• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?اعلام حداقل دستمزد کارگران ا …

  • کد خبر : 10714
  • 21 فروردین 1399 - 15:10
‌?اعلام حداقل دستمزد کارگران ا …

    ‌?اعلام حداقل دستمزد کارگران ایران در سال بعد بدون توافق با نمایندگان کارگری نمایندگان کارفرمایی و دولت بدون جلب نظر کارگران برای نخستین بار از طریق رای گیری بر سر افزایش ۲۱ درصدی حقوق کارگران در سال ۱۳۹۹ توافق کردند. این رقم حدود نصف نرخ رسمی تورم به شمار می‌آید. به عبارت دیگر […]

 

‌?اعلام حداقل دستمزد کارگران ا … 264735001586428805

 

‌?اعلام حداقل دستمزد کارگران ایران در سال بعد بدون توافق با نمایندگان کارگری
نمایندگان کارفرمایی و دولت بدون جلب نظر کارگران برای نخستین بار از طریق رای گیری بر سر افزایش ۲۱ درصدی حقوق کارگران در سال ۱۳۹۹ توافق کردند. این رقم حدود نصف نرخ رسمی تورم به شمار می‌آید.
به عبارت دیگر حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹ یک میلیون ۸۳۰ هزار تومان تعیین شد.

ایلنا خبرگزاری کار ایران نوشته “این اولین بار در دهه‌های گذشته است که جلسه مزدی شورای عالی کار، بدون رسیدن به اجماع و با رای گیری به نتیجه می رسد”.
بنابر گزارش رسانه‌های داخلی ایران نمایندگان کارگری حاضر در جلسه، حاضر به توافق با نمایندگان دولت و کارفرمایان نشدند و صورت جلسه را هم امضا نکردند.

سه جانبه گرایی موضوع مقاوله‌نامه ۱۴۴ سازمان بین‌المللی کار است و در ماده ۱۶۷ قانون کار ایران هم به آن اشاره شده است.
بر اساس قانون کار ایران، تعیین میزان حداقل دستمزد باید در شورای عالی کار و بر اساس اصل سه جانبه گرایی یعنی توافق نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت صورت گیرد. ?

?به رغم تورم ۴۱ درصدی، حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان ۱۵ درصد افزایش یافت
هیات وزیران ایران روز چهارشنبه ۲۰ فروردین افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال جاری خورشیدی را تصویب کرد. بدین ترتیب کمترین حقوقی که کارمندان دولتی، لشکری و بازنشستگان خواهند گرفت، حدود ۲.۸ میلیون تومان خواهد بود. ?

?بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت ایران در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع تا کنون ۴۱۱۰ نفر از بیماران در ایران جان خود را از دست دادند. وزارت بهداشت ایران همچنین از شناسایی ۱۶۳۴ مورد جدید کرونا در همین مدت خبر داد. مجموع آمار رسمی بیماران کووید۱۹ در ایران به ۶۶۲۲۰ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت ایران “از روند رو به کاهش” تعداد موارد مرگ در ایران و همچنین افزایش موارد بهبودی بیماران ابراز خشنودی کرد. ?

انتشار این آمار روزانه در حالی است که بر اساس آماری که رادیوفردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده است، تا امروز ۱۱۵ هزار و ۳۳۰ نفر به دلیل داشتن علائم بالینی کرونا در ۳۱ استان ایران بستری شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند.
این آمار همچنین نشان می‌دهد که ۸۱۶۳ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند. ?

?خبرگزاری مهر از بازداشت شهردار پردیس و چند نفر از کارکنان شهرداری به اتهام تخلف مالی خبر داد. بر اساس این گزارش، کورش گلریز، شهردار پردیس، و شماری از کارکنان او «به علت کشف تخلفات مالی رخ‌داده مربوط به چند سال گذشته» بازداشت شده‌اند. ?

?یک مقام سازمان هواشناسی از احتمال وقوع سیل در تهران خبر داده است. صادق ضیاییان، گفته تداوم بارش ها در تهران در دو روز آینده احتمال وقوع سیلاب را افزایش می دهد. ?

? عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از تصمیم دولت مجارستان برای اخراج ۱۷ دانشجوی ایرانی به اتهام نقض پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا در این کشور، “عمیقا اظهار تاسف کرد.” به گفته آقای موسوی سه نفر از این ایرانیان قبلا و ۱۴ نفر دیگر آنها دیشب از مجارستان اخراج شدند. ?

?گزارش‌ها حاکی است نخست‌وزیر بریتانیا که در پی بدتر شدن وضعیت جسمانی‌اش به خاطر ابتلا به ویروس کرونا به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده بود، اندکی بهبود یافته است. ?

?زیان ۷۰۰ میلیارد دلاری ثروتمندان جهان از شیوع کرونا
نشریه فوربز در تازه‌ترین گزارش سالانه از وضعیت میلیاردرهای جهان می‌گوید، ثروت آنها از ۸.۷ تریلیون دلار در سال گذشته به ۸ تریلیون دلار در سال جاری سقوط کرده است. شیوع ویروس کرونا بر درآمد شرکت‌ها تاثیر منفی داشته و ارزش سهام آنها را به شدت کاهش داده است. ?

? بحران اقتصادی ناشی از ویروس جدید کرونا می‌تواند به فقر ۵۰۰ میلیون نفر از جمعیت زمین منجر شود. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=10714

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.