• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?بر اساس آنچه سخنگوی وزارت به …

  • کد خبر : 10282
  • 15 فروردین 1399 - 16:40
‌?بر اساس آنچه سخنگوی وزارت به …

    ‌?بر اساس آنچه سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده در شبانه روز گذشته در ایران ۲ هزار ۷۱۵ مبتلای جدید شناسایی شده و ۱۳۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران به ۵۳ هزار و ۱۸۳ نفر و فوت‌شدگان به ۳ هزار […]

 

 

‌?بر اساس آنچه سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده در شبانه روز گذشته در ایران ۲ هزار ۷۱۵ مبتلای جدید شناسایی شده و ۱۳۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران به ۵۳ هزار و ۱۸۳ نفر و فوت‌شدگان به ۳ هزار و ۲۹۴ نفر رسید. تعداد کل بهبود یافتگان نیز به ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر اعلام شده است. روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در ایران ۵۰ هزار و ۴۶۸ نفر و فوت‌شدگان ۳ هزار و ۱۶۰ نفر اعلام شده بود. ?
آماری که وزارت بهداشت جمهوری اسلامی به‌ طور روزانه اعلام می‌کند با آمار واقعی شمار مبتلایان و درگذشتگان تفاوت چشمگیر دارد. ?

?برای نخستین بار در تاریخ جایزه ادبی بوکر، رمانی از یک نویسنده ایرانی به فهرست نهایی نامزدهای جایزه بوکر بین‌المللی راه یافت. بنا به اعلام رسمی دبیرخانه این جایزه، رمان «اشراق درخت گوجه‌سبز»، نوشته شکوفه آذر، نویسنده ایرانی مقیم استرالیا، با موضوع زندگی سانسورشده ایرانیان، به فهرست نامزدهای نهایی جایزه بوکر بین‌المللی ۲۰۲۰ راه یافت. ?

?فرمانده انتظامی غرب استان تهران از بازداشت بیش از یکصد مرد و زن و توقیف ۳۱ دستگاه خودرو در یک میهمانی شبانه در شهریار خبر داد. روز گذشته نیز پلیس از بازداشت ۱۵ نفر در یک میمانی مختلط در شهریار خبر داده بود. ?

?کریم همتی، سرپرست جمعیت هلال احمر، گفته است این سازمان قصد دارد به دو میلیون نفر فرد بیکار شده کمک کند. او که روز جمعه، ۱۵ فروردین، در یک نشست خبری سخن می‌گفت، میزان کمک مالی به این افراد را ۲۰۰ هزار تومان به همراه بسته‌های معیشتی عنوان کرد. به گفته آقای همتی، این افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند و کارمند هم نیستند. ?

?قاسم نوده فراهانی، رییس اتاق اصناف تهران از ادامه‌دار شدن تعطیلی‌ واحدهای صنفی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر آقای نوده فراهانی درباره ادامه تعطیلی ها گفت: واحدهایی که در این ایام تعطیل بودند تا ۲۳فروردین تعطیل هستند. از ۲۳فروردین به بعد تعیین تکلیف می‌کنیم تا صنوف مختلف به ترتیب اولویت فعالیت راآغازکنند. این فرایند تااول اردیبهشت ادامه دارد و از اول اردیبهشت اغلب صنوف فعالیت را آغاز میکنند.” ?

?به گفته مقامات راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از فردا طرح ترافیک تهران اجرا می‌شود اما در ساعات کمتری. محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی (راهوار) تهران بزرگ در اینباره گفت: “با توجه به تصمیمات شورای ترافیک شهر تهران، طرح ترافیک به جای شروع از ساعت ۶:۳۰ صبح از ساعت ۸ صبح و خاتمه آن به جای ساعت ۱۹ ساعت ۱۷ خواهد بود.” ?

?سازمان بهداشت جهانی: فرصت برای مبارزه با شیوع کرونا در خاورمیانه رو به پایان است…. این سازمان این موضوع را با توجه به دو برابر شدن شمار مبتلایان به کرونا در خاورمیانه طی یک هفته بیان کرده است. ?

?خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته است که براساس آمار موجود و در مقایسه با سال گذشته، میزان مسافران هواپیماهای مسافربری در سراسر جهان ۸۰ درصد کاهش داشته‌ است. ?

?فرمانده ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا به دلیل درز نامه خود در خصوص شیوع ویروس کرونا، کووید ۱۹، در این ناو هواپیمابر از کار برکنار شده است. گزارش‌ها حاکی است که دست کم نتایج تست ویروس کرونا ۱۰۰ نفر از خدمه و ملوانان این ناو هواپیمابر مثبت بوده است. ?

?مقامات کشور پرو برای جلوگیری از خروج مردم از خانه اقدام به اجرای قانونی کرده‌اند که مردم براساس جنسیت برخی روزها حق دارند از خانه خارج شوند. بر این اساس مردها در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه حق خروج از خانه را فقط برای انجام کارهای ضروری دارند و زن‌ها نیز در روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و شنبه. در روزهای یکشنبه نیز هیچکس حق خروج از خانه را در پرو نخواهد داشت. ?

? @VahidOnline

?وضعیت اسف‌بار میدان شوش تهران، ساعت ۳ صبح ۱۵ فروردین ۹۹
تجمع فروشندگان و مصرف کنندگان #موادمخدر در این نقطه از شهر تهران و در شرایط اپیدمی #کرونا تفاوتی با قبل نکرده است. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=10282

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.