ۸۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران به ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر و فوت‌شدگان به ۵ هزار و ۱۱۸ نفر رسید. تعداد کل بهبود یافتگان نیز ۵۷ هزار و ۲۳ نفر اعلام شده است. روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در ایران ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر و جان‌باختگان ۵ هزار و ۳۱ اعلام شده بود. ?

?رئيس شورای شهر تهران گفته است بر اساس برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس و «نظرات متخصصان»، آمار ابتلا به کرونا در ایران «بسیار بیشتر از عدد اعلام شده رسمی است». او که روز یک‌شنبه ۳۱ فروردین در جلسه علنی شورای شهر تهران سخن می‌گفت، تاکید کرد که این اختلاف «به صورت کلی مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارد».
محسن هاشمی علت تفاوت آمارهای رسمی با آمار واقعی را «تأخیر در اعلام ورود کرونا به کشور و عدم محاسبه قربانیان قبل از آن، عدم وجود امکان تست کافی در کشور و عنوان کردن نام سایر بیماری‌ها نظیر اختلال تنفسی و شبه کرونا به عنوان کرونا» دانسته است.?

? حسن روحانی می‌گوید قرار دولت این بود که تاریخ بررسی بازگشایی اماکن مذهبی پایان اردیبهشت بسته باشد اما به درخواست علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، دولت نیز تصمیم خود را عوض کرده و این تاریخ را فعلاً ۱۵ روز جلو کشیده است. ?

? وزیر آموزش و پرورش ایران در یک برنامه تلویزیونی گفته است که “وزارت بهداشت اعلام کرده مدارس تا اطلاع ثانوی باید بسته باشند” و هر زمان وزارت بهداشت به آنان بگوید امکان بازگشایی مدارس در ایران وجود دارد. ?

?مسئول کارگروه آموزش الکترونیک وزارت علوم ایران گفته است که “احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها تا چند هفته آینده بسیار ضعیف است.” ?

? تعدادی از حقوقدانان و استادان دانشگاه در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران به تهیه آئین‌نامه‌ای انتقاد کرده‌اند که اجرای آن “سبب از بین رفتن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری می‌شود.” آنها نوشته‌اند تهیه پیش‌نویس این آیین‌نامه توسط “بخش‌هایی از قوه قضائیه” و “بدون در نظر گرفتن موازین حقوقی” انجام گرفته است. یکی از مهم‌ترین موارد اختلاف، حق صدور پروانه وکالت است که در آیین‌نامه تازه از کانون وکلا سلب و به قوه قضاییه محول شده است. ?

? خبرگزاری ایلنا در گزارشی که روز یک‌شنبه ۳۱ فروردین منتشر کرده، از ریزش «۱۵ متر از دیوار کاخ سعدآباد» خبر داده است. کیا پارسا، مدیر مجموعه سعدآباد علت ریزش دیوار را خراب شدن جوی آب داخل مجموعه اعلام کرده و گفته است این اتفاق به خاطر نم کشیدن دیوار رخ داده و «چنین تهدیدی برای تمام مجموعه سعدآباد وجود دارد». ?

?مناف هاشمی، استاندار سابق #گلستان که به‌علت مدیریت نامطلوب بحران در #سیل فروردین۹۸، از سمت خود برکنار شده بود با حکم پیروز حناچی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شد. ?

?دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه ۳۰ فروردین بار دیگر گفت، از زمانی که او به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شده، ایران به یک کشور متفاوت تبدیل شده و اکنون فقط به دنبال بقا است. ?
رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید اگر ایران بخواهد، حاضر است برای کمک به درمان مبتلایان به کرونا، دستگاه‌های کمک‌تنفسی به آن کشور بفرستد. ?

?وزیر امورخارجه ایران در واکنش به ابراز تمایل آمریکا برای ارسال دستگاه‌های کمک‌تنفسی به ایران، در پیامی مدعی شد که «ایران ظرف چند ماه آینده دستگاه‌های کمک‌تنفسی صادر خواهد کرد».
آقای ظریف در توئیتی که روز یک‌شنبه ۳۰ فروردین منتشر کرده، خطاب به رئيس‌جمهور آمریکا نوشته است: «تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از دخالت در امور سایر کشورها دست بردارید. مخصوصاً کشور من». ?

?پروین محمدی، فعال حقوق کارگران، با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش از تمدید نشدن مرخصی و الزام بازگشتش به زندان خبر داد. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=11534

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.