• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

نیروی دریایی آمریکا می گوید قا …

  • کد خبر : 11279
  • 28 فروردین 1399 - 3:30
نیروی دریایی آمریکا می گوید قا …

نیروی دریایی آمریکا می گوید قایق های سپاه پاسداران ایران در خلیج فارس مانورهای “خطرناک” و “آزارنده ای” در نزدیکی کشتی های آمریکایی انجام داده اند. ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای گفت که روز ۱۵ آوریل ۱۱ قایق نیروی دریایی “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” چند بار به ناو یو اس اس لوئیس […]

نیروی دریایی آمریکا می گوید قایق های سپاه پاسداران ایران در خلیج فارس مانورهای “خطرناک” و “آزارنده ای” در نزدیکی کشتی های آمریکایی انجام داده اند.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای گفت که روز ۱۵ آوریل ۱۱ قایق نیروی دریایی “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” چند بار به ناو یو اس اس لوئیس بی. پولر، ناوشکن پال همیلتون، و ناوچه‌های فایربولت، سیروکو، رنگل و مائوئی نزدیک شدند.

براساس این بیانیه کشتی های آمریکایی درحال انجام مانور مشترکی با هلی کوپترهای “آپاچی ای اچ ۶۴-ای” ارتش در آب های بین المللی شمال خلیج فارس بودند.
در این بیانیه آمده است: “قایق های سپاه مکررا از فاصله خیلی نزدیک و با سرعت زیاد از جلو و عقب کشتی های آمریکایی رد شدند. از جمله یک بار از فاصله ۴۵ متری کشتی پولر و ۱۰ متری دماغه مائوئی عبور کردند.”

به گفته ارتش آمریکا خدمه کشتی های آمریکایی چند بار از طریق رادیو، به صدا درآوردن بوق کشتی و وسایل ایجاد اصوات آکوستیک دوربرد به قایق های ایرانی اخطار دادند اما ابتدا جوابی نگرفتند. با این حال ارتش آمریکا گفت که این قایق ها حدود یک ساعت بعد به تماس رادیویی پاسخ دادند و از کشتی ها فاصله گرفتند.
ارتش آمریکا این اقدام قایق های ایرانی را “تحریک آمیز” خواند و گفت که این اقدام خطر سوءمحاسبه و برخورد در دریا را افزایش می دهد.

ارتش آمریکا گفت که نیروی دریایی، گارد ساحلی، تفنگداران دریایی و ارتش از اواخر ماه مارس مشغول انجام مانورهای مشترک در شمال خلیج فارس بوده اند، هرچند از آن به عنوان “خلیج عربی” نام برد.

ارتش آمریکا در دو سال اخیر به ندرت از رفتار “آزارنده” قایق های سپاه علیه کشتی های خود در خلیج فارس شکایت کرده است.
مقام های نظامی این کشور بیش از دو سال پیش – در ژانویه ۲۰۱۸ – از آنچه کاهش این نوع رویارویی ها در خلیج فارس خواندند استقبال کردند.

bbcpersian

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=11279

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.