• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌? پرویز کرمی، سخنگوی معاونت ع …

  • کد خبر : 9921
  • 11 فروردین 1399 - 18:10
‌? پرویز کرمی، سخنگوی معاونت ع …

    ‌? پرویز کرمی، سخنگوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفته است طبق پیش‌بینی ستاد ملی مقابله با کرونا، ایران تا «اوایل تابستان» درگیر این بیماری است. ? ? با مرگ ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد قربانیان کرونا در ایران بر اساس آمار رسمی به ۲۷۵۷ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت در […]

 

‌? پرویز کرمی، سخنگوی معاونت ع … 946415001585575604

 

‌? پرویز کرمی، سخنگوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفته است طبق پیش‌بینی ستاد ملی مقابله با کرونا، ایران تا «اوایل تابستان» درگیر این بیماری است. ?

? با مرگ ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد قربانیان کرونا در ایران بر اساس آمار رسمی به ۲۷۵۷ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۸۶ نفر بیمار جدید شناسایی شده‌اند و تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در ایران به ۴۱۴۹۵ مورد رسیده است. به گفته‌ آقای جهان‌پور، تاکنون ۱۳۹۱۱ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند و «۳۵۱۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند». … بنا به آمار جمع‌آوری‌شده توسط رادیو فردا، ۶۶ هزار و ۶۵۷ نفر به دلیل داشتن علائم بالینی کرونا در ۳۱ استان ایران بستری شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند. این آمار همچنین نشان می‌دهد که ۴۲۹۸ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند. ?

? مصطفی معین، رئيس سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی از او خواسته است که تعداد مبتلایان و افراد فوت شده ناشی از کرونا «شفاف و صادقانه» اعلام شود. او در این نامه که روز دوشنبه ۱۱ فروردین منتشر شده، نوشته است که «جهت اتخاذ تصمیمات مبتنی بر واقعیت» آمار باید «به صورت دقیق و به تفکیک شهر و استان» اعلام شود. ?

? در سیلاب‌های فارس و خوزستان، ۵ نفر کشته و ۲ نفر مفقود شدند. ?

? روابط عمومی ارتش ایران از انتقال ده هزار کیلوگرم “اقلام پزشکی و بهداشتی اهدایی کشور ترکیه به ایران، برای مقابله با ویروس کرونا” حبرداد. ?

? رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می‌گوید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش ۶۴ درصدی تصادفات در جاده‌ها، میزان تلفات نیز ۵۹ درصد کاهش داشته است. ?

? وزارت علوم ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد که تنها مرجع تصمیم گیری درباره آغاز مجدد فعالیت آموزشی حضوری در دانشگاه ها، ستاد ملی مدیریت بیماری کروناست. ?

? رئیس‌جمهوری ایالات متحده محدودیت‌ها و مقررات ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشورش را تا آخر ماه آوریل، یعنی یک ماه دیگر تمدید کرد؛ با این حساب دونالد ترامپ از موضع پیشین خود برای ازسرگیری فعالیت‌ها در میانه آوریل صرف‌نظر کرده‌است. در عین حال در همین روز آنتونی فاوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، هشدار داد که کووید-۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید، ممکن است جان ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر را در این کشور بگیرد. ?

? توئیتر دو پست رئیس جمهوری برزیل را به دلیل مغایرت با آداب مبارزه با فراگیری جهانی ویروس کرونا مسدود کرد. پست‌های حذف شده ژائیر بولسونارو حول کارزار تبلیغاتی او به هنگام بازدید از بازارها بود.وی از جمله در پیام خود مدعی شده بود که فاصله‌گیری اجتماعی برای کاهش سرایت ویروس مؤثر نیست. توئیتر پست‌هایی را که در انکار اصول شناخته شده بین‌المللی و مغایر با بهداشت عمومی باشد، حذف می‌کند. ?

? تاریخ برگزاری #المپیک مشخص شد. المپیک توکیو که به دلیل شیوع ویروس #کرونا به تعویق افتاده بود از ۲۳ ژوئیه تا ۸ اوت ۲۰۲۱ برگزار می‌شود. این مسابقات کماکان توکیو ۲۰۲۰ نامیده خواهد شد. ?

? شمار کسانی که جان خود را به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونای جدید در ایتالیا از دست داده‌اند برای دومین روز پیاپی کاهش پیدا کرده‌است. با وجود روزنه‌ای از امید که ممکن است ادامه یابد، اما مقررات و ممنوعیت‌های آمد و شد به احتمال زیاد تمدید می‌شوند. ?

? استرالیا مقررات کرونا را سخت تر کرد؛ تجمع بیش از دو نفر ممنوع ?

? وزارت بهداشت ترکیه از افزایش قربانیان بیماری کرونا در این کشور به ۱۳۱ نفر خبر داد. ?

? مقام‌های اسرائیل می‌گویند بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر آن کشور پس از آنکه یکی از مشاورانش به کرونا مبتلا شده، مجبور به قرنطینه خانگی شد. آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد که این نخست‌وزیر هفتاد ساله، احتمالاً مبتلا به کرونا نشده است. ?

? شاهدان عینی در یمن پایتخت صنعا به خبرگزاری رویترز گفته‌اند روز دوشنبه این شهر هدف حملات هوایی نیروهای ائتلاف عربی با هدایت عربستان سعودی بوده است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=9921

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.