• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‏نیویورک‌تایمز در ویدئویی کوتا …

  • کد خبر : 10246
  • 15 فروردین 1399 - 2:50
‏نیویورک‌تایمز در ویدئویی کوتا …

    ‏نیویورک‌تایمز در ویدئویی کوتاه پروپاگاندای حکومت چین رو در کنترل اخبار و پخش Disinformation مرتبط با ‎#COVID19 بررسی کرده. چین یکی از گسترده‌ترین سیستم‌های پروپاگاندا و سانسور در دنیا رو داره که به زبان‌های مختلف فعالیت می‌کنن. ‏نیویورک‌تایمز بر روی هزاران توییت رسانه‌های مختلف چین و مسئولین چینی مرتبط با شیوع کووید-۱۹ تمرکز […]

 

‏نیویورک‌تایمز در ویدئویی کوتا … 772393001585866004

 

‏نیویورک‌تایمز در ویدئویی کوتاه پروپاگاندای حکومت چین رو در کنترل اخبار و پخش Disinformation مرتبط با ‎#COVID19 بررسی کرده. چین یکی از گسترده‌ترین سیستم‌های پروپاگاندا و سانسور در دنیا رو داره که به زبان‌های مختلف فعالیت می‌کنن.

‏نیویورک‌تایمز بر روی هزاران توییت رسانه‌های مختلف چین و مسئولین چینی مرتبط با شیوع کووید-۱۹ تمرکز کرده؛ ۳ زمینه و هدف اصلی حکومت چین: فریب با امید واهی و بزرگ جلوه دادن اتفاقات سطحی در اوج فاجعه، حفظ تصویر خوب از ساختار چین، بحث درباره مکان اولیه ویروس.

‏همیشه تیترها و تصاویری که از چین پیرامون کنترل شیوع ‎#CoVID19 به بیرون درز کرده تنها بخش مثبت ماجرا بوده: پروسهٔ درمانی و غذای رایگان، کلاس‌های رقص، بیمارستان ۱۰ روزه و غیره. هیچ اطلاعاتی از کیفیت مدیریت قرنطینه و تعداد واقعی تلفات در دست نیست.

‏رسانه‌های داخلی چین به شکل‌های مختلف به ستایش ساختار حکومت اختصاص دارن؛ سخنرانی‌های بسیار مثبتی از سازمان‌های مختلف در خصوص مدیریت ‘عالی’ ‎COVID19 در چین بوده که همگی در راه «تصویر خوب» از حکومت استفاده میشه. اینکه هزاران نفر جانشون رو از دست دادن برای WHO مهم نبوده.

آخرین روزهای فوریه هدف جدید با گسترش ویروس کرونا در دنیا تلاش در تغییر محل آغازین ویروس بود و متهم کردن ارتش آمریکا و پروپاگاندا در این مورد. پزشک معروف حکومتی:«بیماری در چین شروع شد اما دلیلش این نیست که ریشه در چین دارد.» مقاله‌های علمی Nature خلاف این رو نشون دادند. ‎

‏با گسترش شیوع ‎#COVID19 در دنیا، حکومت چین خودش رو در خط مقدم مبارزه با آتشی که بی‌مسئولیتی‌های خودش ایجاد کرده بود نشون داده. بحث انتقال تجربه، شریک حل بحران، ارسال ماسک، دستکش، تجهیزات پزشکی، کیت‌های تشخیص کرونا (که بعضا معیوب بودند). صرفا با یک هدف: حفظ تصویر خوب.

Soheil

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=10246

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.