• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0

‌اوپک و کشورهای هم‌پیمان به ره …

  • کد خبر : 10781
  • 22 فروردین 1399 - 5:20
‌اوپک و کشورهای هم‌پیمان به ره …

    ‌اوپک و کشورهای هم‌پیمان به رهبری روسیه بر سر کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه تولید نفت توافق کردند، اما مذاکرات بر سر کاهش بیشتر تولید کماکان ادامه دارد. سه منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز این موضوع را تایید کرده و نشریه فوربز نیز گزارش مشابهی منتشر کرده است. قبلا روسیه […]

 

‌اوپک و کشورهای هم‌پیمان به ره … 898862001586479804

 

‌اوپک و کشورهای هم‌پیمان به رهبری روسیه بر سر کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه تولید نفت توافق کردند، اما مذاکرات بر سر کاهش بیشتر تولید کماکان ادامه دارد.
سه منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز این موضوع را تایید کرده و نشریه فوربز نیز گزارش مشابهی منتشر کرده است.

قبلا روسیه اعلام کرده بود باید آمریکا نیز به توافق کاهش تولید بپیوندد و در اجلاس روز پنج‌شنبه که به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار شد، وزیران نفت آمریکا، کانادا، برزیل و برخی دیگر از کشورهایی که در مجموعه اوپک و کشورهای هم‌پیمان نیستند نیز حضور داشتند.

یک منبع به رویترز گفته است که کشورهای دیگر نیز قرار است تولید روزانه خود را پنج میلیون بشکه کاهش دهند. هنوز هیچ‌یک از کشورهای خارج از مجموعه اوپک و کشورهای هم‌پیمان این موضوع را تایید نکرده‌اند، اما اگر قبول کرده باشند، تولید نفت در جهان حدود ۱۵ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

رویترز می‌نویسد تقاضای جهانی نفت طی روزهای جاری به خاطر شیوع کرونا و قرنطینه شدن نیمی از جمعیت جهان حدود ۳۰ میلیون بشکه در روز کاهش یافته و انتظار نمی‌رود کاهش این حجم از تولید جهانی نفت تاثیر چشمگیری بر افزایش قیمت نفت داشته باشد.

RadioFarda_
❗️به گفته بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، این کشور از توافق اوپک مستثنی است.

در پی اعلام این خبر، بهای نفت خام در بازارهای جهانی کمی افزایش یافت ولی مجددا از ارزش آن کاسته شد.
بهای نفت برنت دریای شمال در ابتدا به بشکه ای ۳۶ دلار و ۴۰ سنت رسید ولی سپس با ۴.۱۴ درصد سقوط، به ۳۱ دلار و ۴۸ سنت کاهش یافت.
bbcpersian

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی «خوب» خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی درباره کاهش تولید نفت خبر داد.
RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=10781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.