• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌اوپک در گزارش ماهانه خود که ر …

  • کد خبر : 11346
  • 28 فروردین 1399 - 22:10
‌اوپک در گزارش ماهانه خود که ر …

    ‌اوپک در گزارش ماهانه خود که روز پنج‌شنبه ۲۸ فروردین منتشر شد، می‌گوید تولید نفت خام ایران در ماه مارس نسبت به فوریه دوباره روزانه ۵۲ هزار بشکه کاهش یافته و به ۲ میلیون و ۱۸ هزار بشکه در روز رسیده است. این حجم از تولید، کمترین میزان از سال‌های ابتدایی جنگ ایران […]

 

‌اوپک در گزارش ماهانه خود که ر … 710503001587058806

 

‌اوپک در گزارش ماهانه خود که روز پنج‌شنبه ۲۸ فروردین منتشر شد، می‌گوید تولید نفت خام ایران در ماه مارس نسبت به فوریه دوباره روزانه ۵۲ هزار بشکه کاهش یافته و به ۲ میلیون و ۱۸ هزار بشکه در روز رسیده است.
این حجم از تولید، کمترین میزان از سال‌های ابتدایی جنگ ایران و عراق است.

تولید روزانه نفت ایران قبل از تحریم‌های آمریکا بالای ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه بود.
مصرف داخلی نفت خام ایران حدود ۱.۸ میلیون بشکه است و بدین ترتیب، ایران حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت مازاد برای صادرات تولید می‌کند.
ایران قبل از تحریم‌ها روزانه ۲ میلیون بشکه صادرات نفت خام و بیش از نیم میلیون بشکه صادرات میعانات گازی داشت. میعانات گازی نوعی نفت خام فوق سبک است که از میادین گازی تولید می‌شود.
آمارهای شرکت اطلاعات انرژی و ردیابی نفتکش‌ها، کپلر، نشان می‌دهد که کل نفت و میعانات گازی صادراتی ایران در ماه مارس حدود ۱۴۴ هزار بشکه در روز بوده است.

اوپک می‌گوید عربستان و امارات طی ماه گذشته هر کدام نزدیک ۳۹۰ هزار بشکه به تولید روزانه خود اضافه کرده و کل تولید نفت اوپک با افزایشی ۸۲۱ هزار بشکه‌ای به ۲۸ میلیون و ۶۱۲ هزار بشکه در روز رسیده است.
تولید نفت کویت نیز ماه گذشته ۱۷۰ هزار بشکه و تولید نیجریه ۶۵ هزار بشکه افزایش داشت، اما در کنار ایران، تولید نفت ونزوئلا ۱۰۰ هزار بشکه و تولید لیبی هم ۵۴ هزار بشکه افت کرده است.

صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد که تولید نفت ایران در سال جاری به ۱ میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز سقوط کند و در سال آینده نیز یک میلیون و ۸۱۰ هزار بشکه باشد. …
RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=11346

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.