• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌♦️آپدیت: استاندار تهران می‌گو …

  • کد خبر : 9736
  • 09 فروردین 1399 - 18:10
‌♦️آپدیت: استاندار تهران می‌گو …

    ‌♦️آپدیت: استاندار تهران می‌گوید ستاد ملی کرونا با پیشنهاد شورای شهر برای تعطیلی کامل مترو و دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی در تهران موافقت نکرده است. انوشیروان محسنی بندپی گفته است: “با توجه به نیاز برخی از دستگاه‌های خدماتی و ضروری، کادر درمانی و بیمارستان‌ها، اورژانس و فعالیت ۳۰ درصد کارکنان دستگاه های اداری، […]

 

‌♦️آپدیت: استاندار تهران می‌گو … 096489001585402805

 

‌♦️آپدیت: استاندار تهران می‌گوید ستاد ملی کرونا با پیشنهاد شورای شهر برای تعطیلی کامل مترو و دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی در تهران موافقت نکرده است. انوشیروان محسنی بندپی گفته است: “با توجه به نیاز برخی از دستگاه‌های خدماتی و ضروری، کادر درمانی و بیمارستان‌ها، اورژانس و فعالیت ۳۰ درصد کارکنان دستگاه های اداری، پیشنهاد توقف کامل فعالیت مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی مورد تایید ستاد ملی کرونا واقع نشد.” ?

?بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت تعداد کل قربانیان کرونا در کشور به بیش از ۲۵۰۰ نفر رسیده است. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و تعداد کل قربانیان به ۲۵۱۷ نفر رسیده است. او از شناسایی ۳۰۷۶ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. این دومین روز متوالی است که تعداد بیماران شناسایی شده در یک روز به بیش از ۳ هزار نفر می‌رسد. با اعلام آمار جدید، تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در ایران، بر اساس گزارش‌های رسمی به ۳۵۴۰۸ نفر رسیده است. سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفته است از مجموع مبتلایان ۱۱۶۷۹ نفر بهبود پیدا کرده‌اند. ?

♦️اسدالله قلی‌زاده، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی فروشندگان فرآورده‌های نفتی ایران، گفته است اگر رایزنی‌ها با دولت به نتیجه نرسد، احتمالا ۷۰ درصد پمپ‌ بنزین‌ها تعطیل می‌شوند. او که روز شنبه ۹ فروردین با خبرگزاری ایلنا گفت‌وگو کرده، علت این تصمیم را کاهش شدید فروش بنزین اعلام کرد. ?

?حسن روحانی در جلسه ستاد مدیریت مبارزه با کرونا گفته است که “امروز هر کسی به بیماری کرونا مبتلا می شود ۹۰ درصد مخارج را دولت و بیمه پرداخت می کنند”. ?
رئیس جمهور ایران گفته است سخت‌گیری‌های جدید اجتماعی برای مقابله با شیوع کرونا تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت. ?

? دادستان استان کردستان ایران می‌گوید از میان ۷۴ نفری که از زندان سقز فرار کردند، ١۲ نفر به زندان بازگردانده شدند. او گفته ١۰ نفر از فراریان دستگیر شدند و دو نفر هم خود را تسلیم کردند. ?

♦️علی اکبر حق دوست، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا بر خلاف اعلام اولیه مقامات ایران می‌گوید ویروس کرونا از اوایل بهمن در ایران چرخش داشته است. به گفته او این ویروس از “اوایل بهمن بسیار آرام و خزنده و بی سر و صدا این ویروس در چند شهر در حال گردش بوده است و موارد اول بی علامت بوده اند یا علایم اختصاصی نداشته اند به همین علت ما نتوانستیم در آن زمان آن را شناسایی کنیم.” ?
اعلام «چرخش» ویروس در کشور از اوایل بهمن در حالی رخ می‌دهد که پیش از این مقام‌های وزارت بهداشت اصرار داشتند که این ویروس تازه از اواخر بهمن وارد ایران شده است. او همچنین درباره مراحل مقابله با کرونا گفته است انتظار داریم «در اردیبهشت به کنترل نسبی این بیماری در کشور برسیم» و «قبل از پایان تابستان به عبور از مرحله اپیدمی موج اول این بیماری برسیم». ?

? روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی اختصاصی خبر داده که با وجود دستور پنتاگون برای تهیه طرح نظامی نابودی کتائب حز‌ب‌الله، گروه‌ شبه‌نظامی شیعه عراق مورد حمایت ایران، یکی از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا ضمن تاکید بر موانع لجستیکی این طرح نسبت به احتمال درگیری نظامی گسترده با ایران هشدار داده است. نیویورک تایمز، روز جمعه ۲۷ مارس، به نقل از چند مقام دولتی و نظامی گزارش کرد در جریان جلسه روز ۱۹ مارس در کاخ سفید، دونالد ترامپ مجوزی برای اجرای چنین عملیاتی صادر نکرده اما به پنتاگون اجازه داده به تهیه نقشه نظامی برای چنین عملیاتی ادامه دهد. ?

? سازمان هواشناسی در ایران هشدار داده که ممکن است روز شنبه ۹ فروردین در چند استان ایران سیل جاری شود. ?

? ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، می‌گوید که بحران کرونا حداقل سه هزار میلیارد تومان به صنعت گردشگری ایران ضربه می‌زند. ?

? جعفر کریمی، مسئول شورای استفتائات آیت‌الله علی خامنه‌ای درگذشته است. رسانه‌های ایرانی می‌ویند مرگ او ارتباطی با شیوع کرونا ندارد. ?

? گروهی از برندگان جایزه نوبل در نامه‌ای سرگشاده به دبیرکل سازمان ملل متحد، نوشته‌اند که رهبران حکومت ایران در اقدام برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کوتاهی کرده‌اند و درباره این بحران، پنهان‌کاری کرده‌اند. ?

?رئیس صندوق بین‌المللی پول‌گفته است، بیماری همه‌گیر کرونا باعث شده است که جهان وارد رکود اقتصادی شود و خروج از این وضعیت نیازمند اختصاص بودجه و تدابیر گسترده اقتصادی است. ?

? شمار مبتلایان قطعی کرونا در آلمان ظرف شبانه‌روز گذشته افزایشی بیش از ۶ هزار نفری داشته و به نزدیکی ۵۰ هزار مورد رسیده است. ?

? کره جنوبی می‌گوید برای اولین بار از زمان شیوع کرونا در شبانه‌روز گذشته شمار بهبود یافتگان از شمار مبتلایان تازه بالاتر بوده است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=9736

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.