• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌? مصطفی سلیمی که از سال ۱۳۸۲ …

  • کد خبر : 10887
  • 23 فروردین 1399 - 16:50
‌? مصطفی سلیمی که از سال ۱۳۸۲  …

    ‌? مصطفی سلیمی که از سال ۱۳۸۲ برای عضویت در یکی از احزاب کردی و همچنین با اتهام درگیری با ماموران انتظامی زیر حکم اعدام بود، در سقز اعدام شده است. در روزهای اخیر گزارش شده بود که آقای سلیمی یکی از زندانیانی بوده که از زندان سقز فرار کردند. بر این مبنا […]

 

‌? مصطفی سلیمی که از سال ۱۳۸۲  … 589105001586607605

 

‌? مصطفی سلیمی که از سال ۱۳۸۲ برای عضویت در یکی از احزاب کردی و همچنین با اتهام درگیری با ماموران انتظامی زیر حکم اعدام بود، در سقز اعدام شده است. در روزهای اخیر گزارش شده بود که آقای سلیمی یکی از زندانیانی بوده که از زندان سقز فرار کردند. بر این مبنا او به کردستان عراق گریخت اما دولت اقلیم او را به ایران مسترد کرد. فعالان حقوق بشر درباره سرنوشت شورش مروتی، زندانی دیگری که شرایطی مشابه داشته نیز ابراز نگرانی کرده‌اند. ?
?دادستان کردستان گفته: “اعدام مصطفی سلیمی لیدر اصلی ماجرای فرار از زندان سقز صبح امروز اجرا شد”. ?

?بر اساس آنچه سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرده در شبانه‌روز گذشته در ایران ۱ هزار ۸۳۷ مبتلای جدید شناسایی شده و ۱۲۵ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران به ۷۰ هزار و ۲۹ نفر و فوت‌شدگان به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسید. تعداد کل بهبود یافتگان نیز به ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر اعلام شده است. روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در ایران ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر و جان‌باختگان ۴ هزار و ۲۳۲ نفر اعلام شده بود. ?

بر اساس آماری که رادیوفردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده است، تاکنون ۱۴۱ هزار و ۷۳۶ نفر به دلیل داشتن علائم بالینی کرونا در ۳۱ استان ایران بستری شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند. این آمار همچنین نشان می‌دهد که ۹۱۵۶ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند. ?

?رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، درباره شیوع کرونا در پایتخت ایران هشدار داده و گفته: “میزان مبتلایان و فوتی‌ها در تهران روند افزایشی دارد و این وضعیت در پایتخت نسبت به سایر مناطق کشور بدتر است و شهروندان باید این موضوع را جدی بگیرند.”
آقای محمدی درباره شبکه حمل و نقل تهران گفته: “ما بحث ضدعفونی و تأثیر کوتاه‌مدت آن را قبول داریم ولی این تنها کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم که قبل و بعد از زمان سرویس‌دهی و همچنین در میانه روز انجام می‌شود.”
او درباره ضدعفونی کردن خیابان‌ها هم گفته: “ستاد ملی کرونا هم این موضوع را قبول دارد که این اقدام تأثیر گسترده‌ای در کنترل بیماری ندارد و بیشتر دارای جنبه روانی است.”
?

? ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ایران، با اشاره به افزایش تردد در تهران گفته است: «تهران می‌تواند پاشنه آشیل کرونا در ایران باشد و دوباره بیماری را به مناطق دیگر استان و کل کشور گسترش دهد.»
او که روز شنبه، ۲۳ فروردین، در یک نشست خبری ویدئویی به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، گفته است که «۲۶.۵ درصد انتقال ویروس کرونا در وسایل حمل و نقل عمومی است» و باید تدابیر ضروری برای کاهش ترددهای غیرضروری اتخاذ شود.
این ابراز نگرانی در حالی مطرح می‌شود که بر اساس برخی تصاویر منتشره در شبکه‌های اجتماعی، با پایان یافتن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، ترافیک درون‌شهری تهران و استفاده مردم از مترو افزایش یافته است. ?

?پانزده تشکل صنفی فرهنگیان در نامه‌ای خطاب به رئيس قوه قضاییه، خواستار اعطای مرخصی به محمد حبیبی، معلم زندانی، شده و گفته‌اند او به بیماری ریوی مبتلاست و به خاطر کرونا در معرض خطر قرار دارد. ?

? فعالان کارگری در ایران می‌گویند که چند نفر از کارگران معترض هپکوی اراک به دادگاه احضار شده‌اند. مجموعه هپکو در سال‌های اخیر بارها صحنه اعتراضات کارگری بوده و از جمله کارگران معترض در مقطعی مسیر راه‌آهن را بستند.?

?دولت ترکیه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از نیمه شب جمعه به طور سراسری قرنطینه وضع کرده است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=10887

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.