• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌‌?مدیر کل روابط عمومی وزارت ب …

  • کد خبر : 9850
  • 10 فروردین 1399 - 17:30

‌‌?مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ نفر دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته و تعداد جان‌باختگان به ۲۶۴۰ نفر رسیده است. کیانوش جهان ‌پور گفت که از ظهر دیروز ۲۹۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده به […]

‌‌?مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ نفر دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته و تعداد جان‌باختگان به ۲۶۴۰ نفر رسیده است. کیانوش جهان ‌پور گفت که از ظهر دیروز ۲۹۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده به ۳۸ هزار و ۳۰۹ مورد رسید. وی اعلام کرد که تاکنون ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. ?

?ایرنا بامداد یکشنبه ۱۰ فروردین ماه از بروز «درگیری» در زندان شهر همدان خبر داده است. ایرنا توضیح بیشتری در خصوص «ناآرامی» در زندان همدان ارائه نکرده، ولی نوشته است که خبرهایی در خصوص «درگیری بین زندانیان» دریافت کرده و اضافه کرده است: «بر اساس اطلاعات دریافتی، شرایط زندان همدان تحت کنترل گزارش شده است.» ?

?اورژانس استان فارس اعلام کرد که “طی روزهای گذشته ۶۴۲ مورد مراجعه بر اثر مسمومیت ناشی از الکل در فارس به مراکز درمانی مراجعه کرده که از این تعداد متاسفانه ۷۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند”. به نوشته خبرگزاری فارس “میانگین سن مسمومین از ۲۰ تا ۴۰ سال” و حال برخی از آنان وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. ?

?داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تعطیلی ترمینال اتوبوس‌رانی غرب تهران خبر داد. به‌گفته آقای باقرجوان، کلانتری میدان آزادی بدون هماهنگی با سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، ترمینال غرب تهران را بسته است. او علت بسته شدن این ترمینال را ذکر نکرد اما احتمالا تعطیلی آن در رابطه با شیوع ویروس کروناست. ?

?حسن روحانی رتبه ایران در مقابله با کرونا در مقایسه با دیگر کشورها و همچنین آنچه را «کاهش فوتی‌ها و مرگ و میرها» بر اثر کرونا خواند، «قابل قبول» دانست. …
آقای روحانی در حالی از رتبه و آمار «قابل قبول» در ایران سخن می‌گوید که بر اساس آمار رادیو فردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت ، تاکنون ۶۶ هزار و ۶۵۷ نفر به دلیل داشتن علائم بالینی کرونا در ۳۱ استان ایران بستری شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند. این آمار همچنین نشان می‌دهد که ۴۲۹۸ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند. همچنین به آمار وزارت بهداشت به قربانیان کرونا در ایران نیز روزانه حدود ۲۰۰ نفر اضافه می‌شود.
حسن روحانی در ادامه سخنان روز یکشنبه خود در مورد عبور کشور از نقطه اوج بیماری کرونا هم گفت که «پاسخ جمع کارشناسان این بود که هنوز زود است که مطرح کنیم آیا به پیک این بیماری رسیده‌ایم و یا در مسیر تثبیت موقعیت قرار داریم. همه مطرح کردند که باید تا بازگشت سفرهای نوروزی صبر کرد و توصیه‌ها و پروتکل‌ها را رعایت کنیم.» ?

? مهدی شرفی، یک مقامات وزارت آموزش و پرورش ایران گفته است که: “کلاس‌های درس دانش آموزان بعد از تعطیلات نوروز” در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان به نام “شاد” آغاز خواهد شد. به گفته وی “معلمان و دانش آموزان می‌توانند از طریق پیام رسان انتخاب شده و با استفاده از کد ملی خود که قبلاً توسط مدیران مدارس به سامانه سناد وارد شده است، وارد بخش اختصاصی خود شوند و در کلاس مجازی با نظارت مدیر مدرسه حضور داشته باشند”. ?

♦️در حالیکه امروز یک مقام وزارت آموزش و پرورش ایران از آغاز کلاس‌های درس مجازی دانش‌آموزان پس از تعطیلات نوروز خبر داد، وزیر آموزش پرورش گفته است “۳۰ درصد دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند”. وی همچنین اذعان کرده امکان آموزش همه دروس از طریق تلویزیون دولتی ایران فراهم نیست. ?

? دولت بریتانیا روز یکشنبه با ارسال نامه‌ای به خانه‌های تک‌تک شهروندان این کشور اعلام کرد که تعطیلی‌ها و فاصله‌گیری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا می‌تواند مدت زمان «قابل توجهی» به طول انجامد. ?
بوریس جانسون در نامه هشدار داده که در بحران کرونا وضعیت پیش از آنکه رو به بهبودی بگذارد، بغرنج‌تر هم خواهد شد. ?
یک مشاور ارشد دولت بریتانیا به نشریه ساندی تایمز گفته است که ممکن است محدودیت‌های رفت و آمد در این کشور تا ماه ژوئن ادامه یابد. ?
پروفسور استیون پوویس، از مقام‌های ارشد نظام سلامت ملی در انگلستان درباره مقابله با ویروس کرونا گفته: “اگر شمار قربانیان را زیر ۲۰ هزار نفر نگه داریم هم خوب عمل کرده‌ایم.” برخی دانشمندان بریتانیایی منتقد آن بودند که دولت زودتر سیاست قرنطینه را اجرا نکرد. ?

? اندرو کومو فرماندار نیویورک می گوید که نقطه اوج بیماری در این ایالت، که بدترین آمار ابتلا در آمریکا را دارد، دو تا سه هفته دیگر از راه خواهد رسید. این درحالیست که موارد تایید شده ابتلا در نیویورک از ۵۲ هزار نفر فراتر رفته که حدود نیمی از کل موارد بیماری در آمریکاست. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=9850

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.