• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌سازمان غذا و داروی آمریکا از …

  • کد خبر : 10210
  • 14 فروردین 1399 - 20:00
‌سازمان غذا و داروی آمریکا از  …

    ‌سازمان غذا و داروی آمریکا از همه تولید کنندگان تمامی برندهای قرص رانیتیدین (مثل Zantac [زانتاک]) خواست فورا تولید این دارو را متوقف کنند. fda.govBlueJakkدکتر بابک عزیز افشاری- پاتولوژیست: طبق اعلام اداره غذا و دارو (FDA)، از ابتدای ماه آوریل (۱۳ فروردین) همه شکل‌های داروی #رانیتیدین (زانتاک)، به‌دلیل احتمال آلودگی به ماده خطرناک […]

 

‌سازمان غذا و داروی آمریکا از  … 830667001585841404

 

‌سازمان غذا و داروی آمریکا از همه تولید کنندگان تمامی برندهای قرص رانیتیدین (مثل Zantac [زانتاک]) خواست فورا تولید این دارو را متوقف کنند. fda.gov
BlueJakk
دکتر بابک عزیز افشاری- پاتولوژیست:

طبق اعلام اداره غذا و دارو (FDA)، از ابتدای ماه آوریل (۱۳ فروردین) همه شکل‌های داروی #رانیتیدین (زانتاک)، به‌دلیل احتمال آلودگی به ماده خطرناک و سرطان‌زای ان-نیتروزو-دی-‌متیل-‌آمین (NDMA)، باید از بازار جمع‌آوری شود. مطالعات نشان می‌دهد مقدار این ماده با گذشت زمان و نگهداری دارو در دماهای بالاتر، بیشتر می‌شود.

این اداره می‌گوید در حال حاضر میزان آلودگی در بسیاری از فرآورده‌های رانیتیدین ممکن است پایین باشد، ولی باتوجه به این‌که مشخص نیست این داروها تا چه وقت ممکن است نگهداری شود، تصمیم گرفته شد همه انواع آن جمع‌آوری شود.

‼️بنابراین هیچ‌یک از انواع رانیتیدین موجود در بازار بی‌خطر نیست و به همه بیماران توصیه می‌شود از مصرف این دارو به هر شکل اکیدا خودداری کنند. بیماران می‌توانند با مشورت با پزشک خود، از داروهای مشابه مانند فاموتیدین، سایمتیدین، امپرازول، و … استفاده کنند، چون بررسی‌های اداره غذا و دارو نشان می‌دهد که این داروها فاقد NDMA هستند.
isgp_ir

رانیتیدین دارویی است که کاربرد اصلی آن در درمان زخم معده و ورم معده است.
wikipedia

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=10210

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.