• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

‌دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمر …

  • کد خبر : 9706
  • 09 فروردین 1399 - 3:00
‌دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمر …

    ‌دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه هشتم فروردین در مراسمی در کاخ سفید بسته ۲.۲ تریلیون دلاری محرک‌های اقتصادی برای مقابله با پیامدهای شیوع ویروس کرونا را امضا کرد. دونالد ترامپ گفت که دولت او تلاش خواهد تا مطمئن شود تمامی شهروندان از کمک‌های پزشکی و اقتصادی در جریان مقابله با این […]

 

‌دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمر … 428302001585348205

 

‌دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه هشتم فروردین در مراسمی در کاخ سفید بسته ۲.۲ تریلیون دلاری محرک‌های اقتصادی برای مقابله با پیامدهای شیوع ویروس کرونا را امضا کرد.

دونالد ترامپ گفت که دولت او تلاش خواهد تا مطمئن شود تمامی شهروندان از کمک‌های پزشکی و اقتصادی در جریان مقابله با این بیماری همه‌گیری جهانی برخوردار خواهند بود.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: هم اکنون با یک «دشمن نامریی» در جنگ هستیم.

دونالد ترامپ در کنفرانس خبری از امضای چند فرمان اجرایی دیگر برای مقابله با پیامدهای ویروس کرونا خبر داد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرد که این بسته مشوق اقتصادی بزرگترین بسته حمایتی در تاریخ آمریکا است.

این بسته حمایتی روز جمعه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد و ساعاتی پس از آن، دونالد ترامپ این مصوبه مشوق‌های مالی را امضا کرد. این بسته حمایتی روز گذشته در مجلس سنا با اتفاق آرا تصویب شده بود.

هدف این بسته ۲.۲ تریلیون دلاری کمک به خانواده‌ها، موسسات، شرکت ها و نهادهای اقتصادی آمریکا است که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا دچار زیان شده‌اند.
RadioFarda_

دونالد ترامپ با فعال کردن قانون “تولید در وضعیت جنگی” به جنرال موتورز، ابرگروه خودروسازی آمریکا و جهان، دستور داده هر چه سریع‌تر خط تولید دستگاه‌های کمک تنفسی را به بهره برداری برساند چرا که شهرهایی چون نیویورک هشدار داده‌اند با رشد تساعدی بیماران کووید-۱۹ نیاز فوری به هزاران دستگاه جدید دارند.

روز جمعه، ۲۷ مارس، آقای ترامپ ابتدا در توییتر به مدیرعامل شرکت جنرال موتورز انتقاد کرد که به جای دست به کار شدن “به دنبال چانه زدن و امتیاز گرفتن” است و کمی بعد کاخ‌سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا با فعال کردن “قانون تولید در وضعیت جنگی” از اختیارات خود استفاده کرده تا بتواند تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ را مهیا کند.

این قانون که در دهه ۵۰ میلادی و به هنگام جنگ آمریکا با کره مصوب شد به رئیس‌جمهوری این کشور اجازه می‌دهد بنا بر اقتضای وضعیت جنگی به کارخانجات آمریکایی دستور تولید ماشین آلات بدهد و آنها، با وجود غیردولتی بودن و تعلق به بخش خصوصی، موظف به اجرای دستورات کاخ‌سفید هستند.
bbcpersian

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=9706

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.